$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אניאק מקוצר: מפגש ראשון עם סקודה אלרוק

על בסיס האניאק חשפה סקודה ג'יפון חדש שמציג באופן רשמי את שפת העיצוב החדשה וגם נהנה כבר מיחידת ההנעה החשמלית החדשה של החברה-האם. אלו מנועים ומתי בישראל?

רן סגל  01.10.24 - 21:53
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

באפריל 2024 הציגה סקודה את מפת הדרכים שלה אל עבר קו דגמים חשמליים, חלקם מחודשים וחלקם חדשים – כמו למשל פרטים ראשוניים על ה"אפיק" הקטן, סטיישן חשמלית, מתיחות הפנים של סקודה אניאק ואניאק קופה שצפויות להיחשף בקרוב, קרוסאובר עם 7 מושבים, כשכולם על-בסיס שפת העיצוב החדשה של סקודה שהוצגה בקונספט ויז'ן 7S.

אחד מהדגמים ברשימה הוא האלרוק – ג'יפון קומפקטי המבוסס על פלטפורמת MEB, בדומה לאניאק וגם חולק עימו בסיס גלגלים זהה. לפני כשלושה חודשים זכינו להתרשם ממנו בשלבי הפיתוח ואפילו לבצע נהיגה קצרה, ואילו כעת הוא נחשף במלוא הדרו. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה בישראל, נמסר כי האלרוק צפוי להגיע ארצה בחציון הראשון של 2025. ועד אז, אלו הפרטים:


*הוידאו צולם לפני שלושה חודשים ומאז סקודה עדכנו במעט את הפרטים הטכניים

עיצוב, מידות ותא נוסעים
העיצוב החיצוני הוא לא ממש הפתעה, שכן ראינו אותו בקונספט ויז'ן 7S וגם באפיק, אך בהחלט מדובר בשינוי מרענן לקו הדגמים החשמלי של סקודה. החזית מקבלת יחידות תאורה בשתי קומות (תארה ראשית מטריקס-לד), עם פס תאורת יום עליון "מקוטע" המתחבר אל עבר סבכת סקודה עדכנית וצרה יותר, שגם מוארת בגרסאות הבכירות, חזית Tech Deck (סיפון טכנולוגי) בשפת סקודה. הסבכה התחתונה גדולה יחסית ונמצא כאן מגן גחון מדומה כמיטב האופנה הג'יפונית, זו שממשיכה גם אל קשתות בתי הגלגלים, מגני הצד ומסילות הגג, עם פרופיל שמזכיר מאוד את האניאק. מאחור גם כן מגלש אחורי מדומה ובולט ואילו הפנסים דווקא מזכירים את דגמי הבנזין המוכרים של היצרנית, ולדברי המעצבים מדובר היה בכוונה תחילה שכן הקשר המשפחתי ישמר ויהיה מוכר גם ללקוחות חדשים.

כפי שציינו, האלרוק הוא מעיין גרסה מקוצרת של האניאק, ובהתאם מידותיו דומות יחסית. אורכו 4.49 מ' (קצר ב-16.1 ס"מ), רוחבו 1.88 מ' (רחב בחצי ס"מ), גובהו 1.65 ס"מ (גבוה ב-3.3 ס"מ) ובסיס הגלגלים כאמור זהה עם 2.76 מ'. נפח תא המטען עומד על 470 ליטר (ועד 1,580 ליטר בקיפול מושבים), ועוד פרט מעניין הוא קוטר הסיבוב שלו, שקטן ב-1.4 מטר מהפאביה, ועומד על 9.3 מטר בלבד.

בפנים, העיצוב זהה לאניאק, עם מסך מולטימדיה "13 ולוח מחוונים קטן "5.3, כאשר על ההגה ישנו גופן החברה החדש ולא הסמל המוכר. כמו כן נמצא כאן גם תצוגה עילית עם מציאות רבודה ושני משטחי טעינה אלחוטיים ובתא המטען כמה פריטי "פשוט חכם" של סקודה, כמו רשת ייעודית לכבל הטעינה.

בגרסת ה"ספורטליין" המרכב מונמך (15 מ"מ מלפנים ו-10 מ"מ מאחור), ישנם גימורים מושחרים מבחוץ ודמויי קרבון בפנים וכן מושבים ספורטיביים.

יחידות הנעה
לסקודה אלרוק 4 יחידות הנעה. גרסת הבסיס 50 מצוידת במנוע המוכר של קונצרן פולקסווגן, כאשר בגרסה זו ההספק עומד על 170 כ"ס והסוללה בקיבולת 52 קוט"ש (נטו) והיא מאפשרת טווח נסיעה של כ-370 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית בהספק של 145 קילוואט והיא אורכת 24 דקות (10%-80%).

מעליו נמצא את גרסת ה-60 עם ההספק הנפוץ של 204 כ"ס. כשמה, קיבולת הסוללה גדולה יותר ועומדת על 59 קוט"ש (נטו) וטווח הנסיעה המשולב מגיע ל-קצת יותר מ-400 ק"מ בין טעינות. טעינת DC מהירה אפשרית בהספק של 165 קילוואט והיא אורכת 25 דקות (10%-80%).

גרסת ההנעה האחורית הכירה היא ה-85 ולה המנוע החדש שהוצג לראשונה לפני למעלה משנה בפולקסווגן ID.7 וכבר מוצע בארץ באאודי Q4 אי-טרון ובפולקסווגן ID.5. ההספק עומד 286 כ"ס והסוללה בקיבולת 72 קוט"ש (נטו) והיא מאפשרת טווח נסיעה של 560 ק"מ בין טעינות. טעינת DC מהירה אפשרית בהספק של 175 קילוואט, כך שבמקרה זה תמתינו 28 דקות מ-10% ל-80%.

ליחידת הנעה זו אופציה להנעה כפולה הנוצר מתוספת מנוע קדמי, שמה 85X וההספק המשולב עומד על 299 כ"ס. הסוללה בקיבולת זהה ואילו טווח הנסיעה עומד על כ-550 ק"מ בין טעינות.