$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

דודג' נפרדת מהמפלצות

תייצר מהדורות אחרונות של צ'ארג'ר וצ'אלנג'ר ותשלח את תחנות הכוח לגמלאות

ניר בן טובים  18.08.22 - 09:05
דודג' צ'ארג'ר SRT
דודג' צ'ארג'ר SRT

תגיות: דודג'

סטלנטיס, ובתוכה קבוצת קרייזלר, נפרדת באופן סופי ממכוניות השרירים הזללניות והמהנות של דודג': צ'ארג'ר ו-צ'אלנגר, סמלים מוטוריים שמייצגים את אמריקה של פעם, נטולת הדאגות הסביבתיות והתקנות הפוליטיות. הידיעה דווחה לאחרונה על ידי סוכנות הידיעות 'רויטרס', לפיה קבוצת הרכב תשקיע 2.8 מיליארד דולר כדי לפתח מחדש את המפעלים בברמפטון ובווינדזור (אונטריו, קנדה) שיוסבו בחלקם להטמעה של טכנולוגיה חשמלית.

אבל עוד לפני כן, דודג' תנסה לסחוט את המרב מתהליך הפרידה ההדרגתי ממפלצות הבנזין צ'לנג'ר והצ'ארג'ר שצפויות לעזוב את קו הייצור בסוף השנה הבאה. למעשה, דודג' תציע שבע גרסאות המושפעות מהמורשת ההסטורית של שני הדגמים גם בנפחים מופחתים, בחלק מהסוכנויות, תוך תצוגה מקדימה שלהם בכמה אירועים מיוחדים. דגמים אלה ימשיכו עד היום האחרון ללא שינויים, מצוידים מנועי בנזין בתצורת שישה ושמונה צילינדרים ובהספקים של יותר מ-700 כוחות סוס בגרסאות ספציפיות.

על פי הסוכנות להגנת הסביבה של ארצות הברית, Stellantis דורגה בשנת 2021  במקום האחרון בין יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב במונחים של צריכת דלק ממוצעת. מוקדם יותר השנה, הרגולטורים בארה"ב אמרו שהם יחמירו את העונשים על אי עמידה ביעדי פליטת CO2, החלטה שעלולה לעלות לסטלנטיס עד 572 מיליון דולר. מכאן נובעת ההחלטה של בכירי סטלנטיס לשדרג את מפעל ברמפטון (אונטריו) בו הורכבו שתי המכוניות כדי לתמוך בתוכניות החשמול של החברה כחלק מהשקעה גדולה יותר בעתיד.

המכירות צנחו

דגמי צ'אלנג'ר וצ'ארג'ר הבכירים מעולם לא שווקו בישראל באופן סדיר (זמינים באפיקי יבוא מקביל ואישי). המכירות, רובן ככולן רוכזו רק באמריקה מסיבות מובנות. הכתובת בכל אופן הייתה על הקיר מאז 2016, כאשר בשנים האחרונות ירדו מכירות רכבי השרירים של כל המותגים האמריקנים בשיעור חד של קרוב ל-45% לאור הנהירה לרכבי SUV ודגמים חסכוניים יותר. קרייזלר אמנם מטפחת מועדוני רכב אדוקים של דגמי צ'אלנג'ר וצ'ארג'ר אבל הם איבדו לגיטימציה מול המשקיעים שמעוניינים להגדיל את ההכנסות עם כלי רכב פשוטים יותר ומבוקשים על ידי רוב הציבור.

מנכ"ל דודג' טים קוניסקיס אמר לאחרונה כי הוא לא משוכנע במאה אחוזים ששתי המכוניות תחזורנה במהדורות מחושמלות, אולם רמז שיהיה לנו "עידן חדש של מכוניות שרירים" בעוד כמה שנים, ורוצה לשלוח אותן לדרכן, אחרי 20 שנה (בגרסאות המודרניות) עם חבילות מיוחדות. "אני רוצה לוודא שאנחנו נפרדים בצורה חגיגית והולמת משתי מכוניות שרירים קלאסיות, שכמוהן לא תהיינה יותר".