$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

רצה להיות רמבו: הפרארי של מראדונה

דייגו ארמנדו מראדונה ידע בדיוק איזו מכונית לדרוש מהבעלים של נאפולי. כמובן שבתנאים שלו

ניר בן טובים  26.11.20 - 11:09
הפרארי השחורה של מראדונה (צילום מתוך עמוד הטוויטר: Everything Napoli)
הפרארי השחורה של מראדונה (צילום מתוך עמוד הטוויטר: Everything Napoli)

בשעת מותו של דייגו מראדונה, אמש (רביעי) בגיל 60 הוערך הונו בסביבות ה-100 אלף דולר. סגנון חייו חסר המעצורים, העימותים המתמשכים עם רשויות האכיפה וגם הסכסוכים עם סוכניו ומנהלי קבוצותיו לשעבר הובילו לכך שבשלהי חייו נותר כמעט חסר כל, תשוש ורחוק מקו הבריאות. לפני עשור פורסם בכלי התקשורת בבואנוס אייריס כי בין השנים 1984-1991, עת שיחק במדי נאפולי, צבר חובות של 37 מיליון יורו לרשויות המס באיטליה, וזאת על אף שהקבוצה האיטלקית שילמה תמורתו סכום דמיוני דאז הנאמד ב-13 מיליון דולר, שווה ערך ל-26 מיליון דולר ב-2021. רק כדי לעשות סדר במספרים, שחקן הכדורגל העשיר בעולם, כריסטיאנו רונאלדו מגלגל לכיסו 30 מיליון יורו בשנה (לא כולל פרסומות ועוד חסויות כאלה ואחרות). 

אם ניקח את רונאלדו כסמל לסגנון החיים הראוותני של כוכבי הכדורגל בני זמננו, אז מראדונה משקף את הבזבזנות והשפע שחוו הספורטאים המובילים בשנות ה-80. ב-1986, כשהוא בן 26 בלבד, התהילה של הארגנטינאי בעקבות זכיית הנבחרת באליפות העולם הזניקה אותו למעמד של תופעה בינלאומית - והוא החליט לנצל את הכוח שעומד לרשותו כדי לממש אהבה מוטורית ישנה שלו, מכונית פרארי. עד לאותה נקודה, וגם בשנים שלאחר מכן מראדונה לא היה נודע כאספן מכוניות אדוק אלא בעיקר משונה שהחזיק לפרקי זמן קצרים פורשה, פיאט, רכבי MINI ובשלבים מאוחרים יותר אפילו קנה משאית של סקאניה ורכב 4X4 אמפיבי משוריין.

"אפשר בשחור?"

ב-1987, רוכב על גל האליפות של נאפולי והמוניטין שצבר באירופה כדמות משפיעה על מגרש הכדורגל ומחוצה לו, הוא החליט להגשים חלום ולנהוג במכונית פרארי, ולא אחת אלא שתיים. הוא קיים שיחות עם מקורבים ליצרן האיטלקי ועם סוכנו האישי, גיירמו קופלה, וזה מצידו דן עם בכירי פרארי אודות האפשרויות העומדות בפניו. מראדונה הביע עניין בפרארי F-40 וכן בפרארי טסטרוסה, אבל הוא התנה את הרכישה בדבר אחד בלבד: "היא חייבת להיות בצבע שחור". ומאיפה הרעיון? אנזו פרארי, למורת רוחו וכנגד המסורת האדומה, הסכים לייצר לפני כן שתי מכוניות פרארי טסטרוסה שחורות בגוון "Glasurit Nero Met 901 / C" לשני כוכבי-על: סילבסטר סטאלון ("רמבו", "רוקי"), ומאוחר יותר גם למייקל ג'ורדן (שקיבל את המכונית אחרי מראדונה אבל ידע להיות עוד יותר מיוחד ממנו ורכש אותה במרכב קבריולה).  

"שילמתי עליה מחיר בסיס של 430 אלף דולר", אמר קוראדו פרלינו, נשיא קבוצת נאפולי לעתון ה-'מרקה' ב-2018 על רקע חגיגות יום ההולדת ה-58 של דייגו מראדונה. "זה לא נגמר בזה, כי בשביל הצביעה המיוחדת שהוא הזמין הייתי צריך להוסיף עוד 130 אלף דולר". ומה לגבי ה-F40? כאן נתגלעה מחלוקת קשה מול אנזו פרארי, שכן ה-F-40 נולדה לרגל ארבעים שנה להווסדות המותג וכל הסדרה פותחה כמהדורה מוגבלת. "היו לנו ויכוחים סוערים עם נשיא פרארי ובסוף העניין נפסל. אז לקחנו אותה בצבע אדום. כשהבאתי אותה לדייגו הוא לא ממש הבין מה הוא קנה. הוא נכנס לתא הנוסעים והתחיל לחפש את מערכת הסטריאו ולא מצא. הסברתי לו שזו מכונית עירומה כי היא מיועדת למסלול. אין מזגן, אין מערכת, כלום. מה הוא אמר לי? "אז תדחוף אותה למקום שבו השמש לא זורחת". וזה בעדינות".