$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הנה זה מגיע, שברולט קורבט SUV

האמריקנים הכניסו לצנרת הטכנולוגית פיתוח שיהפוך את הקורבט גם לקרוסאובר ספורטיבי-חשמלי

ניר בן טובים  17.01.21 - 07:08

תגיות: שברולט

ג'נרל מוטורס הייתה בין חברות הרכב הבודדות שדיברו על מכוניות ולא רק על פטנטנים טכנולוגיים מבוססי ממשקי מולטימדיה במסגרת תערוכת CES - שנערכה השנה ללא קהל בלאס ווגאס ושודרה באופן מקוון. ואולם, מבין שלל ההכרזות של האמריקנים בלט דיווח אחד שטמן בחובו גם הבטחה להפוך מכונית ספורט אייקונית ל-SUV חשמלי, וכן אנחנו מדברים כמובן על שברולט קורבט. 

ב-GM עובדים על תכנית אסטרטגית שכרוכים בה  שבעה כלי רכב חשמליים בעשור הקרוב, אחד מהם יעלה לייצור בהשראת הדור הבא של הקורבט. המיזוג בין מכונית ספורט דו-מושבית ל-SUV רב שימושי הוא פתרון כלכלי מתבקש נוכח הביקוש לקרוסאוברים עם שווי שוק המוערך ב-42 מיליארד דולר, ומהנדסי החברה רמזו בכמה הזדמנויות שאכן השתעשעו ברעיון בעשור האחרון, אבל לא הגיעו לכדי מימוש בשל חילוקי דעות.

מקורבים ל-GM אומרים שהצוותים שעובדים על הקורבט-SUV לקחו בחשבון שמהלך כזה עשוי לעורר רגשות מעורבים אצל הטהרנים ולכן שום דבר לא נעשה בחופזה - כל קונספט שמעפיל לשלבים מתקדמים מחייב מהדרגים הגבוהים ביותר להתקדם בזהירות - וחלקם כבר נפסלו. "ברור שהם מנסים לאחד בין היכולות הגנטיות של הקורבט לבין הדרישה של הצרכנים לחלל פנים מרווח, אחסון, עיצוב ונוחות - ומכאן נובעים כל העיכובים כנראה", כך בכירים בתעשיית הרכב בדטרויט.

 SUV-על "הומצא" בחברת פורשה (קאיין), וזאת למרות שלא באמת הוגדר כקרוסאובר ספורטיבי מלוטש נוכח המכלולים המתונים של הטוארג. למבורגיני הייתה הראשונה להכשיר דגם ממוקד יותר עם האורוס ב-2018, ואחריה המשיכו בנטלי, רולס רויס, בעתיד נראה גם פרארי SUV (פרוסאנג) וגם פורד הפכה מכונית ספורט (מוסטאנג) ל-SUV חשמלי. את הקורבט SUV נראה לקראת שנת 2025, חשמלי ומהיר ולא נשכח פרט אחד חשוב: ל-GM יש כיום טכנולוגיית סוללות מתקדמת ברשותה (אלטיום) המאפשרת לכווץ את גודלן, משקלן, להתאים מנוע אחד או ארבעה, הנעה מכל הסוגים ולקצר את החיווטים הדרושים להפעלת כל המערכת החשמלית, וזאת תוך על שמירת איזון תחת עומסים קיצוניים.

הקורבט הנוכחית, דור שמונה שהוצגה ב-2019 סימנה שינוי כיוון יסודי עבורה מאז שנולדה בשנות ה-50; זו הייתה הפעם הראשונה שפותחה עם מנוע מרכזי-אחורי, בין היתר כדי שתוכל להתברג טוב יותר בהפצה גלובלית מול דגמים מובילים של יצרני העל מאיטליה וגרמניה באירופה. לעת עתה לא צפויים בה שדרוגים מהפכניים, מלבד הוספת מנוע היברידי להיצע.