משפחתית סדאן: ניסאן סנטרה החדשה בישראל

הדור השמיני נשען על פלטפורמה חדשה עם גידול קל במידות ושיפור ביכולות הדינמיות וברמות האבזור

ניר בן טובים  11.10.20 - 15:01

תגיות: ניסאן

תחילת כתבה

עד שנת 2016, ניסאן סנטרה, משפחתית-סדאן קלאסית לענף ציי הרכב כלל לא הייתה על הכוונת של היבואנית קרסו מוטורס, וזאת על אף שהיא קיימת כבר שמונה דורות (מאז 1982) ונמכרה ב-6 מיליון עותקים. אלא שמכלול השינויים במסגרת יבוא כלי רכב בתקינה אמריקנית (הסנטרה מיוצרת במקסיקו) שינו את נקודת המבט הישראלית ואלינו היא הגיעה על בסיס דור שבע, לאחר שעבר מתיחת פנים. השנה איפוא, אנחנו מתוודעים אל המהפך הטכנולוגי החשוב ביותר שלה, הטומן בין השאר מעבר לרצפה חדשה ונכונות לפנות גם לשוק הפרטי.

ניסאן הציגו את הסנטרה החדשה בסוף שנת 2019 במסגרת תערוכת הרכב בלוס אנגל'ס (כדגם 2020). למי שאינו בקיא בפרופיל שלה, נספר שמדובר במכונית 4-דלתות טיפוסית של המשפחתיות הקונבציונליות. אם נשווה אותה לניסאן קשקאי לדוגמא, היא חסרה קצת סנטימטרים בחלק מהערכים אבל בסיס הגלגלים גדול יותר (2.70 מ' לעומת 2.65 מ') ותא המטען שלה מציע נפח סביר, כ-405 מ'. בסך הכול, היא מתהדרת באורך של כ-4.40 מ', רוחב של כ-1.78 מ' (תוספת של 2 ס"מ לעומת הדור היוצא) וגובהה הוא כ-1.48 מ' (הפחתה של 1.9 ס"מ).

מבחינה עיצובית הסנטרה מאמצת הופעה פחות שבלונית מקודמתה. זה בא לידי ביטוי באמצעות שפת ה-V-מושן של החזית, קימורים בדלתות ויציבה אגרסיבית. בקיט הקוסמטי יש בה יותר LEDים בשני הקצוות, פגושים מורחבים וחישוקי סגסוגת 16 אינץ'. שינויים גדולים נעשו גם בתא הנוסעים אם כי ניסאן מקפידה שם על פונקציונליות ולא על כוח משיכה ויזואלי; מערכת הפנים כולל צג ראשי 8 אינץ' עם קישוריות לאפל ואנדרויד, מצלמת נסיעה לאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית ועוד.

הסנטרה מיישרת קו גם בהיבטי הבטיחות; במערך הכולל שלה, ה-Saftey Shield תמצאו בלימה אוטומטית כולל עצירת חירום בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות היקפיות, בקרת סטיה מנתיב, פיקוח על שטחים "מתים" במראות הצד, עשר כריות אוויר, תאורה אדפטיבית ומערכת התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי.

את מנוע ה-1.8 ל' הוותיק מחליף מנוע 2.0 ל' חזק ב-20% ברצועת הכוח וגמיש ב-16% בעקומת המומנט. התפוקה המרבית עומדת על 149 כ"ס ו-20 קג"מ הזמינים מטווח של 4000 סל"ד.  הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה, וזו מאיצה אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בסביבות ה-9.5 שניות. צריכת הדלק הממוצעת לפי נתוני היצרן היא כ-12 ק"מ לליטר בנזין. שיפור דינמי נמצא בכיול מערכת המתלים; זו משתמשת כעת במתלה אחורי עצמאי במקום קורת פיתול שתעניק לסנטרה שיפור באיכות הנסיעה ובביצועים. 

הסנטרה משווקת רק בחבילת אבזור אחת, תמורת 135 אלף שקלים. תוספת לצבעים מנוגדים בין גוף המרכב לתקרה גובה עוד כ-2,500 שקלים.