עד סוף השנה - ג'נסיס חשמלי

מותג היוקרה של יונדאי יחשוף עד סוף השנה הנוכחית את השגריר החשמלי הראשון, ה-GV60

ניר בן טובים  18.02.21 - 08:20

תגיות: ג'נסיס

תחילת כתבה

יונדאי מכינה את הקרקע לשני אירועים אסטרטגיים חשובים בתולדותיה במהלך שנת 2021. אחד מהם יתרחש עד סוף החודש הנוכחי במסגרתו תחשוף החטיבה הפרטית את איוניק-5 החשמלי. השני נרקם עמוק יותר בין כתליה במשרדי חטיבת היוקרה ג'נסיס, שם תצא לאור ברבעון האחרון של השנה הגרסה החשמלית המפוארת הראשונה שלהם, ה-GV60, קרוסאובר קומפקטי עם יכולות גבוהות על הכביש וטעינה במהירות מתוגברת. 

על פי פרסומים בכלי התקשורת בדרום קוריאה, ה-GV60 יעלה לפס הייצור באוגוסט עם מכירות ראשונות לקראת נובמבר. באירופה משוטטים להם במסלולי מירוץ ובכבישים הציבוריים מספר רכבי ניסוי של ה-GV60 תחת הסוואה כבדה, ועל כן עד כה אף אחד לא ממש הצליח לתעד תמונה ברורה של הדגם החדש. הסברה הרווחת היא שהוא יחלוק דמיון ל-GV70 וכן ל-GV80 הקונבציונליים כדי לשמור על אחידות משפחתית.  

מבחינה טכנית, המכללים של ה-GV60 משותפים חלקית לאיוניק-5, אבל העוצמה משודרגת בכבדות, כך גם טווח הנסיעה וכל האבזור והאיכויות מיישרים קו עם הסטנדרט הקפדני של מותג הפרמיום. הוא יבוסס על רצפת ה-E-GMP הייעודית להנעה חשמלית עם מתח של 800 וולט, הנעה אחורית בגרסה הבסיסית וכפולה בדגם הבכיר, טווח נסיעה של 550 קילומטרים בין טעינות (סוללת 73 קווטש בתחתית המרכב) ויכולת טעינה מהירה מאוד - עד 100 קילומטרים ב-5 דקות ו-עד 80% ב-18 דקות. ההספק המרבי יהיה כ-315 כ"ס עם האצה ל-100 קמ"ש בסביבות 6.5 שניות.

 

בשבוע הבא בישראל

ביבואנית רכבי יונדאי, קבוצת כלמוביל, ישיקו בשבוע הבא את מותג ג'נסיס באופן רשמי בישראל. בדומה לכלל אירופה וארה"ב, הזרוע השיווקית של ג'נסיס מופרדת לחלוטין מיונדאי ופועלת כיישות עצמאית עם מערכת שירות צמודה ללקוח ועוטפת בחווית רכישה. לחברה אולם חדש ומודרני שיחנך ברחוב שנקר 7 בהרצליה פיתוח, ובו יוצגו הדגמים הראשונים שיגיעו לארץ, בהם הקרוסאובר הגדול GV80 וכן מכונית הסדאן המפוארות. את המותג בישראל תנהל דנה רביד מנחם שמגיעה מתוך כלמוביל וניהלה בשנים האחרונות את מותג מרצדס.

מודל התמחור של ג'נסיס צועד בעקבות בעלת הבית, כלומר לספק אבזור מפתה בתמורה למחיר אטרקטיבי יחסית. גורמים בענף מעריכים כי כלמוביל תנסה למצב עצמה מול לקסוס, וולוו, קאדילק, ולא תשים לנגד עיניה את  הקהילה הגרמנית. אם ניקח לדוגמא את ה-GV80, מתחרה ישיר של לקסוס RX עם עם 5 או 7 מושבים שמחירו בארה"ב עד 84 אלף דולר, ייתכן שכלמוביל תנסה לחתוך את היפני הגדול מלמטה בכמה אחוזים, כלומר להתחיל בסביבות ה-350 אלף שקל, אבל להציע את הגרסאות המושקעות ביותר בפחות מ-470 אלף שקל.  תשובות רשמיות בשבוע הבא כאמור.