במאזדה מחליפים סיומת

מאזדה רוצים לשנות את האותיות והספרות של הדגמים לקראת מהפכות ב-2022

ניר בן טובים  03.08.20 - 12:11
מאזדה CX-5. השינויים בדרך
מאזדה CX-5. השינויים בדרך

תגיות: מאזדה

תחילת כתבה

במאזדה נערכים לבצע מספר שינויים אסטרטגיים במשפחת הקרוסאוברים. המטה של מותג הרכב היפני הגיש למשרד הפטנטים באירופה סיומת סדרתית חדשה עם הספרות והאותיות "CX-10 ועד CX-90." בכלי התקשורת ביפן העלו שני תרחישים אפשריים שעשויים להשפיע על ה-SUV המשפחתי CX-5. א. או שיחליפו את שמו ל-CX-50, או שלצידו יתייצב דגם דמוי קופה ספורטיבי ברוחה של ה-CX-30.  

הדור הנוכחי של ה-CX-5 עוצב בשנת 2017 ומאז לא זכה לשדרוגים עמוקים במיוחד מלבד אימוץ של מערכת מדיה חדשה עם צג מוגדל ומושבים משופרים, ליטושים שהוכנסו בסוף השנה היוצאת. המשמעות היא, שעבור הדור הבא שלו שיפציע בחשיפה עולמית בסוף 2021 עם עליה לכבישים בשנה שלאחר מכן, הוא ממתין למקצה נרחב של חידושים עם עיצוב חדש וכל מה שכרוך באבולוציה כזו, כולל בשורה טכנולוגית מסעירה בחרטום.

במאזדה הציגו ב-2019 התכנות לפיה מכונית המנהלים מאזדה 6 תעלה בסולם הדרגות ותמוצב כמכונית פרמיום. אולם הפרט העסיסי ביותר שצוין הוא המצאותו של מנוע ששה צילינדרים בטכנולוגיית סקי-אקטיב, מנוע שלא נפסל גם משירות רכבי ה-SUV כולל ה-CX-5. בניגוד לרוב היצרנים שנוקטים בכווץ מנועים ואלטרנטיבות היברידיות בכל ההיצע כמעט בלי הבחנה, מאזדה ממשיכים להביע אמון במנועים אטמוספריים, וזאת על אף שלאחרונה הציגו מנוע טורבו גם במאזדה 3 שנמכרת בארה"ב.

ישנם דיווחים שונים שמנוע ה-6 צילינדרים של מאזדה ישודך לאיזשהי צנרת היברידית עם טעינה מרשת החשמל כדי לאפשר נסיעה חשמלית, נקיה מזיהום אוויר לכמה עשרות קילומטרים. אופציה זו, המבוססת חלקית על טכנולוגיות של מאזדה MX-30 תהיה מועדפת במיוחד על הצמרת משום שלא תאלץ להתמודד עם קנסות בגין זיהום אוויר. עוד אלטרנטיבה על הפרק היא "היברידיזציה קלה", עם שימוש במתנע-גנרטור לניתוק צילינדרים בשיוט וסיוע מסל"ד נמוך. נחכה לעוד פרטים בהמשך השנה.