$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מותחים את הקפיץ: דאצ'יה ספרינג המחודש

העיצוב מבחוץ ומבפנים עבר מהפך ומערכות הבטיחות שודרגו, אך יחידות ההנעה נותרו זהות. אלו כל הפרטים על רכב ה"לואו קוסט" החשמלי והמעודכן של דאצ'יה ומתי הוא בישראל?

רן סגל  21.02.24 - 20:58
צילום: יצרן
צילום: יצרן
רכב הפנאי הקטן והחשמלי של דאצ'יה, ה"ספרינג", הוצג ברבעון האחרון של 2020 והיה לרכב החשמלי הראשון של יצרנית הלואו קוסט הרומנית, ובדומה לדגמים אחרים שלה גם הוא מתבסס על דגם של החברה האם – רנו קוויד, ולמעשה בגרסתו החשמלית K-ZE. כעת הוצגה מתיחת הפנים של הספרינג וכמו בעבר גם הפעם לא ממש ברור האם באמת יגיע לישראל, שכן גם כאשר הוצג לפני למעלה מ-3 שנים נמסר כי יגיע ארצה, הפעם הצפי הוא לרבעון השלישי של השנה.
העיצוב עבר עדכון משמעותי, כאשר בחזית נפגוש בסבכת דאצ'יה החדשה והמוארת עם הלוגו החדש, בקצות הרכב תאורת יום בצורת האות Y והפנסים הקדמיים הפכו קטנים יותר, כשהפגוש מתהדר בסבכה תחתונה מסוגננת ובמכסה המנוע קווי עיצוב ישרים יותר. בפרופיל ישנן קשתות בתי גלגלים מעודכנות, פס קישוט חדש, חישוקים חדשים ותוספת שם הדגם על הקורה האחורית, כשפסי הגגון הוסרו. גם מאחור השינוי בולט, עם ספוילר, שמשה ודלת תא מטען חדשים, יחידות תאורה חדשות המקושרות בפס שחור ועבה הכולל את שם המותג ולפגוש גימור דומה לזה הקדמי. נפח תא המטען גדל במעט ועומד כעת על 308 ליטר; בנוסף תא אחסון בנפח 35 ליטר ממוקם תחת מכסה המנוע, אך מדובר באביזר בתוספת תשלום. תא הנוסעים עבר מהפכה, ולמעט כמה חלקים בודדים, כמו פתחי המיזוג בצדדים וידיות פתיחת הדלתות, ישנו דשבורד בעיצוב חדש וזוויתי יותר, פאנל בקרת אקלים חדש, פתחי מיזוג במרכז עם מוטיב האות Y ומעליהם מסך מולטימדיה חדש בגודל "10 ושקעי USB Type C, ישנו גם בורר הילוכים חדש והגה חדש לגמרי כשחלקו העליון והתחתון קטומים ודרכו ניתן להביט בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7. עוד הוסיפו בדאצ'יה נגיעות צבע לכמה אלמנטים שונים. בדאצ'יה מציינים כי נפח האחסון בתא הנוסעים צמח מ-23.1 ליטר לכ-33 ליטרים.

יחידות ההנעה נותרו זהות וכוללות גרסת 45 כ"ס או 65 כ"ס שהוצגה כבר לפני שנה בדגם טרום מתיחת הפנים. גם הסוללה נותרה זהה, קיבולת 26.8 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 220 ק"מ. טעינה ביתית אורכת 4 שעות (20%-100%) בסיוע מטען פנימי 7 קילוואט ואילו טעינה מהירה בקצב של 30 קילוואט אורכת 45 דקות (20%-80%). בנוסף, ישנה כעת גם טכנולוגיית V2L המאפשרת באמצעות מתאם ייעודי חיבור לטובת שימוש במכשירי חשמל חיצוניים.

תחום הבטיחות שודרג בהתאם לתקנות הבטיחות החדשות, בדומה לשאר דגמי היצרנית, וכולל כעת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו"ג, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, התרעת עייפות, וכן כפתור חיוג חירום.