טויוטה קורולה קרוס, ג'יפון קומפקטי C-SUV המבוסס כמובן על פלטפורמת הקורולה, הוצג לפני כ-5 שנים, אך כשמלאו לו 4 שנים הוצגה מתיחת פנים עיצובית לשוק התאילנדי וסביבתו (שם גם הוצג לראשונה), ללא שינוי ביחידות ההנעה או בתא הנוסעים. כעת חשפה טויוטה את גרסתו הגלובלית, השונה במעט, לצד גרסת GR Sport בניחוח ספורטיבי. מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, נמסר כי הקורולה קרוס המחודש צפוי להגיע ארצה בסוף הרבעון השלישי של השנה.
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
טויוטה קורולה קרוס המחודש - מה באמת השתנה אחרי 5 שנים?
עיצוב
הגרסה האירופאית של הקורולה קרוס מציגה שינוי עיצוב דומים לזו התאילנדית, אם כי מעט שונים אך לא באופן בולט במיוחד. לעומת הדגם טרום מתיחת הפנים נפגוש סבכה עליונה בסגנון "חלת דבש" שהינה חלק אינטגרלי מהפגוש, כונסי אוויר מדומים בצדדים וגימור שחור בתחתית הפגוש שמקנה לו עיצוב קשוח יותר ולפנסים חתימת תאורת יום-לד חדשה ותאורה אדפטיבית. בפרופיל נותר דומה ואילו מאחור נפגוש רק בעדכון לחתימת התאורה.
בתא הנוסעים השינוי זניח וכולל עיצוב עדכני לקונסולה המרכזית והכפתורים שבה וכן לראש ידית ההילוכים. כמו כן בטויוטה מציינים כי קצב הטעינה האלחוטית מהיר יותר וכן גם הקישוריות לנייד. לצד זאת נפגוש במסך המולטימדיה "10.5 המוכר ולוח המחוונים הדיגיטלי "12.3 ובנוסף תאורת האווירה שודרגה וישנו גם חימום בהגה (בהתאם לרמות הגימור). בטויוטה מציינים כי בידוד הרעשים שופר הודות לתוספת חומרי בידוד.
בפנים השינויים כמעט זניחים
יש גם GR
בנוסף לעדכון העיצובי נוספה גרסת GR Sport באווירה ספורטיבית - סבכה קדמית גדולה ואגרסיבית יותר וכן כונסי אוויר בולטים בצידי הפגוש, סמלים מושחרים כמו גם חישוקי ה-"19 הספורטיביים.
בתא הנוסעים ישנם מושבי GR בריפוד עור משולב בד דמוי זמש עם תפירה אדומה שהגיעה גם להגה ולידית ההילוכים, אך לא מדובר רק בעיצוב גרידא והמרכב הונמך ב-10 מ"מ וההגה ודוושת ההאצה כוילו לטובת תחושה ביצועיסטית יותר.
עיצוב אגרסיבי יותר ועדכון קליל למכלולים
יחידות הנעה
הקורולה הקרוס המחודש ימשיך להציע את אותן יחידות הנעה מוכרת – גרסת ההייבריד 140 בעלת מנוע 1.8 ליטר והספק של 140 כ"ס או ההייבריד 200, בעלת מנוע 2.0 ליטר והספק משולב של 200 כ"ס שלה גם אפשרות להנעה כפולה - AWD-i שעושה שימוש למעשה במנוע חשמלי על הסרן האחורי, ונוסף כעת מצב Snow extra לשיפור האחיזה על-די ניצול פעולת המנוע האחורי למניעת סחרור והחלקה במצבי האצה או בלימה. שתי יחידות ההנעה משודכות לתיבת הילוכים רציפה.