$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יום הולדת 40 לאופל קורסה

ציון דרך בתולדות מכונית הסופר מיני הפופולרית שהפכה למנוע צמיחה חשוב בשורות המותג הגרמני

ניר בן טובים  01.05.22 - 11:06

תגיות: אופל

אופל קורסה חוללה מהפכה צרכנית בפלח המכוניות הקטנות בהופעת הבכורה שלה ב-1982. והיום, 40 שנה אחרי כן, משתדלת מאוד, בסיועם של פיג'ו סיטרואן וכל מטריית סטלנטיס לצעוד שוב בדרך המלך, עם הדור השישי של המשפחה הזו שהוצג בשנת 2019 וכולל לראשונה גם גרסה 100% חשמלית, ה-Corsa-e, שכבר מייצגת 25% ממכירות קורסה באירופה.

כדי להבין את מידת ההשפעה של הקורסה, וכן את היקף הפופולריות שרכשה במרוצת בשנים, צריך קודם כל לחטט בשורשים של דגם מצליח נוסף של המותג, אופל קאדט. הקאדט הייתה מכונית קטנה, קומפקטית וחכמה, שתוכננה לפנות למכנה המשותף הרחב ביותר - ולהגיע לכמה שיותר אנשים, וזאת בתקופה שנהיגה במכונית פרטית עדיין הייתה סוג של מותרות עבור חלק גדול מאוד מהאוכלוסייה המערבית.

אולם במהלך העשורים שחלפןו, וככל שכוח הקניה של הציבור השתפר, כך גם הלקוחות הפכו תובעניים יותר ודרשו את החבילה הטכנולוגית במלואה; הקאדט גדלה, התבגרה, צמחה והתחזקה במחצית השנייה של המאה ה-20 והתחככה בסגמנט בכיר יותר בכל אחת מהגרסאות החדשות שלה. זה הותיר וואקום שאנשי אופל התבקשו למלא בצורה הולמת, ובדיוק לשם נכנסה מכונית חדשה - אופל קורסה.

הקורסה לא הייתה מכונית הסופר מיני הראשונה בהסטוריה, התואר הזה שייך לפיאט 127 מ-1971, וגם לא הייתה היחידה בצמרת כשמולה מכוניות כמו פורד פיאסטה המוצלחת, פולקסווגן פולו ודגמי רנו. מכל מקום, הדור הראשון ירד מפס הייצור בסתיו 1982 במפעל הרכב החדש של אופל שנבנה בסרגוסה, והיא הפכה ללהיט מכירות כמעט באופן מיידי.

מכל הדורות של הקורסה, הדעת הרווחת היא שהמשכנע ביותר, ברמה הדינמית והעיצובית, היה הדור השני שנחשף ב-1993 ונולד למשוך את שני המינים בצורה כמעט שווה. מעצב אופל האגדי היידו קודמא הופקד על המיזם ויצר קורסה עגולה וחלקה הרבה יותר, עם פנסים בצורת צלחת מעופפת. הקורסה B הייתה ארוכה יותר ומרווחת מבפנים בעשרה סנטימטרים מקודמתה. כמו כן, היא הציגה תקני בטיחות קפדניים בסגמנט שלה, כמו למשל הגנה מפני פגיעות צד וכריות אוויר קדמיות. אופל הציעה שוב שלוש גרסאות למרכב, וכן מנועי בנזין שכבר היו זמינים עם טכנולוגיה של הזרקת דלק, בעוד שה-GSi הנחשקת (גם בישראל היו לה מעריצים) סימנה את הכניסה של הקורסה לטריטוריה של דגמי ההוט האץ' הקלאסיים עם 110 כ"ס, תיבה ידנית והאצה ל-100 קמ"ש ב-9.4 שניות. 

הקורסה B המשיכה את הצלחת הדגם המקורי והמכירות חצו את רף ה-4 מיליון ברחבי העולם. עד היום, 40 שנה לאחר השקת ששה דורות, אופל הוציאו מהמפעלים יותר מ-14 מיליון יחידות, רובן מיוצרות במפעל הספרדי ובאייזנאך (גרמניה).