ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוקדמות מונדיאל 2026
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2025
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
יציע הכסף - בשיתוף מור בית השקעות
משחקים באחריות - בשיתוף מפעל הפיס
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
משחק קבוצתי
ספורט אמריקאי
הניצחון באוויר
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
חדשות ושמועות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
קופים, צבועים ובמבי: עשרות חיות מוגנות אותרו בכפר פלסטיני בתפיסת החיות הגדולה ביותר בשנים האחרונות
14.05.25
גשם מקומי היום – ובסוף השבוע שרב כבד במיוחד
14.05.25
כבר לא מסתתרים: אמילי קופר ועידן גלפר בתמונה זוגית ראשונה
14.05.25
ארקיע עולה שלב בתחרות לניו יורק: יותר טיסות, מחלקת עסקים ו"מהפכת מחירים"
14.05.25
גדול יותר ומחושמל: סיטרואן C5 איירקרוס החדש נחשף
בסיטרואן לא מוותרים על הנוחות של ה-C-SUV שלהם וסוף סוף עושים קפיצה טכנולוגית. בדומה לאחים פיג'ו 3008 ואופל גרנדלנד, גם הוא יציע הנעה חשמלית מלאה. מתי בישראל?
רן סגל
29.04.25 - 15:56
תגיות:
סיטרואן
,
סיטרואן C5 איירקרוס
,
פלאג אין הייבריד
,
רכב חשמלי
Getting your
Trinity Audio
player ready...
צילום: יצרן
הג'יפון הקומפקטי של סיטרואן, C5 איירקרוס, הוצג לראשונה לשוק הסיני ב-2017 ורק אחרי כשנתיים הגיע לשוק האירופאי ואלינו. השם C5 שהוצמד למכונית המנהלים דבק בו לא מפאת גודלו, שכן הוא מבוסס על משפחתית (בדומה למרבית ה-C-SUV), אלא מאחר ובסיטרואן רצו להדגיש את אחד המאפיינים החשובים שלהם, הנוחות, אך לא כי הותקנה בו מערכת המתלים ההידראולית (והמסובכת) של ה-C5, אלא מאחר והותקנו בו לראשונה מערך מתלים פשוט יותר, עם בולמים הידראוליים פרוגרסיביים בעלי כריות שיכוך שמעדנות את פתיחת וסגירת הבולם.
כעת, חשפה סיטרואן את הדור השני של הג'יפון הקומפקטי, ובדומה לפיג'ו 008, ואופל גרנדלנד החדשים שכבר הושקו, גם ה-C5 איירקרוס החדש מבוסס פלטפורמת STLA Medium ובהתאם יציע יחידות הנעה דומות: מיקרו-היברידי, פלאג-אין וגם הנעה חשמלית מלאה. מקבוצת לובינסקי, יבואנית סיטרואן בישראל, נמסר כי ה-C5 החדש צפוי להגיע ארצה ברבעון השלישי של השנה, כמו גם האח הקטן C3 איירקרוס בדור חדש.
אגב, ה-C5 איירקרוס (המחודשת) העלתה על כבישי ישראל ברבעון הראשון של השנה 29 יחידות, ואת 2024 סיימה עם 421 מסירות. אם כך, תקווה היבואנית שהדור החדש יביא עימו גם רוח חדשה וזה מה שצריך לדעת על האיירקרוס החדש.
לא מעט מאפיינים הגיעו מרכב הקונספט שהוצג לפני חצי שנה
עיצוב וממדים
העיצוב החיצוני לוקח את שפת העיצוב העדכנית של סיטרואן צעד אחד קדימה עם לא מעט מאפיינים שהגיעו מרכב הקונספט שהוצג לפני כחצי שנה. המבנה הכללי מזכיר את אופל גרנדלנד, כמעט סטיישני שכזה (לעומת הגג המשתפל ב-3008), כאשר בחזית נפגוש בתאורה צרה עם חתימת תאורה של תאורת היום השוכנת גם בתוך הפנסים הראשיים והצרים מבעבר וגם בתוך הפגוש. אגב, תאורת המטריקס-לד מזהה גם תמרורים ומפחיתה את התאורה עליהם כדי למנוע סנוור הנהג. דגשים שונים בשחור בצידי הפגוש ובין הפנסים וסבכה תחתונה מחורצת, כל אלו הגיעו ישירות מדגם הקונספט.
בפרופיל נבחין גם כן באותו סגנון קו עם דגשים שונים בבתי הגלגלים שקיבלו גם קשתות בתי גלגלים מפלסטיק שחור ומעיין "סנפיר" בקצה הפנימי שיקל את הניקיון מהתזות שונות מהגלגלים. החישוקים מעוצבים, עד "20 לראשונה בסיטרואן, וללא ברגים חשופים אלא כיסוי גדול שמסתיר את חמשת הברגים. אפרופו דגם הקונספט, ידית הפתיחה הנסתרות דווקא לא הגיעו. מה שכן הוא עיצוב יחידות התאורה האחוריות, המסודרות במעיין שלוש קומות לא סימטריות ובנוסף גם בולטות ואינן בקו אחיד.
ה-C5 איירקרוס החדש מציג צמיחה בממדים, כאשר אורכה עומד על 4.65 מ' (+15 ס"מ), רוחבה עומד על 1.90 מ', גובהה עומד על 1.66 מ' ובסיס הגלגלים עומד על 2.78 מ' (+6 ס"מ). מרווח הגחון נאה עם 20 ס"מ ואילו נפח תא המטען בכל יחידות ההנעה עומד על 651 ליטר, שהם לכאורה שיפור של כ-70 ליטר, אך בדור הקודם ניתן היה להזיז את המושב האחורי על מסילה ולקבל נפח של עד 720 ליטר.
הדור החדש מציג צמיחה בממדים
תא נוסעים וטכנולוגיה
לשפת העיצוב של תא הנוסעים קוראים בסיטרואן C-Zen Lounge כאשר הטכנולוגיה מקיפה את הנהג ומסך המגע האנכי במרכז בסגנון "מפל", הגדול ביותר שהוצע, כך לפי סיטרואן, אך באופן לא ברור היצרנית לא פרסמה את גודלו... למולטימדיה מערכת הפעלה חדשה ומתקדמת בעלת Chat GPT, קישוריות אלחוטיות לנייד, והתאמה אישית רחבה – במרכז המסך מספר דפים ובכל אחד ניתן למקם עד 16 פריטים, כמו גם פס עליון קבוע עם קיצורי דרך וכן ישנה גישה ישירה לבקרת האקלים ומערכת ניווט תלת ממדית ואפשרות ליצירת 8 פרופילי נהג שונים.
עוד נמצא כאן קונסולה מרכזית גבוהה שמשום מה בחרו בסיטרואן למקם את מחזיקי הכוסות דווקא בתחתית ומאחורי מסך המולטימדיה (כי בכל, סיטרואן...). יש כאן לוח מחוונים דיגיטלי "10 הניתן גם הוא להתאמה אישית, תצוגה עילית צבעונית, תאורת אווירה מורחבת, "מושבי ספה" - מושבי הנוחות המשודרגים (Advanced Comfort), אלו בעלי תוספת ספוג מוקצף ייחודי, יוצעו בהתאם לרמות הגימור וכוללים חימום, אוורור ו-5 תוכניות עיסוי. המושבים האחוריים ניתנים להטיה מ-21 ל-33 מעלות וברמות הגימור הגבוהות הם גם מחוממים, אך לא נפגוש עוד את שלושת המושבים הנפרדים, וחבל.
בסיטרואן לא מוותרים על הנוחות והדור החדש של ה-C5 איירקרוס ימשיך להציע את מערך המתלים הפרוגרסיביים שהוצע לראשונה בדור הראשון ולאחר מכן הגיע גם למתיחת הפנים של ה-C4 קקטוס ולדור השלישי של ה-C4.
בתחום הבטיחות ישנו מערך Drive Assist 2.0 הכולל את כל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית ואפשרות למעבר נתיב חצי-אוטומטי, התרעת רכב בשטח מת בעלת רדאר ועד טווח של 75 מ', התרעת תנועה חוצה מאחור, מצלמה פנימית לניטור הנהג, מצלמות היקפיות ועוד.
לא הסיטרואן שאתם מכירים. בעצם... למה למקם את מחזיקי הכוסות מאחורי מסך המולטימדיה?!
יחידות הנעה וביצועים
ל-C5 איירקרוס החדש שלוש יחידות הנעה. המנוע הבסיסי הינו ה-1.2 ליטר החדש, המוכר מפיג'ו 3008 המשווק כבר בישראל. למנוע הבנזין (136 כ"ס) תמיכה מיקרו-היברידית והספק משולב של 145 כ"ס. המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. על-פי היצרנית תוכלו להגיע ל-950 ק"מ משולבים על מיכל דלק בודד.
גרסת הפלאג-אין עושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר (150 כ"ס) לצד מנוע חשמלי (125 כ"ס), כשההספק המשולב עומד על 195 כ"ס. ליחידת הנעה זו תיבת כפולת מצמדים עם 7 הילוכים המשולבת עם המנוע החשמלי. סוללת 21 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי משולב של 86 ק"מ, וקצת יותר מ-100 ק"מ בנסיעה עירונית. טעינה ב-3.7 קילוואט אורכת 5 שעות ורבע, ואילו עם מטען 7.4 קילוואט תמתינו שעתיים ו-55 דקות (0%-100%).
בנזין מיקרו-היברידי, פלאג-אין וגם חשמל עם טווח של עד 680 ק“מ
וכאמור, בדומה לאח הצרפתי והגרמני, גם כאן תוצע הנעה חשמלית מלאה, כאשר בגרסת הבסיס סוללה בקיבולת 73 קוט"ש (נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 520 ק"מ. סוללה זו מספקת אנרגיה למנוע יחיד בהספק של 210 כ"ס. לגרסת הטווח המוגדל סוללה בקיבולת של 97 קוט"ש (נטו) המאפשרת טווח נסיעה מרשים של 680 ק"מ ומספקת את החשמל למנוע בהספק 230 כ"ס.
לשתי הגרסאות מטען פנימי 11 קילוואט וטעינה מהירה בהספק של 160 קילוואט. זמני הטעינה עומדים על 4 שעות וחצי או 30 דקות לסוללת ה-73 קוט"ש, ו-6 שעות וחצי או 27 דקות בטעינה מהירה לסוללת ה-97 קוט"ש. החל משנת 2026 תוצע גם טכנולוגיית V2L ובנוסף גם מטען פנימי 22 קילוואט שיוכל להטעין 160 ק"מ ב-10 דקות.
לנהג אפשרות בחירה בין כמה מצבי נהיגה, כמו גם במצב "רגיל" מסופק קצת פחות כוח בהתאם לעוצמת הלחיצה על דוושת ההאצה (0%-70%), במצב "ספורט" מלוא הכוח זמין תמיד, ובמצב "חיסכון" מוגבלת זמינות הכוח המרבי וגם השימוש בחימום ובמיזוג, וזאת לטובת מיקסום טווח הנסיעה. כמו כן ישנן 3 רמות של בלימה רגנרגטיבית (בשתיים הגבוהות גם נדלקים אורות הבלם).