$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מזראטי נפרדת מהגיבלי

מכונית הספורט סדאן היוקרתית נקברת אחרי קנדציה קצרה, ולא מוצלחת במיוחד

ניר בן טובים  14.08.22 - 14:23

תגיות: מזראטי

 בשוק שכרוך יותר ויותר סביב הביקושים לקרוסאוברים ורכבי כביש שטח שונים, מכוניות סדאן יוקרתיות כמו מזרטי גיבלי והקוואטרופורטה סאלון הבכירה ממנה מאבדות גובה בקצב מהיר. שני הדגמים נוכחים הרבה שנים בשוק הרכב העולמי, גיבלי למשל מאז 2013 וזכו לעדכונים חלקיים, כך שמזראטי בהחלטה מודעת דחקה אותן קצת לשוליים. אז מה עושים? מזראטי משנה מסלול; ב-2024 הגיבלי תיפרד מקו הייצור שלה והוא יוקדש רק לקוואטרופורטה הבאה, שתצא לשוק כשנה לאחר מכן. זו למעשה תהיה הסדאן היחידה בהיצע של מזראטי.

משמעות הדבר היא שהקוואטרופורטה תעבור שינוי מסוים בזהותה; היא תתכנס בערך לגודל של הדור הקודם, שיצא לשוק בשנת 2004. אורכה של הקוואטרופורטה הנוכחיץ הוא 5.26 מטר, בעוד שהדור הקודם היה באורך 5.09 מטר. אורך הגיבלי הנוכחי הוא 4.97 מטר, כך שהפערים לסגירה אינם גדולים. סיבה נוספת לשינוי במידותיה נעוצה בנתוני המכירות: בסגמנט של הקוואטרופורטה  מזראטי ספגה נסיגה תלולה יותר מאשר בקבוצת הסאלון של הגיבלי, ולכן משתלם למותג להיפרד מפלח הפאר. כך או כך, מזראטי דובקת בשם קוואטרופורטה מתוך הערכה להסטוריה של המותג ולא תשנה אותו.

בשלוש השנים הראשונות מסרה מזראטי בממוצע כ-4,000 יחידות בלבד של הגיבלי בשוק האירופי. נתון זה קטן ל-3000 בשנה שלאחר מכן (2017) ומדי שנה התכווץ עד שבשנת 2021 נמכרו בכל אירופה רק 1,434 יחידות. בארץ נמכרו כמה עשרות יחידות של הגיבלי מאז תחילת שיווקה (במספרים קטנים משמעותית מה-SUV לבנטה).

נוסף לחדשות על הקוואטרופורטה החדשה והיעלמות גיבלי, מזראטי תיפרד מתחנת הכוח שלה, ה-V8 ב-2024. המותג מנצל כיום את המנוע לעיל עם 530 כ"ס בגרסאות הטרופיאו של הגיבלי, לבנטה וקוואטרופורטה. זה כשלעצמו צעד לוגי מבחינת החברה האיטלקית, שכן מזראטי רוצה לחשמל את כל ההיצע מ-2030.

דגם ה-Maserati GranTurismo Folgore החדש הוא הצעד הראשון בכיוון כפי שדיווחנו עליו בשנה האחרונה, ואילו בשנת 2023 המותג יציג גרסה חשמלית מלאה של הקרוסאובר הקומפקטי Grecale. גם גרסה חשמלית של MC20 נמצאת בתוכנית אם כי זו תהיה במכסה מוגבלת ייצור. סבירות גבוהה שהקוואטרופרטה תהיה הדגם החשמלי הרביעי מבית מזראטי ותמוצב על אחת מפלטפורמות STLA החדשות של חברת האם סטלנטיס. הקוואטרופורטה תהיה מתחרה מעניינת מול פורשה טייקן וטסלה מודל S.

כדי שכל המעבר הזה יתעכל קצת יותר בקלות, ישנה סברה כי מזראטי, כמו בגראנטוריסמו, גרקאלה ו-MC20, עושה תחילה צעד ביניים ומציעה את הקוואטרופורטה החדשה גם עם מנועי בעירה וגם עם מערכת הנעה חשמלית. עם זאת, לעת עתה, אלה רק צעדים קטנים שעוד מוקדם לדווח עליהם. בשנים הקרובות, מזראטי תצטרך קודם כל לבחון את הביקושים עבור הגראנטוריסמו והגרקאלה החשמליים. בינתיים הם נותנים לכם עוד קצת זמן להיפרד מהגיבלי.