הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הוצג דאצ'יה ג'וגר החדש

המותג הרומני מציג את ה-ג'וגר, רכב 7-מקומות מרווח עם קריצה סמלית לשבילים המסודרים ואפילו מנוע היברידי

ניר בן טובים  04.09.21 - 07:58

תגיות: דאצ'יה

תחילת כתבה

דאצ'יה ממציאה מחדש את מוביל הנוסעים/רכב העבודה MCV עם ה-ג'וגר החדש. דגם זה, שיוצע לראשונה בתולודת דאצ'יה עם מנוע היברידי, מניח את אבני היסוד לרפורמה מושקעת במותג הרומני של רנו-ניסאן שמשנה את פניו במהירות, בין היתר בזכות השקת הרכב החשמלי הראשון שלהם שנקרא דאצ'יה ספרינג, סנדרו החדש והרענון של הדאסטר האסטרטגי. כל זאת, לקראת מהפכה עיצובית-טכנולוגית רחבת היקף החל בשנת 2023.

הג'וגר הוא אמנם חדש אבל לא בכל ההיבטים. למעשה, זו גרסת הסטיישן של סנדרו ולוגאן החדשים, אך מספק חלופה  אולטרא מרווחת שצריכה למלא שורה של משימות בשוק הפרטי, המוסדי והמקצועי - בדיוק כמו ה- MCV הראשון בשנת 2006. גם עכשיו, המכונית ארוכה מהם במידה ניכרת ובסיס הגלגלים הוגדל. בהשוואה לסנדרו למשל בסיס הגלגלים התארך ב-29 סנטימטרים ל-2.9 מ' והאורך בין הקצוות צמח ב-45 סנטימטרים ל-4.55 מ'. גם במרחק מהרצפה ועד הגג, הג'וגר גבה במידה ניכרת מהרכב עליו הוא מבוסס; בדאצ'יה מספרים על הבדל של כ -10 סנטימטרים מול ה- Sandero Stepway מוגבה הגחון, ובדיוק כמוהו גם לג'וגר מסילות מודולאריות על התקרה.

הג'וגר מעניק לדאצ'יה קפיצת מדרגה תדמיתית וגם מעשית, שכן שמדובר ברכב יחסית גדול בסגמנט C שמשלב את ז'אנר הסטיישן, יחד עם זה של המולטי ספייס והקרוסאובר. התוצאה היא דגם עם קווים מודרניים כפי שניתן לראות מהפגושים הבולטים ועד החזית לה פנסי מוטיב "Y" ולוחית ההגנה על המשטח התחתון. בזנב יש דלת אחורית גדולה (זמינה גם עם פתיחה אלקטרונית) "מחובקת" על ידי אורות אנכיים. אך מעל לכל, ועם מודעות גדולה לביקוש כיום בענף הרכב לישיבה מוגבהת, מציינים כי מרווח הגחון שלו עומד על 20 סנטימטרים, ואלה משלימים את "חווית" התיור של הג'וגר שאמור לתת לנהג המשפחתי ערך מוסף גם כשהוא פוזל בקטנה מחוץ לכביש הסלול למשעי.

מתחת למרכב נבנה ג'וגר על פלטפורמת Cmf-B כאמור, והוא אוסף מרנו-ניסאן לא מעט טכנולוגיות, אם כי לא את כולן מטבע מיצובו כרכב "תקציב". יהיו בו מספר סייעני בטיחות חכמים, כאשר אלה נעים בין בלימת חירום אוטומטית, פעילה בין 7 ל-170 קמ"ש, התרעות מפני התנגשות אפשרית עם רכב או דו גלגלי בצדדים ובזנב. עוד נאמר כי הג'וגר מצויד כסטנדרט עם מגביל מהירות, בעוד שבקרת שיוט מוצעת כאופציה בהתאם לרמת האבזור.

מבחינת מנועים יש בשורה משמעותית בקנה: גרסה היברידית המתוכננת לשנת 2023, הנגזרת מרנו קליאו עם 140 כ"ס בטכנולוגיית E-tech. כאן שידכו מנוע 1.6 ל' בנזין עם שני מנועים חשמליים זעירים וסוללת 1.2 קווטש, ובדאצי'ה מצהירים כי 80% מכלל הנסיעות בעיר תהיינה אפשרויות רק על חשמל.  בשלב ראשון מכל מקום, החל ב-2022 יעמידו שתי בחירות בלבד: מנוע 1.0 TCe החדש שלושה צילינדרים עם 110 כוחות סוס ומומנט של 20 קג"מ, בשילוב עם תיבת ההילוכים הידנית שש מהירויות ותיבה הילוכים רציפה אופציונלית. גרסה נוספת באירופה משלבת גם מערכת גז, אך זו אינה רלוונטית למחוזותינו.

תא הנוסעים פרקטי ותכליתי, חף מגימיקים. בהתאם לגרסה, הנוסעים מאחור (או מרכזיים, אם נבחר בשורה השלישית) יוכלו לנצל שני שולחנות הזזה של 70 סנטימטר, בעוד שלשני הנוסעים האחוריים יהיו חלונות גדולים הניתנים לפתיחה חלקית. ישנם מספר תאי אחסון בנפח כולל של 24 ליטר, עם תא כפפות גדול ואופציות שונות להסרת המושבים. בהשקת הדגם תשווק גם סדרה מוגבלת בתמת 'אקסטרים' עם מראה קרוסאובר מוחצן שיכלול אלמנטים ספציפיים, כמו מוטות גג, מראות אחוריות נוספות, גלגלי סגסוגת מיוחדים ואנטנת סנפירים המוגמרות בצבע שחור וסמלונים ייחודים. הציוד יכלול גם מושבים עם תפירה אדומה, מצלמה אחורית, בקרת אקלים אוטומטית ומערכת כניסה והנעה ללא מפתח.

בגרסת שבעה מושבים, האזור האחורי מורכב מספה נוחה בתצורת 2 / 3-1 / 3, המתקפלת קדימה. בסיס הגלגלים והדלתות האחוריות הארוכות יותר מבטיחים, לדברי היצרן, את הנגישות הטובה ביותר לשורה השלישית, גם הודות למנגנון הקיפול של הספסל. בתא המטען, בגרסת חמישה מושבים נפח האחסון הוא 708 ליטר, המצטמצם ל -160 ליטרים בגרסת שבעה מושבים. כושר ההעמסה המרבי, כשהספה מקופלת, מגיע ל-1,819 ליטר. כדי להקל על מיקום ואבטחת חפצים, הוא מצויד בחגורות אלסטיות ובארבע טבעות עוגן (יש גם שקע 12 וולט).

סביבת העבודה מצוידת שלוש מערכות מולטימדיה שונות: הראשונה והבסיסית כוללת מערכת שמע עם שני רמקולים, חריץ ייעודי לסמארטפון, חיבורי בלוטות ו-USB, פקדי הגה ותצוגת מידע רדיו בלוח המחוונים בגודל 3.5 אינץ'. אפשרויות נוספות מגיעות מהחיבור לטלפון הנייד ומאפליקציית בקרת המדיה החינמית של Dacia. המערכת השנייה מספקת במקום זאת ארבעה רמקולים, שקע USB, אך מעל לכל מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם תאימות למערכות Android Auto ו- Apple CarPlay. רמת הגימור הגבוהה ביותר מצוידת גם מערכת ניווט מקורית (לא שימושית כמובן בישראל) ושישה רמקולים, שני שקעי USB וקישוריות Wi-Fi אלחוטית לשתי מערכות ההפעלה החכמות. עוד ברשימת התוספות בקרת אקלים דיגיטלית, חימום מושבים, מצלמת רוורס, מערכת פיקוח על שטח מת במראות הצד ועוד.

 מתי בישראל וכמה עולה?

המכירות הראשונות של הג'וגר צפויות להתרחש בפברואר 2022, לפחות בחלקים המרכזיים באירופה ועל כן יגיע לישראל מעט לאחר מכן. המחיר שלו, כך מעריכים למשל בצרפת יעמוד על כ-15 אלף יורו לדגם בסיסי ועד 17-18 אלף יורו לרמות הבכירות בעוד הגרסה ההיברידית שתושק בעוד כשנה וחצי תגבה מהלקוחות כ-20 אלף יורו לפחות, עם סברה שהמחיר עשוי גם לטפס לכוון ה-25 אלף יורו. הג'וגר ימלא בינתיים את תפקיד מוביל הנוסעים המרכזי של המותג עד שיושק דאצ'יה ביגסטר, שהינו SUV בגודל מלא עם שלוש שורות לקראת שנת 2025.