$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חידושים בסקודה קארוק

מקצה העדכונים בקרוסאובר המוצלח של סקודה יהיה מתון אך ממוקד. בישראל ברבעון 2 של השנה הבא

ניר בן טובים  24.11.21 - 07:16

תגיות: סקודה

כפי שמתיחת הפנים האחרונה של סקודה קודיאק הייתה מרוסנת ולא בישרה על מהפכות גדולות, כך גם מקצה השדרוגים של אחיו הקטן קארוק. סקודה פרסמה בימים האחרונים צמד איורים שמגלים, פחות או יותר כל מה שצריך לדעת אודות הרענון שלו ונדמה שהוא משכתב את הנוסחה של הקודיאק עם אלמנטים מאוקטביה ופאביה החדשה - ולא הרבה מעבר לכך, לפחות בהיבט הצורני שלו.

סקודה קארוק, שהושק ב-2017 וזמין ברחבי העולם וגם בישראל בכמה גרסאות הינע, הוא הרכב השני בחשיבותו הכלכלית אחרי אוקטביה, ולכן גם מתיחת פנים סמלית כרוכה בהרבה תשומת לב. הוא יוצג בצורה מסודרת ב-30 בנובמבר אך בינתיים, סרטון טיזר חשף את גרעין החידושים המורכב ברובו מליטושים ויזואלים המיישרים קו עם פרופיל הדגמים העדכני של סקודה. במילים אחרות, את מרבית ההשקעה הפנו אל תאורת LED מלפנים ומאחור ומעט שיפורים בחלל הפנים.

כפי שניתן לראות בסרטון הטיזר, מבנה החזית עוצב מחדש ויכלול גריל משושה רחב יותר ובעל מוטיב ספורטיבי, בחיבור עם פתחי אוויר מוגדלים ויחידות המורכבות משני פנסי LED בטכנולוגיית Matrix. בקומה התחתונה יש יחידה שנייה לפנסי הערפל וכן יהיו לו חישוקים בעיצוב חדש.

מאחור בולטים הספוילר המוארך והפגוש המחודש עליו הותקן דפיוזר מושחר. הפנסים האחוריים, בעלי עיצוב דינמי יותר, מחודדים כמו הקדמיים על מנת להקטין את הפרופורציות שלו ולהקנות לו יציבה שרירית יותר מבעבר. מה שמוסיף אפקט ויזואלי מעניין בהקשר זה הם הפנסים האחוריים שגולפו בצורת C וזולגים אל דלת תא המטען, יוצרים הופעה נקיה יותר.  

עם אורך של 4,382 מ', רוחב 1,841 מ' וגובה 1,624 מ', קארוק לא משנה מאומה במידותיו וממשיך כמובן להשתמש ברצפת MQB אותה חולק בין היתר עם סיאט אטקה ופולקסווגן טיגואן. תא הנוסעים לעומת זאת ישלב מערכות מדיה וממשקים מודרניים עם צגי מגע חדשים בגודל 8.25 אינץ' ו-9.23 אינץ' עם מערכת הפעלה MIB3 ובגרסאות בכירות יהיה גם לוח מחוונים דיגיטלי מלא 10.25 אינץ'. עוד חידושים צפויים גם במערכות הבטיחות האקטיביות של הדגם.

מנועי קארוק, הבסיסיים נותרו כפי שהיו, עם יחידות 1.5 ל' טורבו 150 כ"ס, 1.0 ל' טורבו 115 כ"ס, מנוע 2.0 ל' 190 כ"ס וכן גרסאות דיזל 150 ו-190 כ"ס. אופציה שאולי תהיה על הפרק בעתיד, וכבר קיימת באוקטביה, היא הוספת מנוע פלאג-אין הייבריד בנפח 1.4 ל' טורבו עם סיוע חשמלי המפיק 204 כ"ס וסוללה קומפקטית עם טווח חשמלי של כ-50 קילומטרים עד התרוקנות.  כל המנועים משודכים אל תיבת 7-מהיריות דו-מצמדית, עם אופציה להנעה כפולה בחלק מהחבילות.

קארוק ימשיך להיות מיוצר במפעלים בצ'כיה, סלובקיה, רוסיה וסין. בישראל נמכרו מתחילת השנה בסביבות 2,400 יחידות של הקארוק. מהיבואנית לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי הקארוק המחודש יגיע לארץ ברבעון השני של 2022.