בסוף 2021 נחת בישראל מותג ג'ילי עם הדגם גיאומטרי C, היחיד שהציעה יצרנית הענק בשוק המקומי שלנו, ובכל זאת המותג זכה כאן להצלחה אדירה כאשר בחודש הקרוב תעלה על כבישי ישראל המכונית ה-20 אלף. היום (ב') השיקה היבואנית, גיאו מוביליטי (המייבאת גם את מותג זיקר היוקרתי ופאריזון המסחרי) את הג'ילי EX5, רכב פנאי קומפקטי, גדול מהגיאומטרי C שגם יתפוס את מקומו באולם התצוגה. מה הוא מציע ומה ההבדלים בין השניים?
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
ממדים ואחריות
ראשית ה-EX5 מבוסס על פלטפורמה חדשה בשם GEA שהינה מודולרית, הן מבחינת גדלי המרכב האפשריים והן מבחינת יחידות ההנעה שהיא מסוגלת לשאת – חשמלי מלא, פלאג-אין והיברידי. העיצוב החיצוני מזכיר במידה את Seres 5, אך הוא קטן ממנו כמובן. האחריות על הרכב הינה למשך 6 שנים או 150 אלף ק"מ ועל הסוללה 8 שנים / 150 אלף ק"מ (עם אפשרות הרחבה עד 200 אלף ק"מ).
מבחינת ממדים, ה-EX5 גדול יותר ממרבית מתחריו הישירים ובהשוואה לגיאומטרי C, הוא ארוך בלא פחות מ-18.2 ס"מ (4.61 מ'), רחב ב-6.8 ס"מ (1.90 מ'), גבוה ב-8.8 ס"מ (1.67 מ'), בסיס הגלגלים ארוך ב-5 ס"מ (2.75 מ') ובנוסף, תא המטען גדול ב-121 ליטר (461 ל').
גדול מהגיאומטרי C וגם ממרבית מתחריו הישירים
יחידת הנעה
אם נמשיך בהשוואה לגיאומטרי C המוכרת, לג'ילי EX5 מנוע קדמי בהספק של 214 כ"ס (+10 כ"ס) ונתון מומנט של 32.6 קג"מ (+1 קג"מ), כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.95 שניות (זריזה רק ב-0.05 השנייה).
הסוללה בקיבולת של 60.22 קוט"ש (נטו) והיא מאפשרת טווח נסיעה של 430 ק"מ או 410 ק"מ ברמת הגימור הגבוה. בהשוואה לגיאומטרי C שהציעה סוללה בקיבולת של 70 קוט"ש עם טווח נסיעה גבוה ב-55-75 ק"מ. המטען הפנימי 11 קילוואט וטעינה מהירה אפשרית בהספק של 110 קילוואט (75 קילוואט בגיאומטרי C), ומ-30% ל-80% תמתינו 20 דקות בלבד.
ל-EX5 טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים וביבואנית מציינים כי הם ממתינים לעדכון תוכנה שיאפשר לרכב גם טכנולוגיית V2V לטעינת כלי רכב אחרים.
לעומת הגיאומטרי C קצת פחות טווח, אבל חזק יותר
רמות גימור
ה-EX5 תשווק בשתי רמות גימור, גרסת הכניסה "פרו" תציע רשימת אבזור מכובדת מאוד ועשירה מזו שהייתה בגיאומטרי C, כך למשל נמצא כאן לוח מחוונים דיגיטלי "10.2 ומסך מולטימדיה "15.4 ברזולוציית 2K עם מערכת הפעלה של Meizu (Flyme Auto) ובעברית (שנמצאת בשלבי הגהה אחרונים), כאשר שיקוף אפל קארפליי יגיע בעדכון תוכנה ברבעון השלישי ואילו אנדרואיד אוטו יגיע בעדכון תוכנה ברבעון הראשון של 2026. עוד נמצא כאן מצלמות היקפיות, חיישני חנייה אחוריים, משטח טעינה אלחוטית 15 וואט, ריפודי עור סינטטי (שחור), מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, כולל חימום ואוורור, חישוקי "18 ועוד.
רמת הגימור "טק" מוסיפה על כך ריפודים בצבע לבן (בהתאם לצבע החיצוני של הרכב), הדום חשמלי למושב הנוסע, זיכרונות למושב הנהג והמראות, מערכת עיסוי במושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח עם וילון הצללה, תצוגה עילית ("13.8), חיישני חנייה קדמיים, תאורת אווירה, מערכת שמע Flyme עם 16 רמקולים, תא מטען חשמלי וחישוקי "19.
תא נוסעים איכותי ומאובזר יותר ויש גם ציון ריסוק אירופאי של 5 כוכבים
בתחום הבטיחות אין הבדל בין רמות הגימור ונמצא את כל המערכות המקובלות וכן 7 כריות אוויר (כולל כרית מרכזית בין הנהג לנוסע) בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מלפנים, סיוע בהתחמקות ממכשול, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים, התרעת עייפות והיסח דעת נהג, והתרעת שכחת ילדים. ה-EX5 נבחן במבחן הריסוק האירופאי וזכה בציון של 5 כוכבים.
ג'ילי EX5 – מחירון:
ג'ילי EX5 ברמת גימור Pro תעלה 161,990 שקל
ג'ילי EX5 ברמת גימור Tech תעלה 167,990 שקל