והמועמדות הסופיות לתואר מכונית השנה באירופה

למרות שתערוכת ז'נבה לא תתקיים גם השנה, מכונית השנה באירופה תוכרז בתחילת מרץ, האם זאת תהיה חשמלית ראשונה?

בועז קורפל
בועז קורפל  10.01.21 - 07:54
תחילת כתבה

תערוכת המכוניות השנתית של ז'נבה הייתה התערוכה האירופית הראשונה בכל שנה ובה בחרו עיתונאי רכב מהיבשת הישנה את מכונית השנה שלהם. בשנת 2020 הם בחרו את הפיג'ו 208 והשנה הם שוב נקראו למשימה וההכרעה תיפול בין 7 המועמדות הסופיות שהוכרזו בימים האחרונים. 

60 עיתונאים מכלי התקשורת הדומיננטים הם אלה שיצביעו ויקבעו את התוצאה לפי קריטריונים של עיצוב ויצירתיות טכנולוגית והם מגיעים מ-23 מדינות שונות כאשר המדינות המובילות בשוק הרכב באירופה מקבלות לא פחות משישה קולות הצבעה ובהן גרמניה, איטליה, בריטניה, צרפת וספרד. האירוע שהחל אי שם לפני 57 שנים ב-1964 הפך למסורת ורכש לעצמו מוניטין וחשיבות רבה בקרב יצרניות הרכב באירופה אשר מתהדרות בבחירה הסופית ומנסות למנף אותה לאחר פרסום התוצאות ולתרגם זאת למכירות.

בספטמבר הוכרזו 38 המתמודדות שעלו על כבישי אירופה בשנה האחרונה וכעת הצטמצמה הרשימה לשבע מכוניות בלבד כאשר הפרסום של הזוכה יהיה ב-1 במרץ. המכוניות שהגיעו לשלב האחרון שייכות לקטגוריות שונות והפעם מדובר במגוון מעניין ומסקרן במיוחד ומכאן רמת ההתעניינות הרבה שהתחרות השנה מושכת אליה בתעשיית הרכב כולה ואלה הן המועמדות: סיטרואן C4 פלאג אין החדשה, קופרה פורמנטור, פיאט 500 החשמלית, סקודה אוקטביה, לנדרובר דיפנדר, פולקסוואגן i.D3, טויוטה יאריס החדשה