הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מזראטי MC20 ספיידר, מסמרת שיער

הגרסה הפתוחה של מכונית הקצה האיטלקית נקראת CIelo. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות ואם נורא תרצו, היבואנית תוכל להזמין לכם אחת

ניר בן טובים  26.05.22 - 12:23

תגיות: מזראטי

מזראטי מכנה את ה-MC20 הפתוחה "Cielo", כלומר "שמיים" או "גן עדן", ואפשר להבין מדוע אחרי שפגשנו פה בארץ את הגרסה המקורית, ונעתקה נשימתנו מול תג מחיר של 2 מיליון שקלים ויכולות מעולם אחר. אבל לרכב מסוג כזה ניתנת באופן קבוע גם התוספת 'ספיידר', כפי שנהוג בכל כלי הרכב הדו-מושביים שמקורם באיטליה ומתהדרים במבנה קופה ותקרה מקופלת. ספיידר או שמיים, המזראטי החדשה כולה מוקדשת לריגושים עבור שוחרי הביצועים, ואם במקרה זרוקים לכם שם קצת יותר מ-2 מיליון שקלים, יכול להיות שתוכלו לקנות אחת.

למרות שהקו העיצובי עשוי להיראות כמעט ללא שינוי, ישנם אלמנטים רבים הנבדלים מהגרסה הקשיחה. השינוי הבולט ביותר הוא באזור הגג וכיסוי המנוע שכבר אינו שקוף: ה-MC20 מוותרת על הכיסוי הסטנדרטי המשלב את סממני הטריידנט (לוגו) של המזראטי, אך מצד שני זוכה לגג זכוכית מיוחד המצויד בשכבת גביש נוזלי, המאפשרת לסנן את האור באופן אלקטרוני באמצעות שליטה דרך בקרת המידע הראשית. בנוסף, הגג מתקפל חשמלית תוך 12 שניות, מבלי לתפוס מקום מתא המטען: מזראטי מצהירה על נפח אחסון ללא שינוי בהשוואה ל-MC20 כך שתמיד יהיה מקום לתחוב את שקיות השופינג שלכם. עוד שינוי נעשה בקו התקרה, שכן זה גבוה בעשרים מילימטרים - הבדל שקשה להבחין בו, ושלדברי החברה לא משפיע על בידוד הרעשים.

בהשוואה לגרסת הקופה, התווספו כמה קילוגרמים על מנת להבטיח עמידות בפני כוחות פיתול. לכן, במקרה של MC20 Cielo, נערמו על הפיגורה המחוטבת שלה עוד 65 ק"ג. האווירודינמיקה עברה גם היא סדרה של התערבויות, במיוחד באזור האחורי: פתחי האוויר בתא המנוע שוררטו מחדש, בעוד שבוצעו חתכים חדשים בפגושים הצדדיים כדי למקסם את שאיבת האוויר. תחנת הכוח לעומת זאת, עומדת כפי שהייתה: מנוע בטכנולוגייות נפטון, 90 מעלות טווין-טורבו V6 עם נפח של 3 ליטר, המספק 630 כוחות סוס ב-7500 סל"ד ומומנט של 74 קג"מ החל מ-3000 סל"ד. דף הנתונים מורה על האצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות, ל-200 קמ"ש ב-9.1 שניות ועד מהירות מרבית של 320 קמ"ש (רק תחזיקו טוב טוב את הפאה). 

השקת ה-Cielo הייתה הזדמנות עבור מזראטי להציג חלק מהחידושים של שנת הדגם 2023. מערכות הבטיחות האקטיביות למשל, שכבר זמינות בקופה זכו לשדרוגים. בראש ובראשונה מערכת הבלימה האוטומטית, החיישנים ההיקפיים ומצלמת ה-360 מעלות. ישנם גם קצת שינויים בפנים, כאשר מתג חדש, רוטור המשלב מסך מגע, מחליף את כפתור מסורתי לשליטה בבולמי הזעזועים. בנוסף לציוד התקני, גלגלי יהלום חדשים נוספו לקטלוג, שהמרכיב המרכזי בהם הוא ה-XX (עשרים, בספרות רומיות) וצבעים חדשים, כולל הצבע התלת-שכבתי בשם Aquamarine מסדרת ההשקה המיוחדת, PrimaSerie . מהדורה זו, שתיוצר ב-65 יחידות, עברה טיפול במחלקת Fuoriserie שאחראית על מיזמים אולטרא יוקרתיים.

באיטליה, תבקש מזראטי תמורת ה-MC20 ספיידר כ-270 אלף יורו. מהיבואנית בישראל, סמלת נמסר ל'עולם הרכב' כי המחיר המשוער, כרגע, למי שרוצה להזמין (האפשרות תפתח לאחר ההשקה העולמית) עומד על 2.3 מיליון שקלים. האספקה אגב עשויה לארוך זמן רב. בשלוחה של מזראטי בצרפת סוברים כי ההמתנה יכולה להמשך בין 10 ל-12 חודשים עד לקבלת הרכב מיום הפקדת המקדמה.