רענון טכנולוגי לקיה סיד

מתיחת פנים ממוקדת למכונית החשובה של מותג קיה עם ליטושי חוץ, פנים ובטיחות

ניר בן טובים  14.07.21 - 11:38

תגיות: קיה

תחילת כתבה

גם בצל הנהירה בלתי פוסקת לג'יפונים ורכבי SUV למיניהם, קיה סיד הפכה לחלק בלתי נפרד מההיצע האירופי של המותג והיא גם מצליחה מאוד במכירות: נכון להיום היא מהווה 28% מסך המסירות של היצרן באירופה. הדור השלישי הנוכחי נמכר מאז שנת 2018 ועד כה כבר גרף לעצמו 200,000 יחידות. בעולם הרכב מקובל לבצע רענון מדי שלוש ארבע שנים ועל כן הסיד בשלה כעת למקצה חידושים.

סימן ההיכר הוא לוגו היצרן שהוצג בתחילת השנה ומתנוסס על דגל המהפכה החשמלית. הוא מוצג מבפנים ומבחוץ, מדגיש את האסטרטגיה החדשה של המותג שכרוכה סביב חדשנות ומעבר לחשמל מלא. במסגרת מתיחת הפנים החלקים הקדמיים עוצבו מחדש לחלוטין, כך שהמכונית נראית יותר אקספרסיבית מבעבר. פנסי ה- LED המלאים משתמשים בחתימת תאורה חדשה, גריל הרדיאטור, מה שנקרא חרטום הנמר קיבל קישוטים חדשים והפגושים אימתצו מוטיב משולש. במקרה של גרסת ה- GT-Line המעוצבת בספורט וגרסת ה-GT, יש בגרפיקה אלמנטים נוספים עם תמת חלת דבש. ה-GT הבכירה מובחנת גם בכמה פרטים בצבע אדום בולט.

פנים הרכב לא רושם מהפכה קיצונית. Ceed מעודכנת מעתה בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', וכך גם מסך המגע הראשי שלה מגיע ב-10.25 אינץ' אופציונלי. בכל מקרה, השינויים שבוצעו פירושם בעיקר נוחות ונוחות שימוש ומניעת היסח הדעת. הציוד כולל כעת, למשל, מושבים קדמיים מאווררים, וכן פיקוח על שטחים מתים במראות הצד שהינו בעל פונקציה פעילה כעת - לכן הוא יכול למנוע התנגשות במקרה של סיכון על ידי הסטת ההיגוי בשילוב בלימה ומערכת מרכוז הנתיב שופרה אף היא במקביל.

בקיה לא מדגישים שינויים ראויים לציון במגוון המנועים, שכן סיד שודרגה בסוף השנה שעברה עם מנוע ה- 1.5 T-GDI החדש לו 160 כ"ס. בכל מקרה, החידוש הוא האפשרות לשלב את הגרסה המתונה-היברידית של מנוע ה-1.0 ל' GDI בעל שלושה צילינדרים עם תיבת DCT כפולת מצמדים 8-מהירויות,  שכן עד רק כה תיבה ידנית הייתה זמינה עבורה. ה-1.6 ל' טורבו-דיזל ממשיך, וכך גם ההיברידי פלאג-אין עם הספק משולב של 144 כ"ס לו כ-55 ק"מ טווח נסיעה על הסוללה, ומנוע 1.6 ל' אטמוספרי בסיסי בתחתית.  ב-Ceed GT החזקה ביותר עדיין יש 1.6 T-GDI עם 204 כ"ס. קיה תבצע  מודרניזציה של הקרוסאובר דמוי הקופה Xceed בהמשך השנה עם מאפיינים דומים.

ייצורו של הסיד האצ'בק 2022, גרסת הסטיישן Ceed SW וגרסאות אחרות יתחיל במפעל הסלובקי של קיה בזליניה במהלך חודש אוגוסט. לקראת סוף השנה יחלו המכירות באירופה אך טרם הוחלט ביבואנית טלקאר על מועד שיווקה המדויק. במחצית הראשונה נמסרו בישראל 330 דגמי קיה סיד חדשים.