ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוקדמות מונדיאל 2026
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2025
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
יציע הכסף - בשיתוף מור בית השקעות
משחקים באחריות - בשיתוף מפעל הפיס
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
משחק קבוצתי
ספורט אמריקאי
הניצחון באוויר
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
חדשות ושמועות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
הונאת הביטוח הלאומי: יותר מ-20 שחקני כדורגל מעורבים בפרשה
21.05.25
רעידת אדמה בעוצמה 6.3, שמקורה בכרתים, הורגשה בישראל
22.05.25
הלו הלו משטרה
22.05.25
מגמה מדאיגה: עלייה בכמות הישראלים שנפצעו קשה מתאונות אופנוע בתאילנד
22.05.25
טויוטה ראב 4 על הכוונת: יונדאי טוסון הייבריד Long
לאחרונה חזר קיה ספורטאז' בגרסה היברידית, אך כעת מגיעה התשובה של יונדאי עם גרסה מוארכת לטוסון עם הנעת כלאיים ששמה את טויוטה ראב 4 במרכז הכוונת – הנה מה שצריך לדעת
רן סגל
20.05.25 - 06:08
תגיות:
יונדאי
,
יונדאי טוסון
,
מכונית היברידית
Getting your
Trinity Audio
player ready...
צילום: יצרן
יונדאי טוסון בדור הרביעי משווק בישראל מזה קצת יותר מ-4 שנים, כשלפני כשנה הגיעה מתיחת הפנים עם סביבת נהג עדכנית ומנוע חלש יותר עקב תקנות זיהום האוויר המחמירות. כעת, כלמוביל, היבואנית המקומית, מצרפת להיצע הגרסאות את גרסתו המוארכת המוכרת היטב בשוק הבית הקוריאני (וגם זה האמריקאי) ועם הנעה היברידית ששמה כמובן את טויוטה ראב 4 על הכוונת, וזאת כאשר בחודש שעבר החלה טלקאר, יבואנית קיה, בשיווק מחדש של הספורטאז' ההיברידי. מחיר הכניסה של הטוסון Long ההיברידי גבוה משל הספורטז' ב-5,000 שקל, אך נמוך מהראב 4 ב-10 אלף שקל, מה עוד צריך לדעת על הטוסון המגודל?
בהשוואה לטוסון המוכר, זה המוארך זוכה לתוספת של 13 ס"מ (4.64 מ'), רוחבו זהה (1.86 מ'), הוא גבוה ב-3.5 ס"מ (1.68 מ'), בסיס הגלגלים ארוך ב-7.5 ס"מ (2.75 מ'), תא המטען גדול ב-95 ליטר (610 ל') ומרווח הגחון גבוה ב-4 ס"מ (21 ס"מ).
יונדאי טוסון Long - ארוך מהטוסון המוכר ב-13 ס“מ, גם בסיס הגלגלים ותא המטען צמחו
יחידת הנעה
המנוע דומה לזה של הספורטאז' הייבריד, אך יותר חזק. מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר (178 כ"ס) ומנוע חשמלי (64 כ"ס) הניזון מסוללת 1.49 קוט"ש, המספקים יחדיו 230 כ"ס (+20 כ"ס מהקיה). השידוך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים וכאן עם הנעה כפולה (כולל בקרת ירידה במדרון). ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות (1.5 שניות מהיר יותר מהטוסון בנזין) וצריכת הדלק עומדת על 14.9 ק"מ לליטר (1.1-0.4 ק"מ טוב יותר מהטוסון הרגיל).
היברידי עם 230 כ“ס והנעה כפולה. ומה צריכת הדלק?
רמות גימור
יונדאי טוסון הייבריד יוצע ב-4 רמות גימור. גרסת הכניסה "
פיור
" פונה לשוק ציי הרכב ורשימת האבזור מכובדת אך בסיסית וכוללת למשל כניסה והנעה ללא מפתח, מסך מולטימדיה "12.3 ולוח מחוונים דיגיטלי פשוט ללא תצוגות מתחלפות, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס, חישוקי "17 ועוד.
בתחום הבטיחות ישנה בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת תנועה חוצה בצומת, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות, התרעת תחילת תנועה של רכב לפנים והתרעת שכחת ילדים.
החל מרמת גימור בסיסית יחסית ועד כזו עם אוורור במושבים ומערכת שמע של Bose
רמת הגימור "
אקזקיוטיב
" כבר פונה אל הלקוח הפרטי ומוסיפה משטח טעינה אלחוטית, גג פנורמי וחישוקי "19.
מעליה נמצא את
ה"אולטימייט
" שלה לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 מלא, ריפודי עור סינטטי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור וזיכרונות למושב הנהג, מראה פנימית נגד סנוור, תאורת אווירה ותא מטען חשמלי.
רמת הגימור "
אקסלנס
" הבכירה כוללת גם מצלמות היקפיות והצגת השטח המת בלוח המחוונים, מערכת שמע של Bose עם 8 רמקולים ואפשרות להזזת הרכב באמצעות השלט. כמו כן לרמת גימור זו מערכת להתרעה ומניעת התנגשות ביציאה מחניה.
יונדאי טוסון Long הייבריד - יקר מהספורטאז` אבל זול משמעותית מהראב 4
יונדאי טוסון המחודש – מחירון:
יונדאי טוסון 1.6 בנזין Premium עולה 188,990 שקל
יונדאי טוסון 1.6 בנזין Panoramic עולה 196,990 שקל
יונדאי טוסון 1.6 בנזין Luxury עולה 209,990 שקל
יונדאי טוסון 1.6 בנזין Elite עולה 224,990 שקל
יונדאי טוסון מוארך 1.6 הייבריד Pure עולה 199,900 שקל
יונדאי טוסון מוארך 1.6 הייבריד Executive עולה 212,900 שקל
יונדאי טוסון מוארך 1.6 הייבריד Ultimate עולה 229,900 שקל
יונדאי טוסון מוארך 1.6 הייבריד Exellence עולה 248,900 שקל