ייבוא סדיר: החל שיווק טויוטה היילנדר ב-290 אלף שקל

מוביל הנוסעים ההיברידי מצויד שבעה מושבים, הנעת 4X4 ושתי רמות אבזור

ניר בן טובים  17.11.20 - 10:04
תחילת כתבה

לראשונה בייבוא סדיר, דרך צינורות יוניון מוטורס, מתחיל את דרכו בארץ טויוטה היילנדר (Highlander). ה-SUV המשפחתי של היצרן היפני שזלג לישראל באפיקי הייבוא המקביל הופץ לאירופה בקיץ החולף בדגם 2021 וכעת נודד אלינו בדור הרביעי, מצויד בהנעה כפולה, שבעה מושבים ומערכת הנעה היברדית (נכון להיום היחיד שמוצע בקונפיגורציה הזו). היילנדר מתברג מעל הקרוסאוברים המשפחתיים הבינונים בגודלם כמו ראב4 או יאריס-קרוס (בעתיד בישראל) אך הוא אינו ה-SUV הגדול ביותר שיש ליצרן היפני - המקום הזה שמור לטויוטה סקויה.

ההיילנדר (קוד דגם XU70) שנחשף ב-2019 בארה"ב חולק רצפה עם טויוטה קאמרי, טויוטה סיינה וכן לקסוס ES בין היתר, כולם מבוססים על טכנולוגיית ה-GA-K שמאפשרת לאפיין את הפלטפורמה למגוון של גדלים ומרכבים. אורכו של ההיילנדר מציב אותו בעימות ישיר ובלתי נמנע במחוזתינו עם דגמים כגון פורד אקספלורר או סובארו אייולטיס וכן מול שברולט טראוורס (אם כי היפני אינו מסוגל לאלכס שמונה נוסעים); במבט על הנתונים שלו תמצאו קרוב לחמישה מטרים מקצה אחד לשני, רוחבו 1.93 מ', בסיס הגלגלים 2.85 מ', הגובה הוא 1.74. שלוש השורות שלו, בדומה ליריביו עשויות לשרת מבוגרים בגודל ממוצע ונפח תא המטען הוא בין 305 ל' במצב רגיל (כל השורות זקופות), עבור ל-605 ל' בקיפול שתי שורות ועד 1,900 ל' בקיפול מלא.

יוניון תציע אותו בשתי חבילות: E-מושן, ו-E-אקסקלוסיב. כסטנדרט יש לו את כל מערכות הבטיחות האקטיביות של Saftey sense דור 2 עם בקרת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח נסתר במראות הצד, תאורה אדפטיבית, מרכוז נתיב ותיקון סטיה וכדומה. מבחינת אבזור תקני הקבינה כוללת מערכת מדיה 8 אינץ' עם תמיכה באפל ואנדרויד, מצלמת רוורס ובעברית מלאה, משטח טעינה אלחוטי לסלולר, מערכת שמע ששה רמקולים, 5 כניסות USB, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבי דמוי עור עם חימום מלפנים, בקרת אקלים דו-אזורית עם שליטה ליושבים מאחור ועוד. הדגם היקר ביניהם מוסיף חישוקי 20 אינץ', ריפודי עור בגוון שחור או אפור, פתיחת דלת תא מטען אלקטרונית ותקרה פנורמית.   

ההיילנדר זמין בישראל רק עם המנוע ההיברידי שלו (בארה"ב נמכר גם עם מנוע V6 המחלץ 295 כ"ס). הנפח הוא 2.5 ל' ארבע בוכנות המפיק יחד עם תגבור מצמד מנועים חשמליים וסוללה, תפוקה מרבית משוקללת של 244 כ"ס ו-37 קג"מ על בסיס הנעה כפולה וחלוקת כוח בין הסרנים (מרווח גחון של כ-21 ס"מ). הוא מחובר אל תיבת e-CVT רציפה, ובטויוטה מציינים צריכת דלק ממוצעת של כ-17.2 ק"מ לליטר וההאצה ל-100 קמ"ש בסביבות 8.3 שניות ועד מהירות מרבית של 180 קמ"ש.  

ההיילנדר תומחר בישראל ב-290 אלף שקל ועד 304 אלף שקלים לגרסה הבכירה שלו.