פרארי F8 טריביוטו בישראל, עד 2.5 מיליון שקל

סמלת החלה לשווק את מחליפת ה-488, פרארי F8 טריביוטו עם האצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 ש'

ניר בן טובים  02.07.20 - 15:04
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

תגיות: פרארי

תחילת כתבה

הטייקונים ואנשי העסקים חוגגים השבוע בלי הפסקה. בנטלי, פורשה, וכעת פרארי על הכוונת שלהם. היבואנית לישראל קבוצת סמלת הודיעה היום (חמישי) כי החלה לשווק את ה-F8 טריביוטו, יורשת פרארי 488GTB שהוצגה בתערוכת ז'נבה 2019 (עליה השלום). המחירים של מכונית העל האיטלקית יחלו ב-2.04 מיליון שקלים ויכולים להתנפח עד 2.5 מיליון שקלים בהתאם לתוספות בתשלום.

שגרירי פרארי בתל אביב מסרו כי בסוכנות הופקדו 5 הזמנות עד כה, אחת מהן של איש עסקים מקומי שברשותו עוד 2 דגמי פרארי, ותמורת ה-F8 טריביוטו השאיר בקופתם 2.45 מיליון שקלים. זוהי המכונית הרביעית של סמלת בתוך משפחת פרארי, כשלצידה ה-812, ה-GTC4 לוסו ופרארי פורטופינו, שתי הראשונות מאמירות עד 2.7 מיליון שקלים בקירוב בגרסאות החזקות ביותר. ה-F8 מתוארת ביניהן כמכונית ממוקדת מסלול עם קשרים הדוקים לפורמולה 1 ולגרסאות 'פיסטה' וצ'אלנג' המושחזות שהפכו את ה-488 למושא הערצה. היא משקפת מספר שדרוגים טכנולוגיים במערכות הפנים (מצנן ביניים, טלטלים, תיבת הילוכים ועוד) יחד עם צמיחה קלה במידות.

בקרביים פועם מנוע V8 טורבו בנפח 3.9 ל' עם שני מגדשים המחלץ הספק מרבי של 711 כ"ס ו-77 קג"מ הזמינים ב-3,000 סל"ד. זהו שיפור של כ-50 כ"ס ביחס ל-488. הכוח עובר לאחור בסיועה של תיבת 7-מהירויות דו-מצמדית עם חמישה מצבי כיול נהיגה: רטוב, ספורט, תחרותי ושילוב עם ניתוק בקרות משיכה ואחיזה. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-2.9 שניות, ל-200 קמ"ש ב-7.8 שניות ומהירותה המרבית היא 340 קמ"ש. 

הנהג עטוף בקוקפיט שמוקדש כולו למלאכת הנהיגה הספורטיבית, עם חומרי דיפון אופציונליים כמו אלקנטרה וסיבי פחמן ועד 15 גוונים שונים להתאמה בין הפנים לחוץ. ברשימת האבזור התקני חישוקי 20 אינץ', בלמים קרמיים, דפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, פנסי LED בשני הקצוות, דפיוזר אחורי, ספויילר אחורי, מושבי עור איטלקי, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, בקרת שיוט, צג מדיה 5 אינץ' ועוד.

בסמלת סוברים שרבים מלקוחותיה יחטטו בקטלוג המפואר של ה-F8 ולא יסתפקו רק בגרסאות המקוריות, כפי שעשה איש העסקים האלמוני. ברשימה הזו אפשר למצוא גוון מיוחד של פרארי תמורת 93 אלף שקל, מושבי ספורט מסיבי פחמן בשווי 67,500 שקלים, וכן גלגל הגה מסיבי פחמן עם תאורת LED לחיווי עבור תיבת ההילוכים במחיר של 35 אלף שקלים.  הרכב הראשון עתיד לעלות לכבישים בישראל עד סוף החודש.

דני איטליאנו, משנה לסמנכ"ל סמלת מסר: "ה-F8 טריבוטו מציבה רף ביצועים חדש בקטגוריית רכב הספורט בישראל והמנוע עטור הפרסים הינו פלא טכנולוגי שמציב סטנדרטים גבוהים בכל פעם מחדש".

עוד מוסרים כי גרסת הספיידר של ה-F8, עליה כבר נרשמו הזמנות צפויה להגיע לארץ בתחילת השנה הבאה. את פרארי רומא נראה בישראל באוקטובר הקרוב.