גרסה מיוחדת ושדרוגים טכנולוגיים במאזדה CX-5

דלק מוטורס מעדכנת את הקרוסאובר הדינמי מאזדה CX-5 עם מקצה שיפורים ממוקד

ניר בן טובים  21.02.21 - 07:39

תגיות: מאזדה

תחילת כתבה

יותר ויותר יצרני רכב בוחרים לבצע מקצה שיפורים טכנולוגיים וקוסמטיים מצומצמים במקום לחולל מתיחת פנים היקפית שתגבה מהם זמן יקר והרבה כסף. שיטה זו נחשבת יעילה יותר כדי להדביק את הפער מול המתחרים ובמידת מה גם מאפשרת להם לפתח את הדור הבא בנינוחות ובהשקעה יסודית. על התוצאה הסופית אפשר תמיד לחלוק (טובה יותר או פחות) אבל ברוב המקרים ראינו שהמתכונת הזו עובדת היטב ולא מאכזבת את הלקוחות.

בדלק מוטורס משיקים כעת את ה-CX-5 בגרסת 2021 במה שמכונה במאזדה העולמית Year update (עדכון שנתי). במסגרת הרענון שלו, הרביעי במספר אגב עבור ה-SUV היפני מאז שנת 2017, חלו שינויים במגוון גרסאות וכן התווספה מהדורה מיוחדת בשם Black edition עם תמה מושחרת וספורטיבית עוד יותר בפנים ובחוץ. כל החבילות קיבלו חיזוק כזה או אחר ללא שינוי מהותי במדיניות המחירים.

במבט כולל, כל דגמי מאזדה CX-5, החל ברמת הגימור הבסיסית ביותר עודכנו ב-4 היבטים: מסך המדיה הראשי הוגדל מ-7 ל-8 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח וכן הותקנו פקדים לשליטה על תיבת ההילוכים מגלגל ההגה. כמו כן, כולם מתוגברים במערך בטיחות עשיר: סיוע בבלימה עירונית עד 80 קמ"ש (בינעירונית עד 160 קמ"ש), בקרת סטיה מנתיב עם תיקון היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצירה מלאה ותאורה אדפטיבית.

 

 

חלוקה לרמות גימור ועדכונים:

בדגם הכניסה (קומפורט) עם מנוע 2.0 ל' הוגדלו החישוקים ל-19 אינץ' במקום 17 אינץ' וכן נעטפו המושבים בעוד סיננטי משולב זמש.

בגרסת אקזקיוטיב התווספה התרעה על שטח נסתר במראות הצד וכן התרעה על תנועה צולבת. בחלל הפנים לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ' וכן יש גם גג-שמש, ריפודי עור מלאים וחישוקי 19 אינץ' בעיצוב חדש. לדגם זה יש כעת מנוע 2.5 ל' על בסיס הנעה קדמית (כפולה לפני כן) עם 195 כ"ס במקום מנוע ה-2.0 ל' (165 כ"ס). הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.9 ש'.

בגרסת פרמיום, שכוללת את כל מה שיש בגרסאות הקודמות, הוסיפו דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית, מצלמות היקפיות, מיזוג למושבים הקדמיים, זכרונות במושב הנהג החשמלי, בלימת חירום בנסיעה לאחור, מערכת שמע של BOSE עם 10 רמקולים. דגם זה משודך רק למנוע ה-2.5 ל'.

בגרסת סיגנצ'ר הבכירה, הנעה כפולה, תאורה קדמית אדפטיבית מתקדמת, תאורת LED פנימית, תצוגה עלית, מושבי נאפה וכן חיבור אלחוטי לאפל קאר פליי.

המחירים בישראל:

קומפורט - 170 אלף שקל

אקזקיוטיב - 176 אלף שקל

בלאק אדישן - 184 אלף שקל

פרמיום - 217 אלף שקל

סיגנצ'ר הנעה כפולה - 234 אלף שקל.