מרצדס מתרחבת למוביל נוסעים קלאסי-חשמלי

חושפים מיניוואן של משפחת T-קלאס עם הנעה חשמלית וחלל פנים מפואר

ניר בן טובים  11.05.21 - 08:25

תגיות: מרצדס

תחילת כתבה

סדרת הטנדרים של מרצדס מוכנה לקבל לשורותיה את המיניוואן EQT, מוביל נוסעים קלאסי בעל DNA המזוהה עם משפחת ה-EQ החשמלית של היצרן. המותג הגרמני הגדיר אותו כנושא הבשורה של מחלקת ה-T החדשה בסגמנט הטנדרים, כאשר הגרסה הראשונה של רכב זה מופעלת חשמל. גרסאות הייצור של ה- T קלאס ו-EQT ייחשפו בהמשך השנה, כאשר פלטפורמת CMF-B של רנו תעמוד בבסיס שני הדגמים האלה.

רכב הראווה מגלם את התוכניות של מרצדס למיניוואן עם סוגים שונים של מערכות הינע אלטרנטיביות בצנרת. גרסאות הבערה תמכרנה כ-T קלאס, ואילו ה- EV יישא את השם EQT. "אנו מרחיבים את היצע שלנו עם ה- T קלאס. היא מכוונת למשפחות ולקוחות פרטיים שאוהבים פעילויות פנאי וזקוקים למרחב רב ולשונות מרבית. וכפי שמוצג על ידי קונספט EQT, אנו מציעים גם דגם חשמלי לחלוטין בסגמנט זה", אמר מרקוס בריטשוורדט, ראש החטיבה המסחרית הגלובלית של מרצדס.

הדגם החדש פותח בשיתוף רנו; ה- T קלאס משולב עם הדור השלישי של קנגו, בעוד EQT היא דגם מקבלי לקנגו E-Tech Electric שהוכרזה לאחרונה. עם זאת, מותג מרצדס מובחן בצורתו החשמלית החדשה: מלפנים, במקום הגריל, יש לוח שחור עם אפקט של כוכב תלת ממדי ופנסי LED דקים מלפנים; בנוסף, מוט קליל עובר לכל רוחב האחורי עם סגנון עתידני. בצידיו שורטטו קשתות גלגלים רחבות, גלגלים בגודל 21 אינץ 'עם צמיגי 235/45 R21 נמוכים, גג זכוכית פנורמי גדול ופנים לבוש עור עם דלת הזזה משולבת מאחור.


 

הפנים של ה- EQT קונספט נראה אופייני למותג ומוכן לעלות לרצפת ההרכבה. אי לכך, אין לצפות לשינויים מרחיקי לכת. במובן הזה, זו לא תהיה גרסה "מולבשת" של רנו קנגו, מכיוון שהוא באמת שונה לחלוטין ומשתלב בצורה מסודרת עם הדגמים האחרים (EQ). אלה בעיקר חדשות טובות למי שלא אוהב להתאים הכל דרך מסך המגע: עדיין יש כפתורים פיזיים (סיבוביים) להפעלת בקרת האקלים, אך גם עבור עוצמת הקול. יש גם כפתורים רגילים על ההגה לתפעול מערכות אחרות. מסך האינפורמציה צנוע למדי בגודלו ולמרות שמרצדס עדיין לא מספקת נתונים מדויקים, נראה שזה בגודל 8 אינץ ', ממש כמו על סיפון הקנגו.


גרסאות הייצור של ה-T- Class ו-EQT ,תחשפנה בהמשך השנה, עם מאפייני עיצוב בהשפעת רכב הראווה, ללא חגירות בגודל ובפורפורציות. העומד בבסיס שני הדגמים תהיה פלטפורמת CMF-B של רנו כאמור, שתומכת בהנעה מסורתית וכן מערכות הנעה חשמליות. באורך 4945 מ"מ, רוחב 1863 מ"מ וגובה 1826 מ"מ, קונספט EQT ארוך ב-92 מ"מ, רחב ב-8 מ"מ וגבוה ב-8 מ"מ מהפולקסווגן קאדי מקסי המתחרה.

לפי מרצדס, תחנת הכוח זהה לזו של ה- Kangoo E-tech Electric. הוא מצויד במנוע 102 כ"ס ו-25 קג"מ, יחד עם סוללה של 44 קילוואט, זמינה לטווח של 245 ק"מ בין טעינות. ניתן לטעון את הסוללה תוך שעתיים באמצעות מטען של 22 קילוואט. עם מטען מהיר של 75 קילוואט, תוכלו לטעון עד 80 אחוז תוך 42 דקות. נציין בהערת אגב כי, גם eCitan ו- eCitan Tourer החדשים, רכבי העבודה הקומופקטיים יזכו לשאת בקרביים את המנוע הזה.