$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חשמל ואש

ב.מ.וו תאפשר לדיפלומטים ובכירים להצטייד בפעם הראשונה בסדרה 7 חשמלית משוריינת

ניר בן טובים  05.07.22 - 08:19

תגיות: ב מ וו

ראשי המדינות והממשלות של מדינות התעשייה המשפיעות ביותר, נפגשו בין ה-26 ל-28 ביוני 2022 לפסגת ה-G7 בטירת אלמאו בחבל העילי של בוואריה. ב.מ.וו סיפקה עבורם שירות הסעות לפגישה שאורגנה על ידי הממשלה הגרמנית, שצי הרכב שלו כלל שלוש דוגמאות ראשונות ל-i7 החשמלית החדשה במהדורתה הסדרתית. אולם בקרוב מאוד, תהיה גם גרסה משוריינת המוקדשת למי שעשויים להיות על הכוונת של ארגוני טרור ופשיעה.   

במהלך שנת 2023 תתווסף להיצע גרסה חבילת מיגון כבדה, עם מעטפת בליסטית, כרכב אבטחה המבוססת על הדור החדש של הסדאן המפוארת, שתושק רשמית בסוף השנה ושייצורה החל לאחרונה במפעל הגרמני בדינגפולינג. "רכבי ההגנה" שתוכננו במיוחד על ידי BMW עבור אנשים עם צרכי הגנה מיוחדים מגיעים עם רשימה ארוכה מאוד של יכולות שיבוש התקפות פתע ומניעת פציעות גוף מירי מקלעים ורימונים", כך טוענים מקורבים למיזם.

ב.מ.וו מפתחת ובונה כלי רכב עבור רשויות ונציגי מדינה כבר תקופה ארוכה, למעשה הדגם הראשון היה סדרה 7 ב-1978 אבל זו כבר קפיצה של ממש אל הלא נודע, לאור האחריות של המערכת החשמלית לפעול כהלכה תחת לחצים: "נמשיך את המסורת הזו בשנת 2023 עם רכב בעל אבטחה גבוהה המשלב את הדינמיקה, נוחות הנהיגה והנוחות הפנימית של ב.מ.וו סדרה 7 החדשה עם קונספט הגנה משולב ייחודי בסביבה התחרותית", אומר המנכ"ל אוליבר זיפסה. "לראשונה, נעלה על הכביש רכב חשמלי מלא עם אבטחה גבוהה המבוסס על BMW i7 - מבלי להתפשר על ההגנה על הלקוחות שלנו. בכך אנו מדגימים כיצד קיימות ובטיחות הולכים יד ביד".

הבסיס הדינמי לחבילת האבטחה של i7 הוא גרסת המכונית החשמלית אליה התוודענו בתחילת השנה. מדובר בגרסת xDrive60 לה מנוע חשמלי מלפנים ומאחור, להספק מערכת מרבי של 400 קילוואט (544 כ"ס). הוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.7 שניות ומעפיל עד 240 קמ"ש. טווח הנסיעה, עם סוללת 101.7 קילוואט נטו הוא 625 קילומטרים לפי תקן WLTP. גרסת הרכב האבטחה אמורה להיות פחות דינמית ומהירה בגלל תוספות המשקל. ה-i7 הרגילה שוקלת מעל 2.6 טון, ויריעות המיגון נאמדות בעוד מאות קילוגרמים.

רכבי אבטחה מחולקים לפי רמות מיגון, בין VR1 ל-VR10, ורמת המיגון של ה-i7 ככל הנראה תהיה בדרגת VR6 עם הסמכה לפי תקן VPAM (איגוד גופי הבדיקה לחומרים וקונסטרוקציות עמידים בפני תקיפה) וכן BRV (רכב עמיד בפני כדורים). המשמעות היא שהוא מסוגל, לכל הפחות להגן על היושבים מפני התקפות עם כלי נשק לטווח קצר וארוך עם קליבר 7.62 על 39 מ"מ - שנורה, למשל, עם רובה מסוג קלצ'ניקוב.

אם ניקח למש לדוגמא את ה-X5 המשוריין, לו רמת מיגון VR6, אזי אפשר לקבל תמונה חלקית לגבי היכולות של ה-i7 החשמלית תחת מתקפות; הוא יכול לעמוד, פרט לירי מקלעים, גם בפיצוץ רוחבי עם 15 ק"ג TNT ממרחק של 4 מטרים. מעל הראשים מצויד תקרה מחוזקת המציע הגנה מפני התקפות רחפנים עם מטעני 200 גרם C4 ומטעני רסס. שריון תחתית אלומיניום מספק הגנה מפני עומסים שנובעים מגלי הלם אם מותקף על ידי רימוני יד.  ניתן לחזק את השריון התחתון עם סיבים מרוכבים להגנה נוספת מפני התקפות עם רימון היד HG85 (רימון יד פיצול עגול המיועד לצבא השוויצרי).