Cupra תושק בישראל בחודש הבא

מותג הספורט הספרדי מסכם שלוש שנות פעילות ענפות ומציג גרסה מחוזקת של פורמנטור. מספרים, יעדים ותחזיות

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן  23.02.21 - 15:39

תגיות: קופרה

תחילת כתבה

באירוע עתונאים מקוון שנערך אתמול (שני) הציגו אנשי קופרה (Cupra) סיכום של שלוש שנות פעילות בענף הרכב האירופי, ובה בעת גם השיקו את גרסת ה-VZ5 של הפורמנטור, דגם במהדורה מוגבלת ייצור ועם עוצמה מחוזקת ביחס לשאר דגמי המותג.

קופרה רושמת בשנת 2020 את השנה הטובה ביותר שלה, עם עליה של 11% ביחס לשנת 2019. סה"כ נמכרו 27,400 מכוניות והמטרה היא לחצות את הנתונים שהושגו ב-12 החודשים שחלפו, כבר במהלך שנת 2021. על פי פילוח מכירות המותג, אלה הדגמים הנמכרים ביותר עד כה: קופרה לאון 13,400 יחידות, קופרה אטקה 10,400 יחידות, פורמנטור 3,600 יחידות. בקרוב תושק גרסת פלאגאין היבריד עם 200 או 245 כ"ס, מעריכים שגרסת הפלאגאין תהווה חצי מהמכירות של הפורמנטר ב-2021.

שווקים מרכזיים: גרמניה, בריטניה, ספרד, שוויץ, מקסיקו איטליה ועכשיו גם ישראל נכנסת לתמונה, עם השקה מקומית שתערך ככל הידוע באמצע חודש מרץ הקרוב, ואנחנו נהיה שם עם כל הפרטים כמובן. 

בתוך התכנות המותג, עולה כי התחזית היא לסך כולל של 6 יחידות מחושמלות ואחת חשמלית מלאה בדמות ה-BORN. כרגע הם לא מספקים הרבה מידע עליה אבל מדברים על טווח נסיעה של 500 ק"מ. דגם זה ינסה לשלב את רוח הביצועים של קופרה וכן יעזור להם לצמצם את פליטת המזהמים ולעמוד בדרישות האיחוד האירופי. בהמשך הדרך, יעלו לדרך כלי רכב קטנים יותר עם מארז סוללות קטן קומפקטי - משקל מופחת, יכולות חדות יותר. עד 2030, מעריכים כל כלי הרכב של המותג יהיו מחושמלים.

בהיבט המכירות, ינסו לשלב חווית קניה וירטואלית אבל גם אישית עם נציג אמיתי מחוץ למסכי המחשב. הם מגדירים את המוכרנים שלהם "קופרה מאסטרס", ומבטיחים 800 סוכניות מכירה של המותג עד סוף 2022. בישראל אגב יקומו סניפי בוטיק של קופרה, המכונים על ידי החברה 'קופרה-גאראז', שילוב קנייה פנים מול פנים וקניה מקוונת במתחמים מיוחדים. כלי הרכב יזכו לאחריות מורחבת במסגרת Cupra service שכל טרם ברורים בשלב הזה.

במהלך מסיבת העיתונאים הציגה קופרה פורמנטור במהדורה מוגבלת של 7000 יחידות בשם VZ5 עם אפשרות קוסטמיזציה גדולה יותר. שילוב האותיות VZ אגב לקוח מהמילה הספרדית "Veloz", כלומר תאוצה, או מהירות.  

1. מנוע 5 צילנדרים בנפח 2.5 ל' של תאגיד פולקסוואגן (משרת בעיקר את אאודי) עם 390 כ"ס ו-49 קג"מ. 0-100 בזמן של 4.2 שניות בסיועה של תיבת DSG שבע מהירויות והנעה כפולה עם ויסות כוח בין הסרנים.

2. חישוקי 20 אינץ'
3. הנמכה של 10 מ"מ
4. מערכת בלימה משופרת עם שש בוכנות
5. מערכת פליטה ווקאלית מתוגברת
6. מושבי באקט ספורטיביים
7. שעון טורים שלקוח מעולמות המירוצים שמשנה את הצבע לטובת תיזמון החלפת הילוך טובה יותר
8. משקל נמוך יותר הודות לשימוש בחלקי קרבון.

נקודה חשובה בעניינו, היא שמדובר ככל הנראה ברכב הקונבציונלי האחרון של קופרה, כלומר עושה שימוש במנוע בערה מסורתי, ללא שילוב מערכות היברידיות או מערכות פלאג-אין.

המחירים יפורסמו בסמוך למועד השקתה ברבעון השלישי או הרביעי של שנת 2021.

עולמות הספורט:
קופרה נכנסת חזק פנימה ותשתתף ב ETCR ובאקסטרים E (הנעה כפולה חשמלית) בערב הסעודית שיפתח בעוד חודש בערך (דאקר לחשמל).