יותר כוח, בלי טורבו: סובארו BRZ חדשה

אחרי שמונה שנים מכונית הספורט היפנית מגדילה הספק ומחדדת עיצוב. תגיע לישראל? כן

ניר בן טובים  19.11.20 - 08:00

תגיות: סובארו

תחילת כתבה

סובארו אומרים שהדור השני של ה-BRZ הוא חדש לגמרי, ולמרות שזה לא מדויק ב-100%, אין בכך לגרוע מהעניין הגדול שהמכונית הזו מייצרת בקרב שוחרי הנהיגה. שמונה שנים אחרי שפותחה בשיתוף בטויוטה, שהניב עבור היצרן הגדול את ה-GT86 ועבור מותג Scion עליו השלום את ה-FR-S, ה-BRZ היא הראשונה מתוך השתיים שהצליחו לשרוד האקלים החשמלי בלי שום פשרות או קיצוצים, והנה היא מקבלת מקצה שיפורים נרחב שמתחיל בעיצוב, עובר ליכולת ומסתכם באבזור עשיר יותר.

החידושים של ה-BRZ, ראשי תיבות ל-Boxer-Rear Wheel drive-Zenith אם חיפשתם פתרון לתעלומה הזו, אינם טמונים באופן גורף מתחת לחזות המעודכנת שלה, שהיא לפחות לטעמנו פחות מושכת מהדור המקורי שהוצג ב-2012 ואולי שודדת מעט השראה מהמחסנים של ניסאן Z. המשמעות היא שבסופו של דבר היא משתמשת אמנם באותה רצפה מוצלחת ומידות זהות (4.21 מ' אורך ו-1.77 מ' לרוחב), אך מנגד מבצעת תערובת של חיזוקים מתחת למכסה המנוע ובאגף הביצועים. 

מי שציפה לטורבו ושריקות מענגות מוטב לו לקחת נשימה ארוכה. במותג הוותיק משאירים את יחידת ה-4 בוכנות בלי סיוע עבור ה-BRZ, אך סובארו בכל זאת בחרו בנפח מוגדל מ-2.0 ל-2.4 ל' בוקסר שמזניק את ההספק מ-200 כ"ס ל-231 כ"ס ב-7,500 סל"ד ו-26 קג"מ - כלומר תוספת של 15% בעקומת המומנט - וברכב בלי הגדשה יש לכך השפעה גדולה על הגמישות שלו מטווח 2,000 סל"ד וצפונה. מנוע זה בגרסת הטורבו שלו משרת את לגאסי ואאוטבק בארה"ב עם 260 כ"ס ו-37 קג"מ ולאחרונה נחנך על סיפונו של סובארו אווילטיס (אסנט באמריקה) שהחל את שיווקו בישראל בחודש הקודם. 

 

סובארו תשדך את המנוע, כמו בפעם הקודמת לתיבה ידנית שש מהירויות או אוטומטית, על בסיס הנעה אחורית ודפרנציאל מוגבל החלקה וכן 5 מצבי כיול במערכת האחיזה. הביצועים הרשמיים לא פורסמו על ידי סובארו העולמית, אך בכלי התקשורת ביפן אומרים שהמיאוץ ל-100 קמ"ש התקזז בחצי שניה ל-7 ש', על אף שהבחירה ב-BRZ מעולם לא הייתה תלויה ביכולת שלה לשגר את עצמה מהמקום, אלא בנכונות הדינמית של השלדה להפיק הנאה ביד מבוקרת. הדגם החדש קל מקודמו בקטנה (1.26 טון) וזאת על ידי החלפת מכסה המנוע בחיפוי עשוי אלומיניום וכן נעזרו בתרכובות אלה גם בפגושים ובתקרה ומצהירים על קשיחות מבנית (עמידה בכוחות פיתול) גדולה ב-50% ביחס ל-BRZ היוצאת.

חלל הפנים של ה-BRZ מוגדר שתיים פלוס שתיים (בגדלי הוביטים כנראה), כך שהתצורה הקלאסית שלה כרודסטר סגורה הייתה ונשארה. בקבינה תמצאו לא מעט מאפיינים חדשים כמו לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ', מערכת מדיה משופרת עם צג ראשי 8 אינץ' מותאם לאפל ואנדרויד, גלגל הגה חדש, חומרים טובים יותר וכן היא מעודכנת במערכות הבטיחות האקטיביות (מבוססות מצלמה), ה-Eysight, שלמעשה שמורות רק לדגם האוטומטי.

ה-BRZ לא תגיע לאירופה בגלל רגולציות ותקינות זיהום אויר (מופצת דרך המטה האמריקני של סובארו), אבל לישראל היא תיובא דרך היבואנית סמלת. זו מסרה ל'עולם הרכב' כי הם במגעים עם היצרן ומקווים שנראה אותה אצלנו ברבעון האחרון של שנת 2021, כנראה לקראת סופו. באמריקה הצמידו לדור השני תג מחיר של כ-30 אלף דולר. עד היום, שווקה בישראל ב-200 אלף שקל.