$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מהמסלול לכביש: 40 שנים לחטיבת הביצועים NISMO

ניסאן חוגגת ארבעה עשורים לחטיבת הביצועים ״ניסמו״, מתרפקת על העבר המפואר שלה אבל גם מסמנת את היעד לשנים הבאות – חשמל

עמית מרצ'לי  23.09.24 - 09:36
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

תגיות: ניסאן

חטיבת הביצועים של ניסאן, ״ניסמו״ (NISMO - Nissan Motorsports), הוקמה בספטמבר 1984 בעיר אומורי שבטוקיו. בתחילת דרכה היא היוותה מיזוג של מספר מחלקות העוסקות בעולמות המרוצים והשיפורים תחת קורת גג אחת, ובהמשך הביאה לשולחן כמה מהדגמים המרגשים ביותר של המותג היפני.

איחוד המחלקות לכדי חטיבה אחת היושבת גם תחת תאגיד אחד, הובא למבחן לראשונה בשנת 1986, כאשר ניסאן נכנסה למרוץ 24 השעות של לה-מאן עם ה-R85V וסיימה אותו במקום ה-16. שנה לאחר מכן, עם ה-R88C עלתה אל המקום ה-14, ובשנת 1990 עם ה-R90CP התברגה אל המקום החמישי והמכובד, והוכיחה את כדאיות ההשקעה בה.

ההצלחה על מסלול המרוצים הביאה גם שדרוג למכונית הכביש Skyline GT-R, שכונתה ״גודזילה״ כמובן ונהנתה בדור השלישי ממנוע בנפח 2.6 ליטר טווין-טורבו בהספק של 280 כ״ס, ומתיבה ידנית עם חמישה הילוכים שהאיצו יחדיו את המכונית ל-100 קמ״ש בתוך 5.3 שניות. הכוח עבר לכל ארבעת הגלגלים בזכות מערכת הנעה כפולה מתקדמת והביצועים נחשבו יוצאי דופן לאותה תקופה, והפכו את הסקייליין לאגדה מוטורית שגרפה אליפויות רבות על מסלולי המרוצים המקומיים והבינלאומיים.

אז, גם ייסדה ניסמו פילוסופיה שלאורה היא צועדת עד ימינו - ״מהמסלול לכביש״. תכליתה להביא לידי ביטוי טכנולוגיות שנבדקו והוכחו על מסלולי המרוצים הישר אל הכבישים הפתוחים.

לאורך השנים, חטיבת ניסמו העבירה תחת ידיה גם דגמים מודרניים דוגמת ה-Z370 בעטיפה קיצונית יותר הנתמכת על-ידי מנוע עוצמתי ושיפורים למערכת המתלים והבלימה, את ה-GT-R שצוידה בדור האחרון במנוע 3.8 ליטר V6 טווין-טורבו בהספק של 600 כ״ס, וגם דגמים משפחתיים וביניהם הסנטרה והג׳וק שזכו לכיול מחודש - חלקם אפילו שווקו בישראל לפרק זמן קצר.

ככלל, הביעה ניסאן לא פעם את מחויבותה למעבר לאנרגיה חשמלית והצהרה זו הגיעה אל הפועל בדגמי הביצועים לניסאן ליף ובתחילת השנה גם לקרוסאובר ״אריה״ ולא פסחה גם על המרוצים הרשמיים עם כניסה למרוצי הפורמולה E בעונת 2018-2019. ואיך אפשר בלי "גודזילה" חשמלית עם הצגתו של דגם הקונספט "הייפר פורס" עם הספק של 1,000 קילוואט, שהם כ-1,360 כ"ס.

ניסאן מציינת כי זוהי רק ההתחלה וכבר בעתיד הקרוב היא תחל להתרחב אל השוק החשמלי עם קו מוצרים ממוקד יותר. זאת, לצד שיפור המענה לנושאי הקיימות, תוך הטמעה של פתרונות ירוקים ושימוש בחומרים ממוחזרים ברכביה. ולנו נותר רק לחכות ולראות מה חטיבת הספורט האייקונית הזו תכין לנו בעשורים הבאים, וכמובן - מזל טוב.