הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

משתדרגים: סקודה אניאק RS ו-DS 4

סקודה חשפה את הגרסה הספורטיבית של האניאק עם פנים חדשות ושדרוג לסוללה וב-DS הציגו את מתיחת הפנים של ה-4 שזוכה לא רק לשם חדש אלא גם ליחידות הנעה עדכניות

רן סגל   15.05.25 - 14:08
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
עוד קצת טווח: סקודה אניאק RS המחודש
מתיחת הפנים של האניאק החשמלי הוצגה ממש בתחילת השנה וכעת הגיעה תורה של גרסת ה-vRS הספורטיבית. מבחוץ השינויים מיישרים קו עם חזית בשפת העיצוב החשמלית החדשה בדומה לאלרוק הקומפקטי ולאפיק הקטן שיגיע בהמשך. בעוד מאחור השינויים זניחים וכוללים מעבר לחתימת תאורה חדשה והגופן החדש לכיתוב SKODA. מבפנים השינויים זניחים עוד יותר, עם גרפיקה חדשה למסכים ("5.3 ללוח המחוונים ו-"13 למולטימדיה).

יחידת הנעה
יחידת ההנעה שודרגה קלות. המנוע עדיין מפיק 340 כ"ס, אך ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה בעשירית השנייה (5.4 שניות) לאור שיפור מקדם הגרר בעקבות העיצוב העדכני ובכך הפכה לסקודה המהירה ביותר ביחד עם האלרוק RS. הסוללה זוכה לתוספת 2 קוט"ש (79 קוט"ש נטו) ובהתאם טווחי הנסיעה עומדים על 562 ק"מ או 568 ק"מ באניאק קופה (שיפור של כ-20 ק"מ). גם הספק הטעינה שופר ב-10 קילוואט ל-185 קילוואט וזמן הטעינה (10%-80%) עומד על 26 דקות (קיצור של 2 דקות).

לא רק שם חדש: DS No4
ב-DS עושים רושם שהם לא מתרגשים מחרב הקיצוצים הנדרשת בקרב כמה ממותגי סטלנטיס ואחרי שהציגו את ה-DS No8 (DS מספר 8) לפני חמישה חודשים, הם מציגים כעת את מתיחת הפנים ל-DS 4 שעוברת גם היא לסימול השמות החדש ותיקרא מעתה DS No4.

העדכון העיצובי מיישר קו עם האחות הגדולה והטרייה כאשר צמד יחידות התאורה נותרו זהות, הסבכה מאידך חדשה לגמרי וגם מוארת וכך גם יחידות תאורת היום החדשות, בפרופיל נפגוש בחישוקים חדשים ואילו מאחור השינוי זניח ונוגע לכיתוב שם המותג בדלת תא המטען. מבפנים לוח המחוונים גדל ל-"10.25 ("7 בעבר) ומסך המולטימדיה נותר "10.

יחידות הנעה
עדכון משמעותי נרשם בהיצע יחידות ההנעה, כאשר ה-DS No4 למרות היותה מבוססת פלטפורמת EMP2 הוותיקה, זוכה להנעה חשמלית (בדומה למה שנעשה בסיטרואן ברלינגו וג'מפי, אך לא בקרב הרכבים הפרטיים של פיג'ו-סיטרואן). ההנעה קדמית והמנוע מספק 213 כ"ס שניזון מסוללה בקיבולת 58.3 קוט"ש (נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 450 ק"מ. מטען פנימי 11 קילוואט וטעינה מהירה 120 קילוואט אורכת חצי שעה (20%-80%) וכן תציע גם פונקציית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים.

כמו כן היא תמשיך להציע את גרסת הפלאג-אין אך עם עדכון קל, כאשר היא משלבת מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר (180 כ"ס) ומנוע חשמלי (125 כ"ס) לכדי הספק משולב של 225 כ"ס, אך הפעם משודכת לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה ועומדת על 7.1 שניות (מהירה ב-0.3 שניות). הסולל שודרגה גם היא וגדלה ל-14.6 קוט"ש (נטו) ומספקת כעת טווח נסיעה חשמלי של 81 ק"מ (תוספת של כ-20 ק"מ).
המנוע הבסיסי ביותר יהיה ה-1.2 ליטר החדש של סטלנטיס, בעל תמיכה מיקרו-היברידית המספק 145 כ"ס משולבים, המחליף את זה היוצא; בעוד גרסאות הדיזל וה-1.6 ליטר טורבו הרגילה לא יוצעו עוד.

מקבוצת לובינסקי, יבואנית DS בישראל, נמסר כי ה-DS No4 תגיע ארצה ברבעון האחרון של השנה, בתקווה שתוכל לשפר את מצב המכירות העגום, שכן מתחילת השנה מכר המותג יחידה אחת בלבד.