$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לנד רובר דיפנדר מתחבר לחשמל

לנד-רובר הציגו מספר חידושים במשפחת הדיפנדר 2021, כולל דגם היברידי נטען מהחשמל עם טווח נסיעה שימושי בערים ומנועי 6 בוכנות נוספים

ניר בן טובים  09.09.20 - 12:11

תגיות: לנד רובר

כשלנד רובר הכריזו על הדיפנדר החדש בשנה הקודמת הם לא הסתירו את העובדה שלראשונה בתולדותיו של רכב ה-4X4 המלכותי תהיה לו גם מערכת הינע היברידית. עד היום הוצע הדיפנדר במספר מצומצם יחסית של מנועים עם 200, 240 ו-300 כ"ס ארבעה צילינדרים וכן מנוע ששה צילינדרים היבריד-קל עם 400 כ"ס, אולם כעת הם עושים את הקפיצה המתבקשת לעולמות הפלאג-אין ומציגים את דגם ה-P400e הנטען מרשת החשמל בדומה לריינג' רובר איווק, ריינג' רובר Sport וכן לנד רובר דיסקברי ספורט.

בקרב סדרות המותג יהיה הדיפנדר P400e היעיל ביותר עם מנוע PHEV - הוא מחלץ קצת יותר מ-400 כ"ס ו-64 קג"מ בחיבור אל תיבת שמונה מהירויות אוטומטית. המערכת משתמשת במנוע 2.0 ל' טורבו בנזין עם 300 כ"ס בחיבור אל מנוע חשמלי המוסיף 143 כ"ס. סוללת ה-19.2 קווטש תאפשר לו לנסוע למרחק חשמלי נקי של כ-44 קילומטרים ללא זיהום אוויר, ועל ידי רשת טעינה מהירה ניתן יהיה לשוב ולנצל אותה בתוך פרק זמן קצר של חצי שעה (עד 80%). הביצועים? 0-100 קמ"ש ב-5.6 שניות, מהירות מרבית של 210 וכל זאת מבלי להתפשר על יכולת גרירה, שעומדת על 3 טון והנעה כפולה עם וויסות כוח בין הסרנים. צריכת הדלק היא 36 ק"מ לליטר לפי מדדי ה-WLTP.

מיוחד: ג'וי בירן בוחן את לנד רובר דיפנדר 4X4 החדש בשטח קשה

לנד רובר תשווק אותו רק במרכב ה-110 הארוך עם סידור של חמישה או ששה מקומות ישיבה (מה שנקרא Jump seat באמצע השורה הראשונה) בעוד הגרסה הקצרה, ה-90 תאלץ להשאר בלי מנוע היברידי בשלב הנוכחי. מבחינת אבזור הוא מגיע כסטנדרט עם חישוקי 20 אינץ', מתלי אוויר ועוד. חידושים נוספים בדגם הדיפנדר הם ברמת אבזור חדשה - X-דינמיק, שלדבריהם מתברגת בין הגרסה הבכירה לגרסה הבסיסית שלו עם תמת "שטח" מושחרת, ועוד קצת אבזור בתא הנוסעים דוגמת קיט כרום מיוחד ומערכות בטיחות מתקדמות נוספות (שדרוג של מערכת ניטור שטח "מת" במראות הצד וחיישני קרבה).

זאת ועוד, הדיפנדר אוסף גם שלושה מנועי ששה צילינדרים חדשים מצוידים טכנולוגיה היברידית קלה (מצבר 48 וולט ומתנע-גנרטור) שיסייעו לו לעמוד בצריכת דלק סבירה ופליטת מזהמים נמוכה. אלו למעשה יחליפו את מנועי ה-4 בוכנות ששירתו אותו עד כה. אחד מהם יהיה דיזל עם 300 כ"ס ו-65 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-6.7 ש') אולם מתחתיו יהיו גם מנועים עם 200 ו-250 כ"ס. מנועים אלה יהיו זמינים גם בגרסת ה-90 וכן בגרסת ה-110.

המחירים של דגם הפלאג-אין באירופה יחלו ב-67 אלף יורו. הדגמים הקונבציונליים שלו נמכרים באזור ה-40 אלף יורו. בארץ מתומחר כיום לנד רובר דיפנדר ב-500 אלף שקל (240 כ"ס) ועד קרוב ל-670 אלף שקל תמורת מנוע ששה צילינדרים עם 400 כ"ס.

מהיבואנית לישראל חברת המזרח נמסר ל'עולם הרכב' כי הדיפנדר ההיברידי יגיע לארץ ברבעון השני של 2021.