$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אלפא רומיאו טונאלה, באמצע 2022

ה-SUV החשמלי הראשון בתולדות המותג האיטלקי יוצג במחצית השנה הבאה. "DNA איטלקי"

ניר בן טובים  14.07.21 - 14:43

תגיות: אלפא רומיאו

אחרי לא מעט לבטים הוסכם בחברת אלפא רומיאו ומטריית 'סטלנטיס' כי ה-SUV החשמלי הראשון בתולדות היצרן האיטלקי, טונאלה, יושק באמצע שנת 2022, ספציפית מדברים בשלב זה על תחילת חודש יוני. דברים אלו קיבלו חותמת במסגרת אירוע בו השתתפו למעלה מ-150 ספקים איטלקיים ובינלאומיים המעורבים בבניית הקרוסאובר טונאלה. אלה נפגשו אמש (שלישי) בשעות הערב במפעל GB Vico בפומיליאנו ד'ארקו עם המנכ"ל ז'אן פיליפ אימפראטו וההנהלה הבכירה של אלפא רומיאו.

נושא המפגש? איכות ללא פשרות. עם התמקדות ספציפית בנושא זה, מרגע מינויו, המנכ"ל החדש אימפאראטו השתתף בפגישות חודשיות במפעלים פומיליאנו וקאסינו כדי לטפל בהזנקת המיזם בשל מורכבתו הטכנולוגית ונקט בקו ברור לדחות את הצגתו מסוף השנה הנוכחית לשנה הבאה. בנוכחותם של 60 ספקים ואחרים המחוברים בסטרימינג - הוא חזר והדגיש כי איכות היא בראש סדר העדיפויות של אלפא רומיאו, וכי המטרה היא מצוינות מוטורית. "כדי להגיע לזה, אמר אימפראטו, אנו מתחילים בבחירת החומרים. הספקים שלנו, מלווים למסע שמטרתו הרכב המחושמל הראשון של המותג, עם DNA אותנטי של אלפא רומיאו ועם הסטנדרטים האיכותיים ביותר".

פרט להנעה חשמלית, איזה סוג של תחנת כוח מסתתרת מתחת למכסה המנוע של הטונאלה עוד מוקדם לדעת. ככל הנראה, הטונאלה יורש את גרסת 4xe מג'יפ רינגייד וקומפאס. במקרה כזה, מנוע בנזין 1.3 מקושר לחשמל וסוללה של 11.4 קוט"ש. שילוב כזה מניב לכל היותר 240 כ"ס. עם זאת, ל- PS יש על המדפים מנוע היברידי פלאג-אין עם הנעה כפולה המפיק 300 כוחות סוס. יש להניח שאימפראטו רוצה להעלות את הטונאלה לטווחים האלה, אולי יותר בשל האיפיון הספורטיבי של המותג.

הגעת הטונאלה היא מהלך אסטרטגי מכריע להפעלת מפעל פומיליאנו מחדש, שם נותרה רק הפנדה על פסי הייצור. השאיפות של אלפא רומיאו קצת מרחיקות לכת מבחינת סל המכירות אבל המנכ"ל החדש מאמין שזה אפשרי; היעד, כך נמסר הוא להגיע ל-100 אלף יחידות בשנה רק של הטונאלה. רק לשם השוואה, בשנת 2011 מכרו אלפא רומיאו במצטבר, עם כל הדגמים קצת יותר מ-95 אלף מכוניות. ולמרות זאת, אימפיארטו מביע הרבה בטחון בפרויקט שנובע בין היתר מהמעורבות שלו בחברת פיג'ו-סיטרואן במסגרת פיתוח אחת ההפתעות הגדולות ביותר באירופה בשנים האחרונות, הדור השני של פיג'ו 3008. ימים יגידו אם אלפא רומיאו תוכל להוות תחרות בסגמנט הצפוף ביותר בענף ואם היא תוכל לתבוע את מקומה בקרב מותגי הפרמיום המובילים.