משפחתי חשמלי, אופל גרנדלנד X פלאג-אין בארץ

ה-SUV הגרמני נחת בישראל עם מערכת הינע חשמלית-נטענת בשני הספקים ורמת האבזור הבכירה במותג

ניר בן טובים  23.11.20 - 13:24
(צילומים: רונן טופלברג)
(צילומים: רונן טופלברג)

תגיות: אופל

תחילת כתבה

דוד לובינסקי ממשיכה במתקפה החשמלית על שוק הרכב המקומי. אחרי שהשיקה את אופל קורסה e, מציגה בימים אלו יבואנית רכבי מותג אופל את ה-גרנדלנד X פלאג-אין 2021 שיוצע עם שתי רמות הספק שונות וחבילת האבזור הגבוהה ביותר ביצרן, ה-Ultimate. רכב זה משתמש במערכת זהה לזו שנמצאת ב-פיג'ו 3008 PHEV עם הנעה כפולה בגרסה החזקה ביותר שהוצג אף הוא לפני כמה שבועות ונמכר בין 218 ל-255 אלף שקל. 

אופל חשפה את גרסת ה-פלאג-אין במאי של השנה הקודמת ורשמים עליו מנהיגת המבחן תוכלו לקרוא כאן בקישור. זהו רכב ה-PHEV הראשון של המותג הגרמני שבזכות התמיכה הצרפתית היה בין החלוצים בקבוצת ה-5מושבים להציע חלופה ידידותית לסביבה למנועי בערה קונבציונליים. בישראל, ישווק כאמור בשני הספקים, המבוססים על מנוע 1.6 ל' טורבו, סוללת 13.2 קווטש ומנוע חשמלי אחד או שניים, בהתאם לגרסה.  

בדגם הבסיסי הוא מחלץ תפוקה משוקללת של 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות ועד 225 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק הממוצעת, בשילוב ניצול סוללה מלא, עומד על כ-70 ק"מ לליטר בנזין. טווח הנסיעה על הסוללה החשמלית הוא 61 ק"מ על פי מדדי ה-WLTP במהירות מוגבלת של 135 קמ"ש.

הדגם המתוגבר במנוע חשמלי נוסף מעלה את התפוקה ל-300 כ"ס ועם הנעה כפולה (רגילה עם מספר מצבי כיול לנהיגה בשטח קל). כל אחד מהם מחלץ בסביבות 111 כ"ס ועקומת המומנט מצביעה על 53 קג"מ. את ההאצה ל-100 קמ"ש מסיים ב-6.1 שניות בלבד, המהירות המרבית היא 240 קמ"ש, ואת הסוללה ניתן לגייס למרחק חשמלי מרבי של 63 קילומטרים עד התרוקנות.  שני הדגמים מחוברים אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית פלנטרית.

 

 

את הטעינה ניתן לבצע דרך עמדה ביתית במתח של 32 אמפר שתארך כ-4 שעות, או עם שקע רגיל (כבל מוד 2) שגובה תוספת זמן של שעתיים נוספות. שתי המכוניות מצוידות במערכת אגירת חשמל סלקטיבית עבור מי שרוצה לשמור הסוללה לשימוש מושכל יותר ובה אפשר לכלוא בין 20-30 קילומטרים או לשמר את מלוא הטווח של הסוללה (כ-60 קילומטרים). 

רשימת האבזור, על פי מפרט ה-Ultimate כוללת את הטופ שיש לאופל במחסנים; כל מערכות הבטיחות כולל בקרת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצירה מלאה, ניטור שטח מת במראות הצד, מצלמת 360 מעלות וחיישנים היקפיים. בצד המידע והבידור מערכת ראשית 8 אינץ' עם תאימות לאפל קארפליי, שקעי USB, בקרת אקלים דו-אזורית, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים חשמליים בריפוד עור, חישוקי 19 אינץ', צביעה כפולה למרכב, פתיחה ונעילה אלקטרונית לדלת תא המטען, משטח לטעינה אלחוטית, חיישני תאורה ועוד.

המחירים יחלו ב-205 אלף שקלים ועד 230 אלף שקלים. מסגרת האחריות לסוללה היא 8 שנים או 160 אלף קילומטרים, בעוד מסגרת האחריות לרכב היא 4 שנים או 120 אלף קילומטרים.