ההיברידי הראשון של אלפא רומיאו, טונלה

ה-טונלה קרוסאובר יושק בקרוב. לראשונה ישלב פלאג-אין הייבריד במותג האיטלקי

ניר בן טובים  05.04.21 - 08:19

תגיות: אלפא רומיאו

תחילת כתבה

אחרי שהתפזר מעט הערפל סביב גורל המותגים באחריות תאגיד סטלנטיס המאוחד, שבאחזקותיו 14חברות רכב, אלפא רומיאו בשלה להכריז על השקה אסטרטגית חשובה מאוד - אלפא רומיאו טונאלה. ה-SUV הקומפקטי שיעלה לרצפת ההרכבה במפעל הגדול בנאפולי (אזור פומליאנו ד'ארקו), יושק רשמית במהלך חודש ספטמבר הקרוב עם מכירות ראשונות והופעה באולמות המכירה באירופה ממש לקראת שנת 2022, תחילה במהדורות מיוחדות ולאחר מכן בהפצה נרחבת. 

גולת הכותרת בעניינו היא המצאותה של מערכת הנעה היברידית, כך שהוא מסמן עבור אלפא רומיאו את תחילת הרומן עם מנועים "ירוקים" נטענים משקע החשמל לצד מנועים היברידים "מתונים" (סיוע במצבר ומתנע-גנרטור להפחתה בצריכת הדלק ופליטת המזהמים). במסגרת כללית, סטלנטיס ישיקו במהלך 2021 לא פחות מ-11 כלי רכב חשמליים במנעד רחב של קונפיגורציות בתוך פיג'ו-סיטרואן, אופל, פיאט ועוד, והאיטלקים של אלפא רומיאו יהוו חלק קטן אך חשוב בצנרת הטכנולוגית.

 

הטונאלה הוא הרכב היחיד בקבוצה של אלפא רומיאו בסגמנט C שאת המפרט הטכני שלנו אנחנו יודעים, בוודאות יחסית. הדגם, למעשה, ישתמש באותה מערכת היברידית של Jeep Compass 4xe (הטונלה פותח על בסיס ה- Compass כידוע). 

הג'יפון ההיברידי החדש של אלפא רומיאו יתחיל על מנוע 1.3 טורבו בנזין בשילוב מנוע חשמלי. יחידת הבנזין תוכל לספק 130 כ"ס ואילו המנוע החשמלי יוסיף 60 כ"ס בשידוך אל תיבת הילוכים אוטומטית 6-מהירויות. אי לכך, ובדומה לקומפאס, גם לטונלה צריכה להיות גרסה חזקה יותר עם טורבו בנזין שמסוגלת לנפק עד 180 כ"ס. המערכת ההיברידית תשולב עם סוללה של 11.4 קוט"ש שתבטיח אפשרות לפעולה במצב אפס פליטה, עם טווח של כ-50 ק"מ עד התרוקנות הסוללה.

בתוך כך, חשוב לציין כי היצע האלפא רומיאו טונלה יורכב גם מגרסאות מסורתיות. בנוסף לגרסה ההיברידית, יוכל לגייס מנועי טורבו בנזין (עם מערכת היברידית קלה כאמור) ולהצטייד בכמה גרסאות טורבו דיזל שנותרו על המדפים. בימי ההשקה אמור להיות גם Tonale Veloce שניתן לשלב עם 2.0 טורבו המפיק מעל 200 כ"ס וכיול ספורטיבי יותר כמיטב הרפטואר האיטלקי. 

באלפא רומיאו נתלים כרגע על שני דגמים - ג'וליה ו-סטלביו, אבל העתיד פחות קודר מכפי שהוא נראה בשנתיים האחרונות, וזאת אחרי שחוו צלילה של 34% ו-52% במכירות המותג על פני 2019-2020 באירופה. דיווחים בצרפת רומזים שפיג'ו-סיטרואן תתרום את רצפת ה-308 החדשה לטובת מיזם ג'ולייטה חדש אחרי שהמכונית נגנזה בשנה הקודמת בתום 10 שנים. יחד עם זאת, את רוב המשקל (והתקוות) הם תולים בהצלחת הטונלה כמובן. המחיר המשוער, סביבות 40 אלף יורו.