$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

גם את המאזדה הזאת יחברו לחשמל

מכונית הספורט המיתולוגית לא תצליח לחמוק מהשטקרים לעוד הרבה זמן

ניר בן טובים  30.06.21 - 08:06

תגיות: מאזדה

מוקדם יותר השבוע הוכרז כי מאזדה מאיצה את תוכניות החשמול של המותג, והיא תציג קצת לפני 2025 רצפה חשמלית ייעודית תחת טכנולוגיית 'סקיי-אקטיב EV'. לפי לוחות הזמנים, עד 2030 מחצית מהדגמים בנבחרת של מאזדה חייבים להיות מותאמים לצנרת חשמלית, בעוד שאר הדגמים יקבלו מנועים משולבים כאלה ואחרים עם סיוע היברידי. בסך הכול יצאו ממפעלי מאזדה 8-10 כלי רכב ידידותיים לסביבה בעשור הקרוב. אולם שאלה אחת שנותרה ללא מענה, היא איפה בדיוק מאזדה MX-5 תתיישב בקונסטלציה הזו? 

המתכונת של המיאטה לא השתנתה מיומה הראשון אי שם בסוף שנות ה-80, וכאן בדיוק סלע המחלוקת לגביה. זוהי מכונית רודסטר שדופה עם שני מושבים, משקל נמוך, הנעה אחורית ומנוע בנזין צנוע מתחת לחרטום שכולה הנאה צרופה. מאזדה מודה שהיא לא תוותר על אחד הנכסים החשובים ביותר שלה גם בעוד 20 שנה, אבל מצד שני ה-MX-5 לא תוכל להשאר נטולת אופציה חשמלית לאורך זמן. "אנחנו בסופו של דבר נאלץ לפנות לדרך הזו", אומרים מאזדה. "יחד עם כך אנחנו מבטיחים שהיא תשמר את התכונות הנהדרות שלה וגם תמשיך להיות משתלמת". 

האם יש להקיש מכך שהיורש לדור הרביעי שהוצג ב-2014 יחושמל? סביר להניח שלא, אם כי לא ניתן לשלול זאת על הסף. הגיוני יותר שמאזדה תצייד את הדור הבא של ה-MX-5 בטכנולוגיה היברידית, אולי אפילו בטכנולוגיה היברידית קלה. מאזדה כבר מציעה מגוון רחב של מנועים קלים-היברידיים במכוניות כמו 3 ו-CX30. מערכת היברידית מתונה היא אופציה "דיאטטית" יותר ממערכת היברידית רגילה או מערכת היברידית פלאג-אין ועבור מכונית ספורט כמו המיאטה, אין דבר מסרס יותר מקילוגרמים עודפים.

סבירות גבוהה שמאזדה MX-5 תהיה חשמלית לחלוטין אחרי 2030, אולי על חשבון מנועי הבערה המסורתיים שלה. בשלב כזה, הטכנולוגיות כבר תהיינה הרבה יותר בשלות מבחינת טווח, מהירות טעינה ונקווה שהפשרות הדינמיות לא תהיינה עצומות. אבל כנראה שביום שכל המהלך הזה יראה אור, אנחנו כבר נדבר על הדור השישי של מאזדה MX-5 כשלצידה שמיכה רחבה של כלי רכב מכל הקצוות. "בהתבסס על תוכנית השקת מוצרים זו, אנו מניחים כי 100% מהמוצרים שלנו יהיו בעלי רמת חשמול כלשהיא, ויחס ה-EV שלנו יהיה 25% עד 2030", כך היצרנית היפנית.