$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לנצ'יה מתניעה מחדש

המותג האיטלקי יקבל חיים חדשים תחת תאגיד סטלנטיס ובהובלת בכירים במותג DS הצרפתי. מעצב העל של המותג: "ננסה להחזיר אותו למרכז העניינים באירופה"

ניר בן טובים  15.06.21 - 15:23
לנ'ציה דלתא אינטגרלה (צילום: Getty)
לנ'ציה דלתא אינטגרלה (צילום: Getty)

תגיות: DSלנצ'יה

החייאת מותג לנצ'יה תופקד בידי המעצב הצרפתי ז'אן פייר פלואי. החברה האיטלקית אישרה כי מנהל מחלקת העיצוב הראשי של קבוצת סטלנטיס, הכולל את מרכזי התכנון של מותגי אבארת', אלפא רומיאו, סיטרואן, DS מכוניות, פיאט (אירופה), לנצ'יה, אופל ופיג'ו, ידאג באופן אישי לניסוח כל דגמי לנצ'יה ומכאן והלאה. ב- Centro Stile בטורינו הוא יעבוד יחד עם צוות עיצוב מיומן ועתיר הישגים כדי לגבש את התכנית הסופית: "ז'אן פייר פלו יוכל לסמוך על צוות מצומצם המוקדש למותג לנצ'יה, צוות שכולו שדרת מעצבים צעירים מוכשרים", מדגישים סטלנטיס.

"לידתה מחדש של לנצ'יה" אמר פלואי, "היא אתגר מרגש מאוד", מוסיף. "זהו מותג אייקוני, אליו אנו רוצים להחזיר את התפקיד המרכזי שהוא מילא בעבר באירופה, תוך ניצול הפוטנציאל העצום שלו". פלואי נולד בשנת 1962 בצרפת, למד בפריס אמנות ועיצוב לפני שהחל את הקריירה המקצועית שלו ברנו, שם שהה במשך 10 שנים בשיתוף פעולה למימוש פרויקטים מצליחים כמו הטווינגו בין היתר, הסדרה השנייה של הקליאו והמגאן הראשונה. בשנת 1995 עבר לוולפסבורג, גרמניה, שם עבד במרכז העיצוב של פולקסווגן עד שנת 1998 לפני שעבר לקלן כדי לתפוס את תפקיד מנהל מחלקת העיצוב בחברת פורד. שנה לאחר מכן החליף את ארתור בלייקלי כראש מרכז העיצוב של סיטרואן, שם הוטל עליו להצעיר את המותג. תחת שבריטו נולדו דגמים כמו ה- C4, ה- DS3, הדור השני של ה-C5, ספינת הדגל C6 ותפיסות שונות בתוך מגוון רכבי הראווה, כולל ה- GT של סיטרואן, C-Sport Lounge, C-Métisse ומטרופוליס. דגמים שהבליטו את הנוכחות שלו בתוך PSA, מה שהוביל אותו להפוך בשנת 2009 למנהל העיצוב של הקבוצה כולה.

מבחינת מעריצי האיטלקים אלה סימנים חיוביים. ב-סטלנטיס משדרים לחובבי לנצ'יה כל בדל של תקווה שהם יכולים כנראה להפיץ כרגע מאז הגסיסה של המותג תחת הסכמי שיתוף פעולה מבזים עם האמריקנים שגררו אותם לקרקעית. אולם מאז המיזוג של FCA (פיאט-קרייזלר, כולל לנצ'יה ואלפא רומיאו) ו- PSA (פיג'ו-סיטרואן, כולל אופל ו- DS), היוו DS, לנצ'יה ואלפא רומיאו את זרוע הפרימיום של קבוצת סטלנטיס החדשה. הרבה חילוקי דעות שררו בקרב הדירקטוריון לגבי תחזוק המותגים האיטלקיים שהוזנחו עקב ירידה בהכנסות, אך נראה שבכל זאת עתידים להשקיע בהם משאבים לא מבוטלים.

על לנצ'יה, אומרת הבוס של DS ביאטריס פושר: "ללנצ'יה יש היסטוריה נהדרת. אבל יש להם רק מודל אחד כיום(אפסילון). זה אומר שהם צריכים לגדול ולהתחדש כדי להיות מה שהיו פעם. אין ספק שזה אומר שהמותג צריך להראות את עצמו שוב מחוץ לאיטליה, אם כי עדיין לא מדברים על כך באופן קונקרטי. בכל מקרה, יש לנו מסר של תקווה לכל מי שאוהב את לנצ'יה ומוקיר את התרומה שלהם לעולם המוטורי".