חשיפה ראשונה של הונדה HR-V החדש

תמונות ופרטים חדשים אודות הדור הבא של הג'יפון המשפחתי, שיאמץ גם הוא הנעה היברידית מתוחכמת כמו בג'אז הקטנה

ניר בן טובים  18.02.21 - 10:01

תגיות: הונדה

תחילת כתבה

הונדה הפיצה היום (חמישי) תמונות ופרטים חלקיים אודות הדור השלישי של רכב המשפחה הקומפקטי HR-V, כמעט חמש שנים אחרי הופעת הדור הקודם. הוא יצא לכבישים בסוף שנת 2021 (בישראל עדיין לא נקבע מועד השקה מדויק) ולראשונה ישלב בחרטום את מערכת ההינע החדשנית שהוצגה בהונדה ג'אז, ה-E:hev, המחברת מנוע 1.5 ל' בנזין עם שני מנועים חשמליים.  

ה-HR-V החדש נראה שונה מקודמו מכל זווית נבחנת. הוא גבוה ממנו, רחב ממנו והעיצוב פחות גמלוני ומנסה לדמות הופעה של קרוסאובר משפחתי מסגמנט C. בהונדה מספרים על משטחים ישרים בצידיו, מכסה מנוע ארוך ושטוח, וקו מותניים שזורם אל קורות A הקדמיות ומשווה לו נוכחות דומיננטית יותר ויציבה המשרה בטחון.

בחלל הפנים חל שיפור בחומרים, הטקסטורות ובמערכות המדיה, כך טוענים בחברה היפנית. לדבריהם, הוא שומר על המאפיינים השימושיים המובילים שלו ומושיב 4 אנשים גדולים בנוחות מרבית בשתי השורות. שלד בקרות התפעול של הנהג וסביבת העבודה תוכננו בהשראת ג'אז וכמוה הינו מינימליסטי, עם פקדים מעטים ובקרת אקלים מופרדת. בקומה העליונה הותקן צג ראשי "מרחף" בגודל של עד 9 אינץ' לערך עם תאימות לאפל ואנדרויד.

 

ה-HR-V צפוי כאמור לשאת בחרטום שלו חטיבת כוח דומה לזו המשרתת את ג'אז, אם כי סבירות גבוהה שנוכח פער המשקל ביניהם ההספק המרבי יהיה גבוה יותר על סיפונו של הקרוסאובר המשפחתי. בג'אז מדובר על תפוקה כוללת של 109 כ"ס ו-25.9 קג"מ בחיבור אל מערכת הילוכים ממוחשבת (CV-T) עם הילוך אחד המדמה העברה פלנטרית, 4 מצבי תגובה מובחנים לביצועים וצריכת דלק ממוצעת של כ-20 ק"מ לליטר. 

מהיבואנית לישראל קבוצת 'מאיר' נמסר ל'עולם הרכב' כי עדיין לא ידוע מתי ה-HR-V החדש יגיע לארץ.

 תיבת נח: הונדה ג'אז החדשה במבחן דרכים