$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

עד 333 כ"ס: קופרה פורמנטור המחודש מ-190,000 שקל

הרכב הראשון של קופרה שלא הועתק מסיאט, הגיע לאחר מתיחת פנים עם עדכונים לאבזור ולמנועים, אך עדיין ללא ה-2.0 ליטר הבסיסי או ה-PHEV החדש. המחיר התייקר ב-5,000 שקל

רן סגל  17.09.24 - 10:15
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

קופרה פורמנטור, הרכב הראשון של קופרה שלא היה הנדסת סמל של מכוניות סיאט (כמו האטקה והלאון) עבר מתיחת פנים לפני חודשים ספורים, שכללה עיצוב חיצוני מוחצן, אגרסיבי ומובחן יותר מדגמי סיאט וכן חידושים לקו המנועים. השבוע החלה היבואנית, צ'מפיון מוטורס, בשיווקה בישראל – המנועים שופרו, פרט לעיצוב מה עוד השתנה בדגם המקומי?

יחידות הנעה
גרסת הכניסה מצוידת כבעבר במנוע 1.5 ליטר בהספק של 150 כ"ס שזכה ל"חיזוק" מיקרו-היברידי, מה שסייע בצמצום פליטת המזהמים וירידה לקבוצת זיהום 9 לעומת 10 וכן לצמצום צריכת הדלק שעומדת כעת על 16.6-16.9 ק"מ לליטר (בהתאם לרמת הגימור) לעומת 14.5-14.7 ק"מ לליטר בדגם היוצא.

המנוע משודך כידוע לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.0 שניות (דווקא איטי בעשירית השנייה על-פי מפרטי היבואנית).

בדומה לעבר, את גרסת הביניים בנפח 2.0 ליטר עם 190 כ"ס עם הנעה קדמית לא נפגוש כאן, אלא את גרסת ה-VZ החזקה וכפולת ההנעה ששודרגה ב-23 כ"ס ומציעה כעת אורווה המונה 333 סוסים. אלו מאיצים את ה-VZ ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות, שיפור של עשירית השנייה לעומת הדגם היוצא.

גרסת הפלאג-אין החדשה בעלת מנוע 1.5 ליטר (לעומת 1.4 ליטר) בהספקים של 204 כ"ס או 272 כ"ס ב-VZ לא נחתה כאן. נזכיר כי לפלאג-אין החדשה גם סוללת 19.7 קוט"ש (+6.9 קוט"ש לעומת הקודמת), המאפשרת טווח נסיעה מרשים של כ-100 ק"מ ואף טעינת DC מהירה של 50 קילוואט.

רמות גימור
אבזור הבסיס בגרסת ה-1.5 ליטר כולל תאורת לד מלאה, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה חדש בגודל "12.9 (לעומת "10 בעבר או "12 ב-VZ), משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים תלת-אזורית, מושבי ספורט, תא מטען חשמלי (בעבר רק עם חבילת "סילבר") ומצלמות היקפיות (רוורס בעבר או היקפיות רק בחבילת "סילבר"), חישוקי "18 ועוד. את הגג הפנורמי שהיה סטנדרט בעבר, תפגשו כאבזור בתוספת תשלום, כמו גם מערכת שמע משודרגת.

בבטיחות ישנן המערכות המקובלות וכן 10 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות אקטיבית למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת עייפות וזיהוי תמרורים (חדש).

את גרסת הכניסה תוכלו לשדרג עם חבילת Unico בעלות של 12,900 שקל, הכוללת גג פנורמי, מושבי "באקט" עם חימום ומושב נהג חשמלי עם זיכרונות. או מאידך לבחור בחבילת Ritmo הכוללת גג פנורמי ומערכת שמע משודרגת של Sennheiser.

בגרסת ה-VZ תמצאו את כל הרשום לעיל וכן תאורת מטריקס-לד וחישוקי "19 ובבטיחות ישנם גם אורות גבוהים אוטומטיים ובקרת ירידה במדרון.

קופרה פורמנטור המחודש – מחירון:
קופרה פורמנטור 1.5 ליטר יעלה 189,900 שקל
קופרה פורמנטור 2.0 ליטר VZ יעלה 299,900 שקל