הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בעירה פנימית: אאודי A6 החדשה נחשפה

אאודי הציגה את הדור השישי למתחרה שלה מול ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס, כשהפעם היא מצוידת במנועי בעירה פנימית. אצלנו ברבעון האחרון של השנה – ומה עוד צריך לדעת?

רן סגל   16.04.25 - 13:23
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
הדור החדש של אאודי A6 הפתיע אותנו לפני 9 חודשים אז נחשפה ה-A6 e-tron החשמלית, ששיווקה בישראל צפוי בחודש הבא, וזאת גם כחלק ממסגרת חלוקת השמות החדשה של אאודי: זוגי – חשמלי, אי-זוגי – בעירה פנימית. מאז לא עברו הרבה מים בנהר ואאודי, כמו יצרניות נוספות, הבינה כי אי אפשר באמת לוותר על קו דגמים שלם שיוותר על הנעות בנזין למשל, והציגה את ה-A6 אוואנט בחודש שעבר שלה מנועי 2.0 ליטר בנזין ודיזל וגם מנוע 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר. כעת חשפה אאודי את ה-A6 סדאן החדשה. מצ'מפיון מוטורס, היבואנית המקומית, נמסר כי אאודי A6 החדשה צפויה להגיע ארצה ברבעון הרביעי של השנה.
עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני ממשיך את הקו החדש של אאודי, פחות אגרסיבי ויותר אלגנטי, ונראה כמו אאודי A5 מתוחה. החזית בעלת פנסים מחודדים יותר עם תאורת מטריקס-לד בעלת אנמיציה, הסבכה הקדמית גדולה יותר ומגיע עד תחתית הפגוש ובצדדים נפגוש בכונסי אוויר. בפרופיל נפגוש בידיות פתיחה שקועות ומאחור פנסים בצורת "חץ" שחודרים עמוד אל הכנפיים האחוריות ומחוברים בפס תאורה דק לרוחבו של דלת תא המטען. תחתית הפגוש בצביעה אפורה ובעלת טקסטורה ושתי יציאות מפלט. נציין כי ה-A6 החדשה מבוססת פלטפורמת PPC העדכנית (לעומת ה-PPE הייעודית לחשמל ב-A6 אי-טרון) אורכה עומד על 4.99 מ' (ארוכה ב-0.6 ס"מ), רוחבה 1.88 מ' ובסיס הגלגלים עומד על 2.927 מ' כשתא המטען בנפח 492 ליטר.

מבפנים נפגוש גם כן בתא הנוסעים החדש של אאודי, שגם הוא מזכיר את זה של ה-A5, עם מסכי לוח מחוונים "11.9 ומסך מולטימדיה "14.5 וכן מסך אופציונלי נוסף לנוסע בגודל "10.9. אלו כוללים גם פונקציית OTA ו-Chat GPT. כמו כן שילוב חומרי גומי, עור ואלומיניום, קונסולה מרכזית רחבה ושפע של פלסטיקת "שחור פסנתר". עוד נמצא כאן סגירת ואקום, בקרת אקלים עם עד 4 אזורים ומערכת שמע "בנג & אולפסן" עם עד 20 רמקולים.
יחידות הנעה וביצועים
אאודי A6 החדשה תוצע עם 3 יחידות הנעה בדיוק כמו של גרסת הסטיישן. מנוע בנזין מעודכן בנפח 2.0 ליטר ובהספק חדש של 204 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות וצריכת דלק של 12.8-14.5 ק"מ לליטר, בהתאם לרמת הגימור.

מנוע הדיזל בנפח ובהספק דומים, אך לו סיוע מיקרו היברידי. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות (6.9 שניות עם הנעה כפולה) וצריכת הדלק עומדת על 17.8-20.8 ק"מ לליטר (17.2-20 ק"מ לליטר, עם הנעה כפולה).

המנוע הבכיר בשלב זה בנפח 3.0 ליטר, מיקרו היברידי, בהספק של 367 כ"ס. ההנעה כפולה וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.7 שניות. צריכת הדלק עומדת על 12.9-14.9 ק"מ לליטר. כמו כן נציין כי לדגמי ההנעה הכפולה אפשרות להיגוי אחורי עד 5 מעלות

כמו כן ה-A6 תוצע עם מערך מתלי ברזל, מתלי ספורט מונמכים ב-20 מ"מ או במתלי אוויר שגם הם מונמכים ב-20 מ"מ ואף ניתנים להנמכה ב-10 מ"מ נוספים במצב ספורט או להגבה ב-20 מ"מ עד למהירות של 85 קמ"ש. עוד נציין כי כפי שה-A5 זכתה להנעת פלאג-אין, אפשר לומר בוודאות כי בקרוב גם ה-A6 תציע הנעה שכזו.