$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

תאווה משפחתית: נחשפה פיג'ו 308 SW חדשה

החדשנות ממשיכה לשגשג במסדרונות פיג'ו, הפעם מציגים גרסת SW מחוטבת למשפחת ה-308 מצוידת גם פלאג-אין הייבריד

ניר בן טובים  22.06.21 - 07:51

תגיות: פיג'ו

לפיג'ו יש מערכת יחסית מוצלחת עם רכבי סטיישן, עוד מימי ה-203 וואגון שהושקה בשנות ה-50 ועד הפופולריות של סדרות ה-404 וה-504 בשנות ה-70 וה-80, וכלה ב-505 טורבו שהוצגה בשנת 1986 תחת הססמא הקליטה "קארגו-ג'ט", רמז לביצועים המשכנעים שהיא חילצה מיחידת ה-2.2 ל' טורבו. מאז לא ראינו הברקות גדולות מלבד גרסאות סטיישן שימושיות של ה-405 והלאה, אולם פיג'ו תמיד הקפידה להחזיק "קרון" משפחתי אחד או שניים במחסנים ברמות מחיר משתנות.

לסטלנטיס, תאגיד הרכב הגדול שחולש על צי של מותגים נושבת רוח חזקה של חדשנות במפרשים מאז הוקם לפני כשנה. בתוך זמן קצר חשפה הקבוצה המאוחדת מכוניות כמו ה-DS4, אופל מוקה החדשה ופיג'ו 308 וכן את יורשת סיטרואן C5. היום, אותה רשימה צפופה גדלה עוד יותר עם פיג'ו 308 SW, גרסת הסטיישן המסורתית של פיג'ו 308 שתושק בתחילת שנת 2022.

פיג'ו 308 SW החדשה, ממש כמו קודמתה, גדולה ומרווחת מגרסת ההאצ'בק; עם אורך של 4.64 מטר, 308 SW החדשה צומחת בעוד 25 סנטימטרים והיא גם רחבה יותר אך נמוכה במעט. בסיס הגלגלים שלה גם ארוך יותר עם 2.73 מטר, כלומר תוספת של חמישה סנטימטרים מכובדים. המשמעות היא שהסרחים של ה-308 סטיישן קצת יותר מוגדלים בזנב כדי לפעור חלל טעינה שימושי יותר בחלק האחורי, אך העיצוב, לעניות דעתנו הרבה יותר מושך מדגם ה-5 דלתות הקונבציונלי של ה-308. 

בדומה ל-308 הרגילה, ניתן להשיג את SW עם מנועי בנזין PureTech של 110 כ"ס ו-130 כ"ס. החזק ביותר מבין השניים זמין עם תיבת הילוכים אוטומטית 8-מהירויות בנוסף לתיבת שישה הילוכים ידנית. פיג'ו מעמידה לרשימת התפוצה שלה גם מנוע דיזל BlueHDi 1.5  עם כ-130 כ"ס שאנחנו מכירים היטב בישראל. הלאה במדרגות הביצועים נגלה צמד תחנות כוח ההיברידיות שהטמיעה פיג'ו ל- 308 SW. ממש כמו ה- 308 האצ'בק, או 'ברלינה' כפי שמכנה אותה פיג'ו, ה- 308 SW זמינה כהיבריד 180 וכהיבריד 225. לראשונה יש מנוע בנזין 150 כ"ס ומנוע חשמלי 110 כ"ס, בעוד ההיבריד 225 משלב בין אותו מנוע חשמלי עם מנוע בנזין 1.6 המפיק 180 כ"ס. בשני המקרים קיימת סוללה של 12.4 קוט"ש בתחתית המרכב, זמינה לטווח חשמלי של עד 60 ק"מ.

מערכת הטעינה משולבת עם מטען חד-פאזי 3.7 קילוואט, מטען חד-פאזי 7.4 קילוואט הוא אופציונלי. צריכת הדלק, הממוצעת צריכה לנוע בסביבות ה-50-60 ק"מ לליטר במשולב על ידי ניצול מחושב של חשמל ובנזין. היא תוכל לקבל טעינה מהירה (80% ב-30 דקות) על תשתית חיצונית ועד מספר שעות בקופסא ביתית. יחד עם הסוללה נגזל מעט נפח מתא המטען שבגרסה הבסיסית שלו מציע 608 ל', אם כי לא בצורה מוגזמת. לפיג'ו 308 SW היברידית שטח מטען של 548 עד 1,574 ליטר בקיפול, כלומר מאבדת כמה עשרות ל' לטובת הצנרת החשמלית. עם זאת, ההבדל הוא שלגרסה זו אין "דאבל-דק", היינו רצפה כפולה ניתנת לכוון. 

לוח המחוונים והקונסולה הם הדור האחרון של מערכות המדיה של פיג'ו, שעשו את הופעת הבכורה ב- 308. העבודה העיקרית בתפריטים נועדה לפשט את השימוש במסך 10 אינץ', הודות להתקנה של פקודות קיצורי דרך בטכנולוגיית i-Toggles Touch  במפלס המרכזי, כך שניתן להגיע לפונקציה הרצויה בלחיצה אחת: אקלים, ניווט, טלפון, כתובת בית, כתובת עבודה או כל דבר אחר. בקומה התחתונה, בין היתר, יש גם כמה מקשים פיזיים שמועצבים גם להפעלת מהירה (וללא הסחות דעת) את הפקודה הרצויה, כמו גם כמה פונקציות של מערכות הבטיחות האקטיביות. שינוי גדול, בסך הכול.

בפיג'ו מציינים כי קיים הבדל מהותי ביכולת של ה-SW לטפל במהמורות ביחס בהשוואה לדגם ההאצ'בק, בין מדובר בסלילה שבורה או מהמורות, וכן בתגובות שלה מול חריצים אגרסיביים. כן מוסיפים שבידוד הרעשים שופר דרמטית בהשוואה ל-SW הקודמת (2014) וכן המשוב מהכביש יהיה מדויק יותר בזכות היגוי משופר.  

לנו, לא נותר אלא לחכות ל-308 האצ'בק שתגיע לישראל בתחילת שנת 2022. למרבה הצער, לפחות בשלב הזה מוסרים לנו מהיבואנית דוד לובינסקי כי אין כוונה לשווק את גרסת ה-SW המצודדת יחד איתה. נקווה שאולי ישקלו לשנות את ההחלטה.