הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

רנו ממציאה את הסניק מחדש

רכב הקונספט סניק ויז'ן יושלם לדגם סדרתי בשנה הבאה, עם עליה לכבישי ב-2024

ניר בן טובים  19.05.22 - 12:18

תגיות: רנו

רנו סניק, המקורית, התפתחה ממכונית הקונספט העגלגלה שהוצגה בתערוכת פרנקפורט 1991 לאחד מהדגמים המשפחתיים המשפיעים ביותר על השוק האירופי בעשרים השנים האחרונות, עד שרנו נאלצה לסגת אחורה מקבוצת המיניוונים הקטנים ולהשאיר את הבמה לקרוסאוברים. ה-Scénic Vision, שהוצגה בבכורה עולמית בפריז לאחרונה, היא מכונית הקונספט שנוטלת את המושכות מהמיניוואן, והיא זו שמגלמת בתוכה את המחויבות של רנו לעבור להנעה חשמלית וחומרים ידידותיים לסביבה; לראיה, רכב הראווה שהוצג כעת מיוצר באמצעות 70% חומרים ממוחזרים, ולכן הוא צופה הן את עתיד המותג ברמה האסתטית והן את הפוטנציאל הטכנולוגי.

עם אורך של כמעט 4.5 מטרים, ה-סניק ויז'ן חתום על ה-Nouvelle Vague, או גל חדש, עם קווים מוצלבים וצורות גאומטריות, של מה שתהיה המשפחתית החשובה ביותר שלה ב-2024. הרכב יהיה זמין עם מנוע היברידי, חשמלי ומימן, מתגאה באפס זיהום אוויר מבחינת ייצור ושימוש ומפחית את טביעת הרגל הפחמנית ב-75% בהשוואה לרכבים חשמליים קלאסיים. הטכנולוגיות המשולבות שלו מציעות בטיחות רבה יותר לנהג ולנוסעים, ומאפשרות, לדברי החברה, להפחית את מספר התאונות בשיעור של עד 70%. מעניין יהיה לראות כיצד מיושם בפועל.

רצפת הרכב הורכבה משאריות פלסטיק (בקבוקי חלב, צינורות שונים). בכל הרכב, 30% מהפלסטיקים הם ממקור ביולוגי. הציוד הפנימי עשוי מפחמן ממוחזר שמגיע מענף התעופה. כל מערך ההינע יהיה די חדשני, שכן הוא מצויד בתא דלק של 16 קילוואט. זוהי מערכת H2-Tech המבוססת, בגדול על מגדילי טווח המאפשרים להתקין סוללה קלה פי שניים ובכך למרחק הנסיעה וכן להפחתת המזהמים. ברנו מעריכים, למרות המחלוקת לגיבי שימוש במימן עבור רכב פרטי (יקר מאוד), כימשנת 2030, כאשר שמיכת תחנות המימן תהיה גדולה מספיק בדרכים, ניתן יהיה לנסוע עד 800 ק"מ (מפריז למרסיי) ללא צורך לעצור כדי להטעין את הסוללה. עצירה של 5 דקות בלבד

סביבת הנוסעים נהנית מהמרווח הנדיב שמאפשר בסיס גלגלים של 2.83 מ' ורוחב של כמעט 1.9 מ' (כלומר הרכב גדול מהסניק 5-מושבים אבל קצר מדגם ה-7מושבים), ומהפרופורציות האופייניות לדור החשמלי האחרון שנעזר ברצפה שטוחה ושטח חלונות גדול. אפקט החללית, ניכר פה בעיקר על ידי הג'ויסטיק מול הנהג, שכפי שראינו בשנה האחרונה בלקסוס, יכול להחליף את גלגל ההגה המסורתי. בנוסף לכך, למערכת הפנימית גם שורה של מצלמות המשולבת בקדמת הרכב שתפקידן להרחיב את שדה הראייה של הנהג ב-24%, ומשדרת את הקלט אל תצוגה הממוקמת על לוח המחוונים.

מבט מעמיק יותר מגלה כי השמשה הקדמית מורחבת ל-180 מעלות, הסביבה מוארת באור טבעי הודות לגג הפנורמי הגדול, בנוסף לגון המיוחד שמספק החומר הממחוזר שמכסה את לוח המחוונים ואת דיפוני הדלתות. זאת ועוד, מערכת זיהוי פנים מאפשרת לפתוח את הדלתות ולהתאים את פרמטרי הרכב בהתאם לפרופיל הנהג. מערכת זו מציעה גם אפשרות להתאים את תנאי הנהיגה במקרה של מוגבלות. כל מושב מצויד במיקרופונים ורמקולים כדי להציע סביבת סאונד משלו (רדיו, מקורות קול שונים, נהיגה בסיוע קול) תוך שמירה על בטיחות הנוסעים.

רנו התקינה ברכב המחקר סוללה של 40 קילוואט בלבד, בערך מחצית מהמקובל בסגמנט. פחות סוללה פירושה פחות חומרי גלם, ולכן פחות השפעה על הסביבה. היא אמנם נוסעת כ-250 קילומטרים על סוללה מלאה, אולם מתווסף אליה כאמור תא דלק של 15 קילוואט שמעניק עוד 250 ק"מ על 2.5 ק"ג מימן, לטווח כולל של כ-500 ק"מ. הרעיון נראה די יצירתי, אך הטעינה קצת מורכבת; עם מערכת ההנעה הזו, בתיאוריה יש את הטוב משני העולמות, אם כי זה אומר שצריך לדעת היכן שוכנת תחנת מימן כל 250 ק"מ כדי להפיק את המקסימום מהמכונית. בשלב זה, הרעיון הזה לא לגמרי מבושל. 

גרסת הייצור תהיה הרבה יותר "מציאותית" כמובן. בהתחשב בגודל המכונית, אנחנו מזהים לא מעט קווי דמיון עם ניסאן אריה מהבחינה הזו. המשמעות היא, כי הסניק הבאה תהיה זמינה עם הספק שנע בין 220 ועד 400 כוחות סוס, בעל הנעה קדמית או הנעה כפולה, עם חבילת סוללות של 63 או 87 קילו-וואט. התשובות המלאות, בשנה הבאה.