$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הושק לקסוס UX300e בישראל

לראשונה בארץ משווקת היבואנית לקסמוטורס דגם חשמלי 100% של מותג היוקרה היפני. החל ב-258 אלף שקל

ניר בן טובים  10.11.20 - 15:39

יבואנית רכבי לקסוס לישראל, לקסמוטורס, חשפה היום (שלישי) בהרצליה את ה-UX300e החדש, החלופה החשמלית המלאה של הג'יפון הקומפקטי. זוהי הפעם הראשונה שמותג היוקרה היפני נכנס לעולמות ה-EV עם הנעה ירוקה 100%, ואין זה מפתיע שהשגריר של החטיבה מגיע בדמות קרוסאובר בהתאם לביקושים בעולם וכן במחוזותינו הצנועים. בלקסוס, שצברו ניסיון של 15 שנים בחשמול קרוסאוברים (מאז ה-RX בשנת 2005), מתכננים להציע מגוון רחב של כלי רכב ידידותיים לסביבה עד שנת 2025 כאשר בין היתר מציינים כי יושם דגש מיוחד על הנעה אלטרנטיבית נוספת, מבוססת תא דלק מימני, כך שלנהגי לקסוס תינתן האפשרות לבחור בין סוגי הנעה מובחנים.  

ה-UX החשמלי מצטרף אל דגם ה-2.0 ל' טורבו וכן הגרסה ההיברידית, מתוך שאיפות להגדיל משמעותית את מכירות הקרוסאובר שמאז שיווקו ב-2019 הפך לדגם הנמכר ביותר של לקסוס באירופה, עם נתח שוק של כ-4.3% בקטגוריה. הוא משתמש ברצפה גלובלית GA-C עם בסיס גלגלים של 2.64 מ', אורך של 4.5 מ' וגובה של 1.54 מ', ובתחתית שלה אוצר בנק סוללות ליתיום איון בקיבולת 54 קווטש שאינן גוזלות מחלל הנוסעים אחסון או נוחות. המנוע החשמלי שלו מפיק 204 כ"ס, 30 קג"מ, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות, המהירות המרבית היא 160 קמ"ש וטווח הנסיעה המרבי הוא 305-315 קילומטרים בין טעינות.

את הסוללה ניתן לטעון במתח DC או AC, כלומר בבית או בתשתית מהירה חיצונית. חיבור הרכב לעמוד טעינה ביתי אורך 8 שעות ואילו בדרכים ניתן להזין לסוללה 80% נפח בפרק זמן של 50 דקות בלבד. לבקרת הטעינה מהערכת הגנה מפני חבלה, תאורת הנחיה לטעינה בחושך וכך מנגנון המאפשר שימוש במערכת המיזוג ומערכת השמע תוך כדי טעינה. בנוסף לכך, אפליקציה מיוחדת של לקסוס תאפשר לעקוב אחר טווח הנסיעה, ולבצע ניטור מרחוק אחרי מד האנרגיה של הסוללה ולתזמן מועדי טעינה. לאלפליקציה גם תפריט לשליטה על תפעול בקרת האקלים או מערכת הפשרת האדים.

את ה-UX החשמלי ניתן יהיה לרכוש בשני מפרטים: 'לקשרי' ו-'פרמיום'. בגרסאות הבסיס מערכת מדיה 10.3 אינץ', מושבים עם תפעול חשמלי, תאימות לאפל ואנדרויד, חישוקי 17 אינץ', שקעי USB וכדומה. הדגם הבכיר מוסיף ריפודי עור, קירור למושבים הקדמיים, חלונות אחוריים כהים, גג-שמש ועוד. שניה דגמים מצוידים במערכות בטיחות אקטיביות LSSּ פלוס כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, פיקוח על שטח נסתר במראות הצד, תאורה אדפטיבית וכדומה. ל-UX החשמלי אף הוכנסה מערכת ASC, ראשי תיבות ל-Active Sound Control המדמה, סלקטיבית צלילי מנוע למי שמעוניין להפר את השלווה החשמלית בתא הנוסעים.

המחירים בישראל עומדים על 258 אלף שקלים ועד 293 אלף שקלים, ולדברי לקסמוטורס יוצע הרכב גם במסלול ליסינג פרטי בחבילה של כ-4,900 שקלים בחודש, לא כולל עמדות טעינה בעלות של כ-3,500 שקלים לערך. מסגרת האחריות לסוללה היא 10 שנים בתכנית חדשה מורחבת ועד מיליון קילומטרים (מחירה טרם נקבע, אך לא צפויה להיות מוגזמת). בשלב זה, הוקצו ליבואנית כ-100 יחידות למכירה, ואילולא המחסור ביצרן ניתן היה לפי דבריהם למכור גם נתח של כ-200-250 עותקי UX חשמלי בשנת פעילות.

דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל מסר: "העובדה שישראל הינה המדינה הרביעית באירופה והחמישית בעולם להשיק את הדגם, מצביעה על החשיבות שלקסוס רואה בשוק הישראלי ועל העובדה שקצב בניית תשתיות ההטענה, כמו גם הפריסה של העמדות הציבוריות ביחס לכמות המכוניות החשמליות, טובה באופן יחסי למדינות אחרות".