$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חוזרת לישראל: נחשף דור 3 ל-MG 3

MG הציגה את ה-3 החדשה עם מערכות בטיחות מתקדמות ויחידת הנעה היברידית בהספק של 194 כ"ס. בישראל ברבעון השלישי של השנה

רן סגל  26.02.24 - 18:22
צילום: יצרן
צילום: יצרן

המותג הסיני שנוצר למעשה לאחר רכישת SAIC את זכויות הייצור ב-MG ורובר, הציג דור שלישי ל-MG 3 שאף שווקה אצלנו בדור השני שלפני מתיחת הפנים. מקבוצת לובינסקי, יבואנית MG בישראל, נמסר כי ה-MG 3 החדשה צפויה להגיע לישראל ברבעון השלישי של השנה.

עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני מזכיר את האחות הגדולה ה-MG 4, עם חזית מחודדת ופגוש בעיצוב ספורטיבי, בפרופיל ישנם קווי מתאר רבים הנמשכים מהכנפיים הקדמיות ונפגשים בדלת האחורית ואילו מאחור היא פחות מיוחדת מה-4 ובעלת מראה שגרתי.

בהשוואה לדור השלישי ה-MG 3 החדשה מציגה צמיחה במרבית הממדים. היא ארוכה ב-5.8 ס"מ (411.3 ס"מ), רחבה ב-6.8 ס"מ (179.7 ס"מ), נמוכה ב-0.7 ס"מ (150.2 ס"מ), בסיס הגלגלים ארוך ב-5 ס"מ (257 ס"מ) ותא המטען גדול ב-8 ליטר (293 ליטר).

בתא הנוסעים נפגוש עיצוב עדכני לעומת הדור היוצא, אך לא פורץ דרך. נמצא כאן את ההגה הקטום משני קצותיו כמו ב-4 ואת תצוגת לוח המחוונים הקטן מול הנהג ומסך המולטימדיה הזקוף במרכז הדשבורד, כשעיצובו יוצר מעיין הפרדה בין הנהג לנוסע עם קווים הנמשכים מידיות הפתיחה  בדלתות ומתעקלים עד מסך המולטימדיה במרכז.

יחידת הנעה
ה-3 החדשה מצוידת הפעם ביחידת הנעה היברידית. מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר הפועל במחזור אטקינסון (102 כ"ס) הפועל יחד עם מנוע חשמלי (136 כ"ס) מספקים כ-194 כ"ס משולבים, כאשר המנוע החשמלי הוא המניע העיקרי ואילו מנוע הבנזין משמש לרוב גנרטור ומצטרף לסיוע במהירויות גבוהות (בהתאם למצב ההנעה הנבחר), כאשר אליו משודכת תיבת אוטומטית בעלת 3 הילוכים. שילוב זה יוצר האצה ל-100 קמ"ש שאורכת 8 שניות (תאוצת ביניים 80-120 קמ"ש אורכת 5 שניות) וצריכת דלק משולבת של 22.7 ק"מ לליטר.

למערכת ההנעה 5 מצבים – מצב EV לנסיעה חשמלית בהתאם למצב הטעינה של הסוללה (בקיבולת של 1.83 קוט"ש), מצב Series בו מנוע הבנזין משמש כגנרטור לטעינת הסוללה להנעה חשמלית, מצב Series and Charge בו מנוע הבנזין גם מטעין את הסוללה, מצב Drive and Charge בו מנוע הבנזין מניע את הגלגלים ובמקביל מטעין את הסוללה ומצב Parallel בו מנוע הבנזין והמנוע החשמלי מניעים את הגלגלים.

כמו כן ב-MG מציינים כי ה-3 כוילה בהתאם לטעם האירופאי, לעומת זה הסיני, לטובת התנהגות כביש דינאמית יותר. ישנו בורר מצבים נוסף המשפיע על תגובתיות יחידת ההנעה וכולל 3 אפשרויות – חיסכון, רגיל וספורט.

אבזור ובטיחות
MG 3 החדשה תוצע בשלוש רמות גימור. סטנדרט, קומפורט ולאקשרי. בגרסת הכניסה נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "7 ומסך מולטימדיה "10.25 עם מערכת ניווט כסטנדרט, קישוריות לנייד ומצלמת רוורס. כמו כן היא תציע עד 4 שקעי USB, וברמות הגימור הגבוהות ריפודים דמוי עור, מפתח חכם, מושבים והגה מחוממים, מצלמות היקפיות ועוד. בבטיחות נמצא בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.