יבואנית קאדילק בישראל, UMI, החלה לפני חודשיים בשיווק ה-LYRIQ, הלא היא החשמלית הראשונה של מותג היוקרה האמריקאי, וכעת היא מרחיבה את ההיצע עם ה-OPTIQ, ג'יפון בגודל בינוני וקרוב בגודלו ל-XT5 ולצידו את האסקלייד IQ החשמלי. אם כך, מה צריך לדעת על שני הדגמים החדשים שנחתו פה?
קאדילק אופטיק
במאי 2024 נחשף האופטיק והוא למעשה דגם הכניסה החשמלי של קאדילק (מעליו נמצא את הליריק והויסטיק). הדגם מבוסס על פלטפורמת "אולטיום" החשמלית, המשותפת למשל גם לשברולט אקווינוקס ובלייזר החשמליים (הבלייזר EV צפוי להגיע ארצה בסוף השנה), ומחירו בישראל עומד על 480 אלף שקל.
יחידת הנעה
בדומה לעולם, היא תוצע עם יחידת הנעה אחת בעלת שני מנועים היוצרים הנעה כפולה והספק משולב של 300 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות.
הסוללה בקיבולת של 85 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה משולב של 492 ק"מ, בתקן EPA האמריקאי והמחמיר מה-WLTP. טעינת AC בהספק 19.2 קילוואט (טעינת כ-88 ק"מ בשעה) וטעינת DC מהירה אפשרית בהספק של 150 קילוואט כך שתזכו ב-127 ק"מ בתוך 10 דקות.
אופטיק - כרטיס הכניסה לעולמות החשמל של קאדילק
מסך “33 ורשימת אבזור מכובדת מאוד
אבזור ובטיחות
לאופטיק בפועל רמת גימור אחת עשירה מאוד באבזור וכוללת כמובן את לוח המחוונים ומסך המולטימדיה בגודל "33, כולל קישוריות לנייד ומשטח טעינה אלחוטית (מקורר), גג פנורמי, ריפודי עור (סינטטי בצבעים שחור או לבן), מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות, מחוממים, מאווררים ועם עיסוי, הגה מחומם, מושבים אחוריים מחוממים, מראה מרכזית דיגיטלית, מצלמות היקפיות, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים ומערכת חניה אוטומטית, תצוגה עילית, תאורת אווירה, סבכה קדמית מוארת, תא מטען חשמלי נפתח ללא מגע, מערכת שמע של AKG עם 19 רמקולים וחישוקי "21 (אל תקר, ערכת ניפוח). בנוסף, תוכלו לקבל חבילת "פלטינום" הכוללת שטיחונים "יוקרתיים", צביעה דו-גונית (גג שחור) וריפודי עור חומים בתוספת של 20 אלף שקל.
בתחום הבטיחות קיימות כל המערכות המקובלות וכן 8 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי עם בלימת חירום, התרעת תנוחה חוצה בצומת כולל בלימת חירום, התרעת פתיחת דלת, התרעת היסח דעת נהג, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת שכחת ילד ומערכת "נהג צעיר".
טווח של 492 ק“מ בתקן EPA האמריקאי והמחמיר מה-WLTP
אסקלייד IQ
האסקלייד IQ הוא אחיו המאוד יוקרתי של שברולט סילברדו EV ו-GMC האמר EV ומתברג מעל הויסטיק שהוצגה בסוף 2023. מחיר הדגם מתחיל ב-700 אלף שקל. בשלב זה האסקלייד IQ מגיע ארצה בייבוא מקביל דרך היבואנית הרשמית, ומטעמה נמסר כי בקרוב יעבור הייבוא לסדיר.
יחידת הנעה
לאסקלייד החשמלי הנעה כפולה כמובן המספקת לא פחות מ-750 כ"ס ומאיצה את הענק החשמלי (5.7 מ' לאורך, 2.1 לרוחב, 1.9 גובה ובסיס גלגלים של 3.46 מ') ל-100 קמ"ש ב-5.0 שניות בלבד, ומדובר ברכב ששוקל כ-4,180 ק"ג, וזו לא טעות, כך שתזדקקו לרישיון C1. כמו כן ישנו היגוי לכל הגלגלים עם רדיוס קוטר סיבוב של 12 מטר, 10 ס"מ פחות מזה של האופטיק. תא המטען בנפח 668 ליטר (עד גובה התקרה) ואילו תא המטען הקדמי בנפח 345.5 ליטר, שמזכיר יותר כזה של סופר-מיני.
קיבולת הסוללה היא לא משהו שאנו רגילים לפגוש ומדובר ב-205 קוט"ש, כך שתוכלו לנסוע 740 ק"מ (תקן EPA) למרות גודלו העצום. טעינת AC בעלת הספק של 19.2 קילוואט (כ-59.5 ק"מ בשעה) וטעינת DC מהירה אפשרית בהספק של 350 קילוואט, ותזכו בכ-160 ק"מ ב-10 דקות בלבד.
אסקלייד IQ - ענק חשמלי שדורש רישיון C1
מסך קטנטן בגודל “55 ורשימת אבזור עשירה מאוד
תא מטען קדמי בגודל שמזכיר כזה של סופר-מיני
אבזור ובטיחות
גם במקרה של האסקלייד IQ ישנה רמת אבזור עשירה מאוד ולה כמה תוספות. הרשימה דומה לזו של האופטיק ונמצא בגרסאות ה"לאקשרי 1" וה"ספורט 1" מסך לוח מחוונים ומולטימדיה בגודל צנוע ממש של "55 ומסך שליטה נוסף לפונקציות הרכב השונות ואילו ליושבי השורה השנייה מסך שליטה נוסף, כמו כן ישנו משטח טעינה אלחוטית כפול, בקרת אקלים ל-5 אזורים, תאורה אדפטיבית, למערכת השמע AKG יש 21 רמקולים, ישנם מתלי אוויר וחישוקי "24. ב"ספורט 1" החישוקים מושחרים וידיות הדלתות בצבע הרכב. חבילת גרירה (מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב לנגרר ומצלמת וו גרירה) אינה בתוספת תשלום בשלב זה וזאת לאור המצאי הקיים בייבוא המקביל.
בגרסאות ה"לאקשרי 2" וה"ספורט 2" בתוספת של 60 אלף שקל (מחיר כולל של 760 אלף שקל), ריפודי העור הסינטטי משודרגים, למושבים הקדמיים כוונון חשמלי מורחב וישנה מערכת עיסוי, זיכרונות גם למושב הנוסע, פתיחה וסגירת דלתות חשמלית, מצלמת ראיית לילה, 38 רמקולים למערכת השמע וחבילת הגרירה סטנדרטית.
בנוסף, "חבילת נוחות" לשורה השנייה בתוספת של 40 אלף שקל כוללת כוונון חשמלי למושבים, אוורור וחימום, עיסוי, טעינה אלחוטית כפולה, קונסולה עם שולחן, מסך שליטה מרכזי ועוד 4 רמקולים במשענות הראש.
בכל הגרסאות מערך הבטיחות דומה לזה שבאופטיק ולכל רמות הגימור ניתן להוסיף מערכת בידור לשורה השנייה הכוללת זוג מסכי מגע "12.6 הממוקמים בגב המושבים הקדמיים וכן צביעה דו-גונית (גג שחור). גם במקרה זה החבילות אינן בתוספת תשלום בשלב זה עקב הגרסאות המגיעות בייבוא המקביל, כלומר "כל הקודם זוכה". כאשר ייבוא הדגם יהפוך לסדיר, נפגוש בתמחור החבילות השונות.
חבילת בידור עם שני מסכי “12.6 מאחור, בשלב זה ללא תוספת תשלום. אבל על “חבילת הנוחות“ תשלמו
ענק וכבד, עם סוללה עצומה וטווח מרשים
בקרוב: קאדילק ויסטיק
הויסטיק הגדול (שממוקם בין האסקלייד לליריק) ולו שישה מושבים בשלוש שורות, צפוי להגיע ארצה בחודשים בקרובים. על ההנעה אחראיים צמד מנועים המספקים 615 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות.
הסוללה בקיבולת 102 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 492 ק"מ. בטעינת ביתית (19.2 קילוואט) תוסיפו כ-75 ק"מ בשעה, ובטעינה מהירה תוסיפו כ-127 ק"מ ב-10 דקות.
בויסטיק תמצאו מתלי אוויר, היגוי לכל הגלגלים, מסך "33, מערכת ראיית לילה, בקרת אקלים עם 5 אזורים, מערכת שמע AKG עם 23 רמקולים ועוד.
על כל הדגמים תינתן אחריות של 3 שנים / 100 אלף ק"מ ועל הסוללה 8 שנים / 160 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
ויסטיק - קטן מהאסקלייד אבל גדול מהליריק
מסך “33 ורשימת אבזור ארוכה כמקובל בקאדילק
615 כ“ס, 3.7 שניות ל-100 קמ“ש וטווח משולב של 492 ק“מ