יונדאי סונטה החדשה, החל ב-182 אלף שקל

מכונית המנהלים ההיברידית נחתה בארץ עם עיצוב ייחודי, מערכות בטיחות רבות ותא נוסעים עשיר. גם איוניק חשמלית מעודכנת הגיעה עם טווח נסיעה מוגדל

ניר בן טובים  14.09.20 - 07:32
(צילום: כפיר כשריאן)
(צילום: כפיר כשריאן)

תגיות: יונדאי

תחילת כתבה

שבוע פעיל מחכה למותג יונדאי, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. היום (שני) מושקת בישראל באופן רשמי הסונטה החדשה ואיוניק EV המעודכנת ומחר, ה-15 בספטמבר, יוצג לראשונה הדור הרביעי של יונדאי טוסון בעולם. עוד מוקדם לבשר מתי בדיוק הטוסון יעשה עלייה, אבל בינתיים אנחנו מקבלים את מכונית המנהלים החדשה שגם משקפת את שפת העיצוב החדשה של יונדאי, ה-'ספורטיביות החושנית' שמתבססת על עיצוב עגלגל יותר עם תאורה משוכללת בפנים ובחוץ והרבה מערכות בטיחות מתקדמות. 

הסונטה החדשה (דור שמיני) הוצגה לפני שנה וחצי בדרום קוריאה, והיא נשנעת על פלטפורמה משותפת עם קיה אופטימה (יונדאי N-3). ביונדאי מודעים לירידה בביקוש לרכבי מנהלים (משפחתיות סדאן גדולות) ולכן מנסים למצב אותה בעזרת דימוי יוקרתי יותר ועיצוב מתוחכם. מאחורי החזות השנויה במחלוקת, שבטוח תפצל את הקהל לשני מחנות, מסתתרים כמה שינויים חשובים: היא נמוכה מקודמתה ב-3 סנטימטרים, רחבה ממנה מ-2.5 סנטימטרים (1.87 מ'), ארוכה ב-4 סנטימטרים ובסיס הגלגלים צמח ב-3.5 סנטימטרים ל-2.84 מ'. תא המטען לא השתנה משמעותית ומגיע בנפח של 511 ל'.

בחרטום שלה מנוע היברידי קובנציונלי (ללא טעינה חיצונית) בנפח 2.0 ל' בטכנולוגיית מחובר אל תיבת שש מהירויות אוטומטית (Shift by wire, חוגה במקום בורר הילוכים קונבציונלי) שעברה כיול לטובת ניהול חכם יותר ומהיר. ההספק המרבי של הסונטה החדשה הוא 192 כ"ס ו-37.5 קג"מ המתקבלים ב-1,770 סל"ד. המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך 9.2 שניות והמהירות המרבית היא 192 קמ"ש. לרכב מערכת ויסות אנרגיה יעילה יותר מהדור השביעי, כך שצריכת הדלק נמוכה בשיעור קל ומתייצבת על קרוב ל-20 ק"מ לליטר. טווח הנסיעה של המכונית הוא 1,000 קילומטרים.

הסונטה תשווק בשתי רמות גימור: 'פרמיום' ו-'לימיטד'. בציוד התקני שלה חישוקי 17 אינץ', מערכת מדיה ראשית 8 אינץ' עם תמיכה באפל ואנדרויד, בלוטות' מקורי, מצלמת נסיעה לאחור, תצוגה עלית, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת LED בשני הקצוות, ריפודי עור למושבים, מושבים חשמליים, וילונות לחלונות האחוריים, תא מטען נפתח חשמלית, חיישני גשם ותאורה, חימום מושבים קדמי ואחורי, תאורת אווירה ועוד. הגרסה הבכירה מוסיפה גם לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', זכרונות למושב הנהג, מושבים קדמיים ממוזגים, תקרה פנורמית, מערכת שמע של BOSE ומצלמות היקפיות.

לסונטה שלל מערכות בטיחות ו-9 כריות אוויר. את רוב המערכות אנחנו מכירים כיום ובהן בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, תיקון ומרכוז נתיב נסיעה ועוד, אולם תוספת מעניינת אחת שמורה לגרסה הבכירה; כאן התווספה שכבה נוספת של מערכת ה-BVM החדשה עם הקרנה של שטח "מת" ממראות הצד ישירות על גבי לוח המחוונים הדיגיטלי. מערכת זו הוצגה לראשונה ביונדאי פאלסייד והיא מסייעת לעבור נתיבים בבטחה. במקרה שרכב פולש לשטח מת במראות הצד, מיד מופיעה תמונה של המכונית מול הנהג.   

המחירים של הסונטה יחלו ב-182 אלף שקל ועד 196 אלף שקל לדגם הבכיר. מסגרת האחריות היא 7 שנים על המערכת ההיברידית ו-5 שנים על המכונית.

איוניק EV - טווח חשמלי מוגדל

במסגרת השקת הסונטה דור 8 מציגים כלמוביל בישראל גם את יונדאי איוניק החשמלית לשנת 2021. עיצובית לא ניכרים שינויים דרמטיים, ואת עיקר הבשורות נמצא בקרביים של המשפחתית האקולוגית ומעט שיפורים בהנדס האנוש של חלל הפנים. ביבואנית מדווחים כי מתחילת שיווקה לפני כארבע שנים נמכרה האיוניק ההיברידית ב-37 אלף יחידות (לפרקים הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל).

האיוניק EV החדשה מצוידת במערכת חשמלית משודרגת עם 136 כ"ס וטווח נסיעה של 412 קילומטרים בין טעינות. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות ועד מהירות מרבית של 165 קמ"ש.  זמן הטעינה משקע ביתי עומד על 10.5 שעות,  עמדה ביתית (מוד 3) כ-5.5 שעות ובעמדות מהירות בתשתית חיצונית כ-54-57 דקות, בכפוף למתח הטעינה (50 או 100 קילוואט). 

האיוניק EV תשווק במפרט 'פרמיום' עם כל מערכות הבטיחות הסטנדרטיות, חישוקי 16 אינץ', מערכת מדיה ראשית 8 אינץ', תאורת LED מלאה, חימום למושבים הקדמיים, גג שמש נפתח, שמשות כהות, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, חיישנים הקפיים ועוד.

המחיר עומד על 160 אלף שקל. לרכב מסגרת אחריות של 5 שנים  ו-7 שנים על המערכת החשמלית.