$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה ומוקדמת לספינת הדגל של ג'נסיס, ה-G90

חטיבת היוקרה הקוריאנית משיקה את מכונית הפאר הגדולה ביותר שלה ושמה על הכוונת את מותגי הפרמיום המובילים

ניר בן טובים  30.11.21 - 07:44

תגיות: ג'נסיס

יונדאי השתעשעו ברעיון של מכונית אולטרא יוקרתית מאז ה-אקוס שהוצגה ב-1999, אולם רק עם השקת מותג ג'נסיס כזרוע נפרדת הם החליטו לבחון מחדש האם ניתן, לגיטימית לקרוא תגר על מותגי הפרמיום מאירופה, ספציפית מול כלי רכב מובילים כמו ב.מ.וו סדרה 7, אאודי A8, או אפילו מרצדס S קלאס (עד כמה שזה נשמע יומרני לחברה צעירה) ובארה"ב גם מול לקסוס LS. בשנת 2015, קצת לפני הפיצול המותגי השיקו את ה-G90 הראשונה שאותתה על השינויים שבפתח וכעת, אחרי רפורמה טכנולוגית מאוד יסודית של המותג והקמתו כגוף עצמאי, הם מציגים פרשנות מחודשת שלה ומכוונים הכי גבוה שאפשר.

ג'נסיס הפיצו מספר מועט של תמונות חיצוניות של הדגם ללא אזכורים ויזואלים (או במלל) לגבי חלל הפנים, כך שניתן לדמיין שהוא שואב הרבה השראה מה-SUV הבכיר, ה-G80 עם תוספות ממוקדות יותר לנוסעים בחלק האחורי (סביר שיזכו למושבי כורסא עם עיסוי וכדומה וכן מערכות מדיה נפרדות, בין היתר). הפרט היחיד, הטכני שאנחנו יודעים אודותיו הוא שבסיס הגלגלים שלו פוצל לשתי גרסאות, רגילה ומוארכת ב-19 ס"מ (הדגם שלפני מתיחת הפנים נמתח ל-5.45 מ'). 

חיצונית המכונית צועדת בעקבות הנוסח המסורתי של ג'נסיס עם קווים מקבילים ותאורת LED מתוחכמת בשני הקצוות. ב-G90 התקינו מערכת אדפטיבית בטכנולוגיית Micro Lens Array עם שימוש בתאורה עוטפת בחלק האחורי שמתפצלת בין דלת תא המטען לפגוש ומקנה לרכב יציבה דומיננטית יותר. החרטום לעומת זאת פחות יצירתי ומשמר את סימני ההיכר החדשים של ג'נסיס עם שבכה רחבה ורצועת מותן שרירית עם תאורה מעל קשתות הגלגלים. אלה אגב מצוידים חישוקי 20 אינץ' בלעדיים ל-G-90. 

"ה-G90 תגדיר מחדש את חווית ספינת הדגל בעיצוב היוקרתי בצורה ייחודית המוצעת רק על ידי ג'נסיס", כך אומר ראש מחלקת ג'נסיס גלובל סאנג לי. "ה-G90 הוא הביטוי האולטימטיבי של אלגנטיות אתלטית המאזנת בקפידה בין נהיגה דינמית לבין חווית מושב אחורי אלגנטית".

מערכות הינע? ג'נסיס תוכל לגייס כל אחד מהמנועים של סדרות ה-G, החל ביחידות ה-V6, אולי גם V8 ועד מהדורות חשמליות לחלוטין, עם הנעה כפולה או אחורית, מערכות שיכוך אדפטיביות ועוד - אך פרטים אלה טרם ידועים נכון להיום. בנוסף לכך, יש הרבה סימני שאלה לגבי ההפצה של ה-G90; בג'נסיס יבחרו נקודות שיווק אסטרטגיות בפעימה הראשונה, ככל הנראה כדי לבחון את הביקושים ואת ההענות לרכישת מכונית פאר קוריאנית בסדר גודלה; בין השנים 2016-2021 מסרו יונדאי-ג'נסיס כ-14 אלף יחידות בלבד של ה-G90 בארה"ב ובקנדה, אולם יש לזכור כי אלה נעשו טרם הפיצול וקליטת ג'נסיס באירופה.     

 ה-G90 תהיה זמינה בקוריאה ורק לאחר מכן בעוד מקומות ברחבי העולם. המחיר המשוער בארה"ב ינוע בסביבות ה-80-85 אלף דולר. מהיבואנית לישראל 'כלמוביל' נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-G90 תגיע לישראל בשנה הבאה, עם זמינות החל בתחילת הרבעון השלישי ובהזמנה מיוחדת בלבד.