$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הבנטלי החזקה ביותר היא גם היברידית: קונטיננטל GT החדשה נחשפה

בנטלי חשפה את הדור הרביעי של הקונטיננטל GT עם הנעת פלאג-אין והספק של 782 כ"ס ובמקביל גם את גרסת הקבריולה. מה עוד צריך לדעת?

רן סגל  26.06.24 - 15:02
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
בנטלי קונטיננטל GT, היא מכונית "תיור" מרשימה באווירה בריטית קלאסית שנמצאת איתנו מאז שהוצגה לראשונה בתערוכת פריז 2002. כעת, חשפה יצרנית האולטרא-יוקרה את הדור הרביעי של הקונטיננטל, לצד גרסת הקבריולה, המצוידות בהנעה היברידית-נטענת ויהיו לחזקות בהיסטוריה של היצרנית. לצד זאת, מבט בתמונות מעלה תהייה האם לא מדובר במתיחת פנים מקיפה למרות הצהרת היצרנית שמדובר בדור חדש. מאורכיד ספורטס קארס, יבואנית בנטלי בישראל, נמסר כי הקונטיננטל GT החדשה צפויה להגיע ארצה ברבעון הראשון של 2025.

עיצוב
העיצוב של הדור הרביעי הוא עוד התפתחות בשרשרת הדורות, כשבבנטלי טוענים ש-68% מהחלקים שונים לעומת הדור השלישי ובכך מצדיקים את ההגדרה לכך שמדובר בדור חדש. מבחוץ הדבר הבולט ביותר הוא כמובן מעבר לפנס אחוד במקום צמד הפנסים העגולים הכה מזוהה עם המותג. הסבכה המזוהה נותרה דומה ואילו עיצוב הפגוש עודכן באופן קל יחסית אך הוא גדול משמעותית ומגיע אל הפנסים, זאת לעומת הכנפיים הקדמיות הענקיות של הדור היוצא.

קווי המתאר בפרופיל נותרו דומים למדי ואילו מאחור העיצוב עדכני יותר, כאשר צמד הפנסים האובליים הפך צר יותר וגם חודר מעט עמוק יותר אל דלת תא המטען. ישנו פגוש בעיצוב חדש וכך גם ליציאות המפלט.

עיצוב תא הנוסעים לעומת זאת, נותר דומה למדי לדור המוחלף, למעט כמה טקסטורות וגרפיקות עדכניות יותר, וכבעבר תציע 4 מקומות ישיבה בלבד.

יחידת הנעה וביצועים
לב ליבה של הקונטיננטל GT היה מנוע W12 שהוחלף כעת בעקבות תקנות הזיהום המחמירות במנוע V8 המוכר בנפח 4.0 ליטר (600 כ"ס) אך הפעם הוא פועל במקביל עם מנוע חשמלי (190 כ"ס) לכדי הספק משולב של 782 כ"ס, תוספת מכובדת של 123 כ"ס לעומת הדור היוצא עם מנוע ה-W12.

המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים והנעה כפולה, כשמ-0 ל-100 קמ"ש הקונטיננטל GT תאיץ ב-3.2 שניות (קיזוז של 0.4 שניות מהדור היוצא), ותגיע למהירות מקסימלית של 335 קמ"ש. הקבריולה תעשה זאת ב-3.4 שניות ותסתפק רק ב-285 קמ"ש מרביים.

הסוללה בקיבולת 25.9 קוט"ש (מומקמת מאחורי הסרן האחורי) מאפשרת טווח נסיעה חשמלי מכובד של 81 ק"מ. טעינה ביתית אורכת שעתיים ו-45 דקות (מטען פנימי 11 קילוואט).

חלוקת המשקל כמעט מושלמת, ביחס של 49:51 (מוטה לאחור, לראשונה בקונטיננטל) ונמצא כאן גם מתלי אוויר ובולמים עם שסתום כפול המאפשרים כוונונים מותאים לנוחות ותנאי נהיגה שונים, מוט מייצב אקטיבי נשלט חשמלית, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני בשני הסרנים, דיפרנציאל מרכזי לחלוקת כוח בין הסרן הקדמי והאחורי ובקרת מומנט וקטורית על-בסיס מערכת הבלמים והיגוי גם לגלגלים האחוריים, לשיפור התמרון במהירות נמוכה והיציבות הכיוונית במהירות גבוה.

כדי לעצור את ה-GT המרשימה, בנטלי תמשיך להציע בלמי דיסק בקוטר 420 מ"מ מלפנים עם קליפר 10 בוכנות ו-380 מ"מ מאחור עם קליפר 4 בוכנות או כאופציה בלמי קרבון-סיליקון-קרביד בקוטר 440 מ"מ ו-410 מ"מ, בהתאמה, כשאלו שוכנים בתוך חישוקי "22 "צנועים".

אבזור
רשימת האבזור ארוכה ותתארך עוד יותר בהתאם לכל בקשה של לקוח פוטנציאלי ועומק כיסיו. בכל זאת נציין כמה פריטים, כשאחד המעניינים שבהם הוא מסך "12.3 מסתובב, בעל 3 צדדים לתצוגות שונות הכולל גם 3 שעונים אנלוגיים, ואל דאגה יש גם קישוריות אלחוטיות לנייד ועדכוני OTA. יש כמובן כוונון חשמלי למושבים בעלי 20 כוונונים שונים, מערכת השמע הבסיסית עם 10 רמקולים (650 וואט) או של "בנג & אולפסון" עם 16 רמקולים (1,500 וואט), ואם זה לא מספיק מערכת של Naim תציע כבר 18 רמקולים (2,200 וואט). גג הבד בגרסת הקבריולה נפתח בתוך 19 שניות ובמהירות של עד 48 קמ"ש.