סוזוקי איגניס היברידית בישראל

מכשירי תנועה משיקה את האיגניס 2021 עם מערכת היברידית מתונה ועדכונים ויזואליים ובטיחותיים

ניר בן טובים  19.10.20 - 11:54

תגיות: סוזוקי

תחילת כתבה

בפעם הראשונה בישראל מושקת מכונית היברידית של חברת סוזוקי. היבואנית המקומית מכשירי תנועה החלה לשווק את האיגניס 2021, סנונית ראשונה מקו הדגמים המעודכנים של היצרן היפני שזכה להתאמה של מערכת היברידית מתונה ובגרסאות ידניות ואוטומטיות (גיר רציף). במסגרת זו, האיגניס גם זוכה לליטושים עיצוביים קלים מבפנים וכן מאמצת את בשורת הבטיחות האקטיבית של המותג לסיפונה.

זוהי מתיחת הפנים הראשונה של האיגניס דור 2 שהוצגה ב-2017 והיא מאופיינת בנגיעות מאוד סמליות על גופה החיצוני. השינויים ניכרים בתיחום הכרום המפוצל בשבכה הקדמית, החלפת פגושים ותוספת צבעים. גם בחלל הנוסעים אין שדרוגים עמוקים מעבר למקובל ברענון מסוג כזה, ושם מספרים בסוזוקי על תמות חדשות בגוון כחול, ריפודים קצת שונים למושבים ולוח מחוונים עם צג דיגיטלי מעודכן.

התוספת החשובה ביותר של האיגניס 2021 טמונה במערכות הבטיחות. במקום אמצעי התרעה מקומיים (מובילאיי וכדומה) צוידה מערכות אקטיביות מקוריות מהיצרן. לאיגניס המחודשת בקרת בלימה אוטומטית במצב חירום, התרעה על סטיה מנתיב וכן מערכת המזהירה את הנהג מפני הרדמות על גלגל ההגה. התשתית הטכנולוגית מבוססת על זוג מצלמות במפלס העליון של הזגוגית הקדמית המבצעות ניטור של נתיב הנסיעה. במבחני הריסוק ב-2016 (לאחרונה הוחמרו הקריטריונים) היא זכתה לציון מרבי של 5 נקודות בזכות המצאותן של מערכות בטיחות (שנעדרו כאמור עד כה מהמפרט המקומי).

המנוע ההיברידי של האיגניס מבוסס על יחידת בערה, סוללה ומתנע-גנרטור, המניבים שיפור מסוים בביצוע אך בעיקר מצמצמים את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. מדובר במערכת לא כבדה שמוסיפה כ-10 ק"ג למשקלו הכללי של הדגם שמתייצב על 945-977 ק"ג (תלוי בתיבה). המנוע, 1.2 ל' ארבע בוכנות מפיק הספק משוקלל של 83 כ"ס ו-10.9 קג"מ הזמינים מ-2,500 סל"ד. בסיועה של תיבת אוטומטית-רציפה ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 12.7 ש' וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-22.3 ק"מ לליטר בנזין לפי נתוני היצרן - קיזוז של כ-10% בהרגלי השתיה של האיגניס ביחס לדגם שלפני מתיחת הפנים. הדגם הידני לו חמש מהירויות, מציג נתונים כמעט זהים.

כיצד פועלת מערכת היברידית מתונה? (Mild hybrid)

מחירים ומה הלאה?

האיגניס הנוכחית נמכרה ב-6,500 יחידות מאז שהושקה, כ-98% מתוכן בשוק הפרטי, ומתוך אלה נתח הדגמים הידניים עומד על 4% בלבד (כ-300 מכוניות).  במכשירי תנועה מציינים כי השקת הדגמים ההיברידים של סוזוקי באירופה הוכתרה כהצלחה, וכיום כמחצית מהיקף המסירות ביבשת המערבית הן של הדגמים הידידותיים לסביבה. עוד הם מוסרים, כי להערכתם ימסרו בשנה הבאה כ-45 אלף מכוניות היברידיות בישראל והצפי הוא שסוזוקי תגזול כ-15% נתח שוק ממנו. עוד מציינים כי מלבד האיגניס המחודשת, השוק הישראלי יחנוך בחודש הבא את הסוויפט ההיברידית, לאחריה בסביבות אפריל קרוסאובר ו-ויטרה היברידי וברבעון האחרון את סוזוקי סוויאס (תאומת הקורולה ההיברידית) וכן את סוזוקי A-קרוס, תאום טויוטה ראב4 הייבריד. 

המחירים לאיגניס המחודשת בישראל יחלו ב-85 אלף שקל לדגם הידני ועד 95 אלף שקלים לדגם הרציף.