$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"מה הבעיה בפרארי? תמיד הנהג"

מארק וובר מצפה לקרבות המסתמנים בין המילטון ל-מקס וורשטאפן, אבל גם קצת חושש למצבו של קרלוס סאיינז בפרארי. "לחץ מטורף. אדום באיטליה זה דת"

ניר בן טובים  28.04.21 - 08:08
קרלוס סאיינז, פרארי (צילום: Getty)
קרלוס סאיינז, פרארי (צילום: Getty)

תגיות: פרארי

עם קדנציה של 12 שנים בפורמולה 1 ושלוש פעם סיום עונה במקום השלישי בדירוג הכללי, מארק וובר (44), נהג הפורמולה 1 לשעבר מאוסטרליה עוקב בעניין רב אחר אליפות העולם ב-2021. האוסטרלי התוודה לאחרונה בפני כלי התקשורת בספרד כי המתין בקוצר רוח לקרב בין לואיס המילטון למקס וורשטאפן, שיכול סוף סוף לסמוך על רד בול כמי שמסוגלת לאתגר את מרצדס, כמעט ללא רגשי נחיתות. בתוך כך, וובר מנסה לאבחן את הסטטוס המורכב בקבוצת פרארי ומפנה לא מעט סימפטיה לקרלוס סאיינז, הנהג הספרדי שעבר לאחרונה לאיטלקים כדי לחזק את שארל לקלר במקומו של סבסטיאן פטל, שעזב כידוע לטובת קבוצת אסטון מרטין.

"להיות בפרארי פירושו להיות חלק מקבוצה עם אינטנסיביות קיצונית. F1 הוא מיקרוקוסמוס באווירה מאוד תחרותית, אבל פרארי היא עוד יותר תחרותית מכיוון שכל נהג צריך להתמודד עם רף ציפיות דמיוני מהסביבה. צריך לזכור דבר אחד - אדום הוא דת באיטליה", הסביר וובר. לדבריו, הנהג הוא תמיד מטרה בפנים וגם בחוץ ונענש אוטומטית על כל מה שלא נראה מספיק טוב. "אם הצוות טועה, שעיר לעזאזל הוא תמיד הנהג, שכן המכונית היא אף פעם לא הבעיה. אני אוהב מאוד את קרלוס סאיינז, הוא חדור מוטיבציה ורעב. מגיע לו להיות ב-F1, הוא מהיר מאוד ויש לו תחרות קשה מהצד של לקלר. הוא יצטרך לעשות הכל בצורה אופטימלית, החל מההעפלה למקומות הראשונים וכלה במערכת היחסים עם הקבוצה".

עוד אומר וובר שהשנה הזו תהיה קריטית עבור העתיד של הסקודריה בפורמולה 1 נוכח העובדה שהלחץ לתארים הולך וגובר לאור הכשלונות בשנים הקודמות, ולכן צריך לראות בסוף העונה אם המתכונת הנוכחית בקו הקדמי לא תשתנה. "אני מאמין שפרארי מכוונת לשמור על צמד הנהגים הזה לאורך זמן. נראה אם ​​הוא סיינז יכול להגיע להישגים טובים מלקלר. זה יהיה קשה אבל אתה אף פעם לא יודע. בינתיים הוא התחיל טוב ויכול היה לעשות ללקלר כאב ראש", כך אומר וובר, שהתואר האחרון שלו בפורמולה 1 אירע בגרנד פרי הבריטי בשנת 2012.

עם הרזומה הארוך שלו ברד בול, וובר חלק כאמור זמן ניכר משהותו על המסלול עם סבסטיאן פטל, בדיוק בשנים של ארבעת תארי העולם שלו. האוסטרלי ניתח את הקשיים שהגרמני נתקל בהם מאז שהצטרף לפרארי ועד לנקודה הנוכחית ומצליח לפצח, לשיטתו מדוע כמעט שום דבר לא עובד עבורו: "אני חושב שהביטחון של פטל קרוב מאוד לקרקעית. זמנו בפרארי לא עבר טוב בלשון המעטה והסתיים גם בצורה קצת מכוערת. אני חושב שדור המכוניות הזה לא מתאים בכלל לסבסטיאן. הוא מעדיף מכוניות עם הרבה אחיזה וכוח הצמדה עצום. מבחינתו זו בעיה, ומצד שני זה בדיוק הפוך עבור המילטון למשל, שתמיד נשאר דומיננטי לא משנה מה". 

המירוץ הבא יערך בסופ"ש הקרוב (30 באפריל-2 במאי) בפורטוגל. ישיר בספורט 5.