$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

וולוג היכרות: ב.מ.וו iX3. דינמי וחשמלי

דלק מוטורס החלה בשיווק הג’יפון החשמלי הראשון של BMW שנקרא iX3 אשר מצטרף לשני אחיו שכבר נמכרים בגרסת בנזין ובגרסת פלאג אין הייבריד

בועז קורפל
בועז קורפל  25.04.21 - 08:28

הגרסה החשמלית של ה-X3 היא הראשונה מבין דגמי קרוסאובר חשמליים של היצרן הגרמני ולא רק בתצורה הזאת שיגיעו לשוק בתקופה הקרובה כאשר הבא בתור הוא דגם iX שהוא הגרסה החשמלית של דגם X5 ומיד אחריו תגיע i4 שתבקש לפנות לקהל הלקוחות שמחפשים את המכוניות בתצורות הקלאסיות ולא קרוסאוברים.

המכונית החדשה מוצעת במחיר אחיד של 429,900 שקלים והיא נמכרת ברמת גימור אחת שכוללת שורה ארוכה של מערכות ואבזור בסטנדרט גבוה הן בתחום איכות הנסיעה, המפרט הטכני וכמובן הבטיחות וטווח הנסיעה לרבות מטען מקורי של BMW.

מידותיו של הג’יפון המחושמל כמעט זהות לחלוטין לדגמים האחים שלו ואם נשווה זאת לגרסת הבנזין המוכרת ביותר, הרי שהדגם החשמלי ארוך ממנה ב-25 מ”מ ואורכו 4.74 מטרים, הרוחב זהה לגרסת הבנזין עם 1.89 מטרים ואילו בגובה, הדגם החשמלי נמוך ב-5 מ”מ בלבד וגובהו 1.67 מטרים. גם בסיס הגלגלים של הגרסה החשמלית וגרסת הבנזין זהה לחלוטין והנתון הוא 2.87 מטרים. הקיצוץ המשמעותי ביותר בנתונים נמצא בנפח תא המטען שהוקטן ב-40 ליטרים וכעת הוא מציע נפח של 510 ליטרים (בלי קיפול מושבים אחוריים) בגלל תוספת מארז הסוללות שמביא לעלייה במשקל של כ-200 ק”ג מעל לגרסת הפלאג אין ול-300 ק”ג בהשוואה לגרסת הבנזין.

בסה”כ עלה משקלה של המכונית (אחרי קיזוז משקל תיבת ההילוכים ומערכת הנעה כפולה ומערכת פליטה ומנוע בנזין שהוחלף במנוע חשמלי) והיא שוקלת 2,260 ק”ג והמהנדסים של המכונית פתרו את בעיית המשקל עם יחידת כוח חזקה וגמישה ומערכת מתלים ובולמים אדפטיביים כסטנדרט, מה שהופך את חווית הנסיעה לנעימה וזריזה דרך 3 מצבי נסיעה: חסכוני, נוח וספורט למרות שאין שינוי בכיול המתלים והבולמים.

גם העיצוב החיצוני דומה מאוד פרט לשינוי בגריל הקדמי שעבר עיצוב מחדש וכעת הוא אטום לשיפור היעילות האווירודינמית וגם חישוקי הגלגלים הענקיים שלו (מידה 20 אינץ’) עוצבו במיוחד למשימת צמצום הגרר והם תורמים עד 10 ק”מ של נסיעה בזכות היעילות האווירודינמית שלהם. פרט לאלה ניתן למצוא עיטורים ואזכורים בגוון כחלחל סביב המכונית וחישוקי הגלגלים, עיטורים שמזכירים כי מדובר בדגם חשמלי שחי למען הסביבה. תחת מכסה המנוע נמצא בשלב זה מנוע חשמלי אחד בהספק 286 כוחות סוס ומומנט של 41 קג”מ בקירוב שניזון ממארז סוללות בקיבוליות של 80 קוט”ש עם טווח נסיעה של 454 ק”מ בין הטעינות במחזור WLTP אם כי בחיים האמתיים זה כנראה נמצא בטווח של 380-400 ק”מ (בהתאם לאופי וסגנון הנהיגה).

ב-BMW הוחלט בשלב זה לייצר גרסה עם הנעה אחורית והכוח שמגיע מתיבת ההילוכים אל הגלגלים האחוריים מאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 6.8 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 180 קמ”ש.

תמורה
רשימת האבזור של המכונית (רמת גימור אחת) כוללת ריפודי עור, מושבים חשמליים, מערכת בקרת אקלים אלקטרונית, גג פנורמי, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה עם צג רחב 10.25 אינץ’ שכולל את כל מערכות הבידור והניווט לרבות מערכות המכונית שניתנות להגדרה אישית לבחירת הנהג וכמובן קישוריות לטלפונים ניידים, מערכת שמע עם 16 רמקולים של הרמן קרדון וגם תצוגה עילית כוללת ניווט והכל בעברית.

פרט לכך המכונית מצוידת במטען אלחוטי לטלפון, שקעי טעינה מלפנים ומאחור וגם לוח שעונים דיגיטלי צבעוני 12.3 אינץ’ שמציג את נתוני הנסיעה ואת מאזן האנרגיה של המכונית כולל אפשרויות לאחזור אנרגיה ב-4 דרגות שונות למילוי של הסוללה בעת הנסיעה ושימור טווח נסיעה. פרט לאלה המכונית מציעה פנסים קדמיים ואחוריים בתאורת LED.

משך הטעינה של הסוללות ממטען ביתי רגיל הוא עד 7.5 שעות ואילו מעמדת טעינה מהירה בשיעור 150 קוט”ש ניתן להגיע לטעינה של 80 אחוזים תוך חצי שעה. המכונית מתחרה מול מרצדס EQC  ואאודי e-Tron שנחשבות לחזקות ממנה בנתוני המנוע אך מציעות טווח נסיעה קצר יותר ומחיר גבוה יותר.