$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה: סוזוקי ג'ימני 5-דלתות

החטיבה ההודית של סוזוקי הציגה בתערוכת הרכב המקומית את הג'ימני חמש דלתות החדש

ניר בן טובים  12.01.23 - 09:02

תגיות: סוזוקי

זמן קצר אחרי שסוזוקי הסירה מהמדפים שלה את הג'ימני הקלאסי בעקבות רגולציות של תקנות זיהום האוויר, החלו כלי התקשורת די במהרה לטפטף תמונות מסוות של גרסת ה-5 דלתות שלו, שהנה עכשיו סוף סוף יוצאת לדרך. הדגם הוצג במסגרת תערוכת דלהי (אוטו אקספו) תחת מטרית מותג מארוטי והוא עתיד להיות משווק ברוב המדינות הרלוונטיות לו ברבעון הרביעי של השנה הנוכחית. המשמעות היא שבישראל אולי נראה אותי בסוף השנה או בתחילת 2024.

הג'ימני החדש מאמץ עוד שתי דלתות מאחור עם פרופיל מאוד סימטרי ורבוע, מוסיף שטח חלונות ואור לקבינה ומחזק את הצד השימושי שלו, מה שהופך אותו לג'ימני האדפטיבי ביותר אי פעם מאז הוצג בשנות ה-90 (מעל 3.2 מיליון מכירות עד היום). פרופורציונלית, בהשוואה לדגם הקצר של הדור הרביעי הוא התארך לא מעט, אבל סוזוקי הגבילה אותו ל-3.99 מ' (תוספת של כ-50 ס"מ), וזאת משום שבהודו גובים מס מוגדל על כלי רכב שאורכם מעל ארבעה מטרים. שאר המידות - רוחב 1.66 מ', בסיס גלגלים שצמח ב-34 ס"מ ל- 2.59 מ', מרווח גחון 21 סנטימטרים וגובה המרכב 1.72 מ'.

תא הנוסעים עבר עדכונים מדודים (בתמונה הדגם ההודי כאשר ההגה בצד הימני). סוזוקי החליפה את גלגל ההגה לעיצוב חדש, שדרגה מעט את לוח המחוונים ובמרכז הקונסולה מתנוסס צג מדיה ראשי תשעה אינץ' עם אנדרויד ואפל לממשוק עם הטלפונים הסלולרים. הוא מגיע בציוד התקני שלו עם שש כריות אוויר, מצלמת נסיעה לאחור, דפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ותאורת LED. אין לו מערכות בטיחות מקוריות יצרן.

בחרטום שלו מנוע 1.5 ל' אטמוספרי עם 103 כ"ס מחובר אל תיבת חמש מהירויות ידנית או ארבע מהירויות אוטומטית, בצימוד אל בקרת הנעה כפולה מסורתית של סוזוקי, ה-Allgrip. גרסאות בכירות מוסיפות גם בקרת אקלים דיגיטלית, מתזים לפנסים הקדמיים, הגה עם ציפוי עור, מראות מתקפלות חשמלית. סוזוקי מציינים שהוא מיועד לחמישה אנשים, כאשר מאחורי השורה השניה 230 ל' של נפח אחסון ועד 332 ל' בקיפול לרצפה. נעשו גם שיפורים במערכת השמע שלו ובחברה מבטיחים איכות צלילים מהודקת יותר ונקיה, על אף הבידוד הצנוע שלו.

סוזוקי מציינים שהג'ימני 5 דלתות יהיה דגם גלובלי, על אף שהוא מיוצג כרגע דרך החטיבה ההודית, ושם גם הוא יעלה לייצור. טרם ידועים מחירים אך בהודו מעריכים שתהיה פרמיה לא מבוטלת ביחס לדגם הקצר. מהיבואנית של רכבבי סוזוקי מכשירי תנועה נמסר ל'עולם הרכב' כי בשלב הזה הרכב ישווק רק בהודו, כפי שפורסם ולא נקבע מועד עליה לישראל.