$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פולקסווגן פאסאט סדאן מסיימת את דרכה

גרסת ה-4 דלתות הקלאסית תרד מרצפת הייצור. דגם הסטיישן ממשיך

ניר בן טובים  09.01.22 - 10:38

תגיות: פולקסווגן

סגמנט המשפחתיות הגדולות, או ה"מנהלים" זוכה מדי פעם למנת חמצן אבל יש דגמים שגם מכת חשמל כבר לא תעזור להשיב אותם לבריאות מלאה. בסוף השנה הקודמת פרסמנו גם כאן שקונצרן פולקסווגן בוחן את המשכיות סדרת הפאסאט, וכעת פולקסווגן מאשרים כי יסירו את הפאסאט סדאן מוקדם יותר מהצפוי; כבר מתחילת 2022 לא ניתן להזמין באירופה פאסאט בחלקים נרחבים ביבשת המערבית. ואולם ה-Pasat Variant, או גרסת הסטיישן בעגה המקומית שלנו וכמובן שהארטאון דמוית הקופה תמשכנה ללא הפרעה. בכלי התקשורת בצרפת אומרים כי השנה יורכבו דגמי פאסאט אך אלה מיועדים רק ללקוחות בעלי הזמנה חתומה.

פולקסווגן פאסאט קיימת כבר כמעט 50 שנה אבל הפאסאט סדאן הראשונה, אם לדייק ראתה אור רק ב-1985 עם דור ה-B2. סגמנט זה ייצג את המעמד הבורגני שנים ארוכות, אולם מאז אמצע שנות ה-2000 הוא הולך ודועך. דגמים רבים כבר עזבו את הטריטוריה הזאת ואחרים, כמו פורד מונדיאו עוברים הסבה למבנה מחודד יותר ויש גם דגמים כמו סיטרואן C5 X שאמצו נוסח גוף מקורי והעלו את רף המחירים. מסביב אנחנו נהיה עדים ככל הנראה לנשירות גם של אופל אינסיגניה (שתהפוך ל-SUV בעוד שנתיים) ורנו טליסמן האפרורית שתצא ל"הקפה" אחרונה.  

לא צריך לנחש מדוע פולקסווגן עוצרת את שיווק הפאסאט סדאן. מכירותיה בירידה מתמדת, והלקוחות הטיפוסיים שלה כבר הפנו את המאווים שלהם לכוון הארטאון הנאה, אם כי הפחות שימושית ממנה וכן לקטגוריית הקרוסאוברים. גם בישראל מכירות הפאסאט מדשדשות תקופה ארוכה מאוד; במהלך השנה החולפת מסרה היבואנית צ'מפיון מוטורס' 215 יחידות בלבד של הפאסאט סדאן, מרביתם מדגם ה-Buisness שמתומחר בישראל בסביבות ה-185 אלף שקלים.